lagspikes på TDC hometrio fiber


er der andre end mig der oplever problemer med dette ? jeg har kun haft fiber i kort tid, men er fandens træt af det allerede 

 

/log on/

Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=71ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=95ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=4ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=71ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=4ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=7ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=33ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=5ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=6ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=4ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56
Reply from 195.184.96.2: bytes=32 time=3ms TTL=56

Ping statistics for 195.184.96.2:
Packets: Sent = 71, Received = 71, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 3ms, Maximum = 95ms, Average = 8ms

 

/log off/

 

ping på 3-7ms til webpartners dns er ganske fint, men de spikes helt op til 95ms der kommer er pisse irriterende, de forekommer ca gang hvert 1-2 minut... og det er ikke kun webpartners dns jeg har prøvet med =( alt mit tdc udstyr er her til aften blever resat for at se om det afhjalp, med ingen forbedring.

 

 

hjælp !

 

/mvh jonas

5 Kommentarer

Omdømme 1
Hej snabel Meget glad humørikon

Det første jeg vil nævne, er naturligvis, at der er mulighed for, at der kører programmer/downloades i "baggrunden" som skal slåes fra.

Du nævner, at du har prøvet at pinge imod andet end webpartners. Har du prøvet: ping.tdc.dk eller vores dns 194.239.134.83 ? Min pointe er, at der er en lille chance for, fejlen ligger på den anden side.

Hvis ping-tiderne ikke ændrer sig, skal vi have kigget på din linje med "overvågning". Det vil kræve at du tager kontakt til vores support/hotline. Tryk venligst på nedenstående link, for at se kontaktinfo:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_ringop

det kørte intet andet i baggrunder, det var samme problem fra min mobil og alt andet i huset var slukket - så det kan ikke være det.

jeg har talt med en ven som arbejder hos tdc, og han mener at det kan være RJ45 kablet fra fiberboksen til routeren, problemet er her at jeres installations gut ikke har trukket det kabel, han efterlod lidt kabel og nogle stik, så måtte jeg selv klare resten - det har så den betydning at jeg selv kommer til at betale for teknikeren hvis det er RJ45 der er problemet...

Den eneste løsning er at jeg selv går ud og indvestere i et 25m kabel for at teste det, hvis det så ikke er problemet kan i komme med en tekniker og jeg har så 25 meter kabel jeg ikke kan bruge til en fløjt.

mvh. jonas

Omdømme 1
Hej igen,

Vi skal først have taget nogle målinger og evt. startet nogle overvågninger på linjen, for at se, om det netop som beskrævet, er linjen der fejler.

Kabeltræk til computere er ikke inkluderet i en tekniker-installation (godt-i-gang). Det er derfor, kablet ikke blev trukket. Jeg er ked af, hvis du har fået andet at vide.

Jeg vil endnu engang henvise til vores fejlmeldings afdeling i ovenstående link. Jeg håber, at du får problemet løst hurtigst muligt Glad humørikon

Venlig Hilsen

Alen

neeej, men kabeltræk til den TDC router/wifi/tv box der følger med er da inkluderet ?

Omdømme 1
Hej igen,

Det er korrekt. Det er et kabel der går fra tlf-stikket og ind til Homeboxen. Det er dog et RJ11 kabel.

RJ45 er kablet der går fra Homeboxens (ethernet) port og ind til din pc.

Hav en god weekend.

Venlig hilsen

Alen

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)