Læse vedhæftede pdf filer på Iphone

Hej,

TDC kan ikke hjælpe - jeg kan ikke åbne vedhæftede pdf filer i de mails jeg får fra TDC på min Iphone 3gs.

Iflg. de oplysninger som adobe skriver om deres app skal man holde fingeren på pdf filen og åbn i adobe reader som jeg har indstalleret som app. Der sker bare ikke mere.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre ?

2 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Rioja

Jeg har lige tjekket om det virker på min iPhone. Det gør det.

Så jeg prøver lige at vejlede dig, du må skrive igen, hvis ikke det virker når du har fuldt vejledningen.

Du finder den mail som har vedhæftet .pdf filen og åbner mailen, så den er på skærmen.

Så kan du gøre 2 ting.

1. Sæt fingeren på uden at ryste eller bevæge fingeren. Du kan se,  hvis skærmen flytter sig blot en millimeter. Så må du prøve igen. Filen bliver grå, lige når det lykkes, så er det bare om at holde ro på fingeren.

2. Klik kort på filen, så åbner den i mail. Når den er åbnet i mail er der et ikon i øverste højre hjørne

Åben

Som du kan klikke på for at åbne filen.

Når du klikker, kommer der endnu en menu op:

iPhone2.JPG

Som du kan se, står der i forvejen "Åbn i "iBooks"" - det er fordi sidste gang jeg åbnede en fil af typen ".pdf" valgte jeg "iBooks" til at åbne. Men det ønsker jeg ikke nu, så jeg vælger at trykke på "Åbne i". Det skal du også.

Så kommer der en liste op, med de programmer, du har på din telefon, der kan åbne den slags filer, i dette tilfælde altså ".pdf" filer:

Programmer som kan åbne filen

Som du kan se herover, så er der mange muligheder på min telefon. Men har du installeret "Adobe Reader", kan du se den på listen og vælger den. Også åbner din fil.

Hvis det bare ikke vil virke, så prøv at tjekke, om du kan åbne .pdf filer, som du selv har lavet, eller som er andet end regninger fra TDC.

Jeg ser frem til at høre fra dig - om det virker, eller ej.

Hilsen

Hej Patrick.

Har samme problem som starter.

jeg har installeret Adobe Reader(gratis version).

Har prøvet som du beskrev det.

men når jeg prøver nr. 1 og trykker åbn i Adobe reader, sker der ikke noget.

og når jeg prøver nr.2, kan jeg kun vælge, at udskrive eller at annullere.

Håber du kan hjælpe.

Hilsen RPluszek

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)