kan pludseligt ikke sende mail

Hej jeg er rendt ind i et problem med at sende mails fra windows live mail. Jeg får følg. fejl: Værten 'asmtp.mail.dk ' blev ikke fundet. Kontroller, at du har angivet servernavnet korrekt. Emne '****' Server: 'asmtp.mail.dk ' Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC0D Protokol: SMTP Port: 587 Sikker (SSL): Nej Socket-fejl: 11004 Der er intet problem med at modtage mails. Mvh. Klaus

7 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Klaus

Har du vinget af ud for at serveren kræver godkendelse?

Ja jeg fulgte den opsætningsvejledning der er på hjemmesiden til windows live mail 2011.
Omdømme 1
Jeg har i mellemtiden søgt på TDC-sider, men kunne ikke finde noget med det fejlnummer. 0x800CCC0D

Dette er hvad jeg har fundet.

http://dindebat.dk/computere-og-internet/541052-windows-mail.html

Det spøjse er at jeg lige har kontrolleret opsætningen af mail på min bærbare som jeg har brugt det sidste års tid uden problemer, og det er præcis det samme som min nye pc nu er sat op med. Gir ikke meget mening.
Omdømme 1
PS. et andet sted står der at fejlnummeret antyder at du har lavet noget forkert i opsætningen. Jeg lægger lige den korte udgave af den rigtige opsætning. Jeg har set at der hos en anden bruger var skrevet en - istedet for et .

Derfor vil jeg bede dig om at kontrolere din opsætning igen.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Jeg må nok indrømme forvirringen er total for mig nu. Efter at have kontrolleret adskillige gange at der står præcis det samme I felterne som der står både i tdc's mail opsætning og det svar du har skrevet besluttede jeg en simpel copy/paste af dit svar og så virker det. Jeg takker for hjælpen Glad humørikon mvh. Klaus
Omdømme 1
Hej Klaus

Velkommen i den "klub" jeg er medlem af.

Den hedder "Jeg forstår ikke en ski'"Meget glad humørikon

og selv tak.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)