Kan man dele en e-mail konto?

Nu hvor TDC er begyndt at tage betaling for alle e-mail konti hvor mail kan hentes til egen PC mailprogram vil jeg spørge om der er nogen der kan et kneb der muliggør flere mail adresser på samme konto - OG som adskilt hentes til PC mailprogram.

Eksempel:

Vores husstand har én TDC bredbåndsforbindelse/abonnement med tilknyttet 4 e-mail adresser - én til hver i husstanden. Vi vil gerne kunne hente hver vores mails til hver vores PC (alle med MS Outlook 2007).

Er det en mulighed?

Hidtil har tre af os anvendt TDC free mail men det er jo pr. 1/10 ikke mere "free" for nu koster det 29,-kr/md pr stk!

PS. Sjov stavekontrol der vil erstatte "TDC" med "etc" - og "Outlook" med "teltpløk"!!!

5 Kommentarer

Omdømme 4
Hej lalle4

Du har mulighed for at oprette 4 ekstra mailadresser på dit abonnement, men de vil alle være et alias af den først registrede mailadresse. Men alle mailadresser vil modtage den samme post. For at løse dette problem er det nødvendigt at opsætte regler for sortering af posten til hver sin mailadresse på hver sin PC.

Prøv at søge på sortering af mails her i forum, og du vil kunne finde en del oplysninger omkring dette emne i tidligere tråde her på forum 

Tak for indlæg.

Dvs jo så også sige at TDC sender deres brugere/kunder væk for at anvende personlige mail konti hos andre udbydere der jo stadig vil tilbyde free mail.

Lidt af en arrogant firmaprofil.

Omdømme 4
Hej igen

Jeg tror da ikke at tdc sender kunder væk, jeg mener da at det stadigvæk er frivilligt om du vil oprette mailadresser hos TDC eller en hotmail adr. eller g-mail. Min kone og jeg har da ud over vores TDC mailadresser også hotmailadresser. Og forøvrigt kan de da også opsættes i outlook eller anden mailklient ligesåvel som TDC mailadresser. Desværre tror mange mennesker at en hotmailadresse kun kan tilgås fra internettet, nej de fungerer som alle andre mailadresser og det er gratis. Prøv at oprette en hotmailadresse her er et link: http://explore.live.com/windows-live-hotmail

Det er vel naturligt at én husstand har ét fælles bredbåndsabonnement. Mht til e-mail - og for den sags skyld også almindelige breve - anser jeg det for en almindelig ret at have særskilt personlig adgang til egne breve.

Derfor bør bredbåndskunder have ret til én e-mail adresse tilknyttet abonnementet men selvfølgelig også et antal (kunne være 4-5 stykker) e-mail adresser med mulighed for at holde dem adskilt fra abonnementets adresse. Det kunne eks være som Netbasis men med rabat på hele/dele af abonnements prisen.

For vores familie er udgiften til internetforbindelse steget med 120,-kr/md med denne ændring mht Netbasis.

Det er derfor jeg mener at TDC sender kunderne til andre udbydere. Os gør de ihvertfald!

Omdømme 4
Jeg var altså lidt i tvivl om hvad det egentlig var du mente.

Men - nu faldt tiøren for mig, nu forstår jeg hvad du mener. Meget glad humørikon Selvfølgelig jeg er jo selv bruger af gratis mailadresser ved andre mailudbydere.

Ja men du har ret og det er et direkte forslag du kommer med.

Rabat til TDC-brugere der opretter ekstra emailabonnementer tilknyttet deres bredbåndsabonnement. Glad humørikon

Det kan jeg da ikke være uenig med dig i, hvis det er det du mener.

Her er også et link med en masse god læsning: http://datatid.dk.msn.com/artikel.aspx?page=0&cp-documentid=155233206

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)