lyde forskudt for hinanden

jeg har 3 TV og er de 2 tændt på samme tid på samme pogram,

er lyden forskudt for hinanden så når man hører lyde fra begge TV så komme først den ene med sætningen og så kan man hører den ande siger lidt efter det samme

hvordan kan det være

3 Kommentarer

Det kan der være flere årsager til.

Hvis du har eksterne højttalere på det ene TV og ikke på det andet, så er dette sandsynligvis årsagen.

Hvis de to TV apparater er af forskellig beskaffenhed kan det også være årsagen.

I de nyeste digitale TV apparater er selve billebehandlingen ret krævende og lyden vil derfor være "foran billedet".

Dette opleves selvfølgelig ikke af brugeren idet TV apparatet selv kompenserer internt for denne forsinkelse, men det kompenserer selvfølgelig ikke i forhold til andre apparater.

Mvh Hamlet.

Omdømme 4
Badge
Ja, jeg har også forskudt TV på boksen med harddisk og en uden, det er altid den med harddisk der er bagefter og jeg tror netop, at det er harddisken der er årsagen, det er iøvrigt ikke noget problem her i hytten.

Mvh

Kim 

Jeg tror at der her er tale om, at hvis hovedboksen og Multiroom-boksen står tændt på den samme kanal to forskellige steder i husstanden, så er visningen forskudt på de to tv - selvom de fx begge står tændt på DR1.

Dette har jeg også selv oplevet - og det skyldes ganske enkelt, at tv-signalet leveres som IP-tv. Det vil sige, at begge bokse hver især skal afkode den datastrøm de får leveret fra TDC, inden det bliver vist på skærmen, som et tv-billede. Og det gør to bokse ikke synkront, da afkodningen netop foregår seperat hhv. i hovedboksen og Multiroom-boksen.

Håber at det var svaret du ledte efter - og at jeg har gjort mig forståelig Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)