Kvittering for aflevering af TDC mail

• 0 kommentarer
Da jeg er studerende og af og til skal afleverere eksamensopgaver ved at sende dem som mail,med fil er jeg afhænig af at jeg kan få en afleverings kvittering, for at modtager har modtaget samt læst min mail. Men jeg ved ganske enkelt IKKE hvordan jeg gør således jeg får en kvittering for at have afsendt min TDC mail. Kan nogle hjælpe med en udførelig beskrivelse af hvordan man gør??? Jeg takker på forhånd for hjælpen!

Venlig hilsen TIFU

3 Kommentarer

Omdømme 1
Når du har tastet skriv e-mail, kommer siden frem som du skriver på. I tredie sidste rum foroven, står der kvitering for modtagelse. Der sætter du flueben ud for. Så skulle du få en mail tilbage hvor der står at modtageren har åbnet mailen.

Når jeg har trykket på skriv e-mail kommer der KUN 3 rubrikker frem: SEND, GEM eller VEDHÆFT

Omdømme 1
Hej TIFU

Når du tilgår din TDC-mail via din browser, har du ikke den mulighed.

Har du derimod et postpogram på din pc, kan du opsææte det postpogram til at bede om en kvitering for din mail. Det er dog ingen garenti for at du får en kvitering. Modtageren kan have opsat sit postpogram til at nægte at sende en kvitering eller ved simpelhen at svare "nej" til at sende en kvitering.

Mit bedste bud er derfor, at du printer den mail du har sendt. Du har også den mulighed at du kan gemme din sendte mail, som en PDF-fil.

Åben mappen sendt post - marker ud for den mail du vil printe ud og åben mailen. Klik på funktioner. Klik på print. Så kommer et vindue frem, med den mail du lige har åbnet med et brevhoved hvori der står hvem du har sendt din mail til, og et nyt vindue hvor du kan vælge din printer.

Hvis du vil printe den ud, står der navnet på din printer, men du kan også vælge at gemme din mail på din pc, som en PDF-fil. I så tilfælde skal du klikke på den Printer der hedder "Microsoft XPS dokument" - Klik derefter på udskriv - find en mappe på din pc - Skriv et navn på dit dokument - og klik gem. Prøv derefter at finde mappen og åben den nye PDF-fil for at se hvordan den ser ud.

Om det er et bevis på du har sendt en eksamensopgave ved jeg ikke - men du kunne evt. forhøre dig hos din lærer, og måske give en tilbagemelding her i din tråd, så jeg og andre ved om det er tilstrækkeligt, hvis Skolen senere vil påstå, din opgave ikke er sendt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)