Svar

Kan man have 2 digital hd optager kørende på en multihome løsning

Har i dag 2 digital receiver, hvor den ene er med hd optager og den anden er lille æske som er bare en tv boks. Nu ønsker jeg at kunne optage på hvert sin boks eller også bare have den ene aktiv . Så spørgsmålet er kan man opgradere så begge ens bokse er med hd optager. Evt. Kunne det være også være acceptabel at  man kan kun optage på den ene boksen ad gangen mens de begge er tændte ???

Mvh

Raavig

icon

Bedste svar af GTH 22 november 2010, 15:25

Hej igen raavig

Ja du har forstået det helt korrekt. Det ville i dit tilfælde blive 1 box med HDD og 2 af de mindre Multiroomboxe. Og jeg vil da give dig ret - hvis man bruger sin optagefunktion flittigt, kan man godt komme i bekneb for plads hen ad vejen. Jeg plejer dog selv at tage en oprydningsrunde med jævne mellemrum, da det er de færreste optagelser jeg har lyst til at se mere end én gang.

Se original

10 Kommentarer

Når nu en eller anden venlig sjæl er ved at finde et svar til raavig så vil jeg stille et extra spørgsmål.

Kan man ikke skifte den lille 160Gb HD ud

Eller

hvordag får man kontat til en evt Extran USB HD / Stor USB nøgle til at optage TV på ?

Med nutidens priser på HDer køber man jo ikke under 1Tb (1000Gb)

Omdømme 3
Hej raavig og kai5228

Tak for jeres indlæg på TDC Forum. Jeg vil nøjes med at svare på jeres spørgsmål ud fra hvilke muligheder der er på nuværende tidspunkt. Hvad fremtiden evt. bringer er jeg ikke i stand til at svare på

@ raavig:

Det er ikke muligt at have mere en 1 box med HDD på TDC TV. Der kan kun være 1 box pr. konto på TV Platformen, der står som indehaver af optagerettighederne. Til gengæld er det også muligt, både at planlægge og afspille optagelser fra Multiroomboxen (den lille box)

@ kai5228:

Udskiftning af HDD er ikke mulig/tilladt. Boxen er lejet udstyr, så den må man ikke "skrue i"  Glad humørikon

Hvad angår USB udgangen på boxen er den deaktiveret. Så hvis du skal have tilsluttet andet udstyr, skal det enten være via scart på TV boxen, eller via dit TV. En lidt omstændelig måde, men som omtalt i andre tråde her på Forum hænger det sammen med Copyrigtht problematik og digital/analog kopiering.

Jeg håber dette besvarer jeres spørgsmål

Med venlig hilsen Gitte

Mange tak for dit svar. Bare lige for at være 100 % sikker, så jeg havde overvejet at få 3 bokse op og køre. D.v.s at løsningen bliver 1 hdd optager og 2 multirum bokse. Grunden til at jeg ville gerne have haft 2 HDD bokse var lidt det kai var inde på . 160 g bliver hurtigt fyldt op og derfor kunne 320 g måske løse vores problem i længere tid :-) 

Omdømme 3
Hej igen raavig

Ja du har forstået det helt korrekt. Det ville i dit tilfælde blive 1 box med HDD og 2 af de mindre Multiroomboxe. Og jeg vil da give dig ret - hvis man bruger sin optagefunktion flittigt, kan man godt komme i bekneb for plads hen ad vejen. Jeg plejer dog selv at tage en oprydningsrunde med jævne mellemrum, da det er de færreste optagelser jeg har lyst til at se mere end én gang.

> Hvad angår USB udgangen på boxen er den deaktiveret.

Hvorfor er den der så ?

>Så hvis du skal have tilsluttet andet udstyr, skal det enten være via scart på TV boxen,

>eller via dit TV. En lidt omstændelig måde, men som omtalt i andre tråde her på Forum

>hænger det sammen med Copyrigtht problematik og digital/analog kopiering.

Hvor er den tråd ? har du et link eller et søge ord

>Jeg håber dette besvarer jeres spørgsmål

Besvaret ja, men det sku ikke nogen løsning !

Men tak afligevel :-)

Omdømme 5
hej,

Jeg tror det er den her tråd.

/t5/Tv/Harddisk-i-digitalboks/m-p/3735,

jeg mener at jeg har skrevet noget lidt mere udybne i en anden tråd men jeg kan ikke finde den.

Omdømme 5
Jep, fandt det.

/t5/Tv/Flytte-optaget-udsendelse-fra-Trio-Box-til-andet-medie/m-p/4473#M488

Omdømme 3
Hej kai5228

Det er nu ikke mig der har sat tråden som løst, men derimod raavig som ogsa har startet tråden. Jeg er naturligvis ked af, hvis du ikke synes du kan bruge mit svar til noget - men desværre er det ikke alle spørgsmål, der kan besvares med en decideret løsning - så jeg har prøvet at forklare bedst muligt.

USB Port >Hvorfor er den der så ?<

Som du kan se hvis du kigger i den installationsvejledning du har modtaget sammen med boxen er den angivet som "Til fremtidig brug for fx. visning af foto via digital modtageren"

Link til installationsvejledning hvis du skulle have mistet den

http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/tv/pdf/20090903/instalvejl_m_harddisk.pdf

>Hvor er den tråd ? har du et link eller et søge ord<

Jeg har kigget lidt ned i Forum, og der er bla. en tråd omkring emnet her

/t5/Tv/Flytte-optaget-udsendelse-fra-Trio-Box-til-andet-medie/td-p/4473

>GTH skrev:
>Hej kai5228

>Det er nu ikke mig der

>har sat tråden som løst,

Jeg har læst at den funktion findes men jeg har slet ikke set at denne tråd er sat til at være løst

>så jeg har prøvet at forklare bedst muligt.

Ja det syndes jeg da også du gør :-)

>USB Port >Hvorfor er den der så ?<

>"Til fremtidig brug for fx. visning af foto via digital modtageren"

Det læser jeg altså som at jeg kan se bilder mm via mit USB stik

>http://download.tdc.dk/pub/tdc/privat/tv/pdf/20090903/instalvejl_m_harddisk.pdf Tja ... nu du siger det ..... Papir bliver væk så jeg vil da lige smide den på den PC som deler skærm med min TDC box :-)

tak for det :-)

>>Hvor er den tråd ? har du et link eller et søge ord<

>Jeg har kigget lidt ned i Forum, og der er bla. en tråd omkring emnet her

Jeg takker jer begge .... det ligner den løsning jeg selv har fundet til min DVD recorder.

Men jeg er ikke lige med hvordan jeg  får det over på PC skal jeg bare bruge HDMI udgangen ? og så finde et program til at optage med ?

På den måde får jeg iværtfald en frygtelig masse extra TB :-) og så er problemet jo løst :-)

Skulle man lige på forhånd sige tak :-)

Omdømme 5
Hej,

Hele iden med at skrive at du kan læse den tråd, var at du ikke skal Kopire ting fra Harddisken over på digitalt media, da det er ulovligt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)