langsom trådløs internet

Vi har trådløs internet med Netgear WGR614 version 6 router og en 4 Mb forbindelse. Vi har 1 computer tilsluttet direkte med stik i routeren (den downloader fint med knap 4 Mb) Desuden har vi 2 forholdsvis nye bærbare computere, som er forbundet via det trådløse internetnet. De er begge utrolige langsomme (downloader med  ca. 0,7 Mb)  Vore børn har lejlighedsvis ved besøg deres egne bærbare computere med,  og disse bliver også langsomme, når de bruger vores trådløse forbindelse (ligegyldig hvor i huset de befinder sig)

Af hensyn til et evt svar skal det lige oplyses at vor forståelse for computer og internet er proportional

med hastigheden på vort trådløse internet 

Ps: det skal lige oplyses, at da vi fik det trådløse internet installeret virkede hastigheden ok

7 Kommentarer

Omdømme 5
Hej,

jeg vil godt prøve at hjælpe, så skriv entlig hvis der er noget du ikke forstår så vil jeg forsøge at om formulere det.

først skal jeg lige hvor god forbindelse har du på det trådløse net.

du kan se det ved at se i prosesslinjen på din computer.

det er der hvor jeg har sat en rød streg du skal kikke, jo flere streger der er hvide jo beder(her er alle hvide), det er lidt legesom når du ser hvor meget signal der er på din mobil.

Udklip.PNG

Der er fuld styrke (alle streger)

Omdømme 5
Hej, igen.

Jeg vil entlig sige at det kunne være en virus en en spyware i dine computere, hvis det ikke var sådan at dine børns computer virker fint intil at de kommer på dit netværk så det tror jeg godt vi kan udelukke men bare for en sikkerheds skyld syndes jeg at du skal køre en virus tjeck.

men ellers tror jeg at det er på tide at få skiftet din router ud,

Omdømme 1
Hej nielsen111

Jeg blander mig lige selvom jeg ikke har den store viden på området.

Jeg har samme router og mit proplem er løst via denne tråd:

/t5/Bredb%C3%A5nd/Netgear-router-st%C3%A5r-af-midt-i-det-hele/m-p/3777#M1146

Hvis du alligevel skal udskifte den, som miela1 foreslår - hvorfor så ikke prøve en firmware opdatering.

Det er ikke så let, men det kan jo godt være at du er mere inde i IT, end jeg er, eller du kender måske nogen der kan hjælpe. Det var bare lige det jeg ville sige... god julMeget glad humørikon

jeg prøver med en ny router

Jeg takker for dine svar, og jeg ønsker samtidig en glædelig jul

Mit IT kendskab er begrænset, og prisen på en ny router er ikke afskrækkende - så jeg vælger det sidste.

Jeg takker for dit svar  - og ønsker dig samtidig en glædelig jul.

Omdømme 1
nielsen111

Tak for dit venlige svar. Held og lykke med din nye router.

Hvis du vil hjælpe andre der har det samme proplem, kan du ude til højre klikke på accepteret løsning ud for miela1's svar, så er der andre der nemmere kan få øje på løsningen.

Du ønskes også en rigtig glædelig jul. og kom gerne tilbage til TDC-forummet, hvis der opstår andre problemer.Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)