Kan man bruge sin egen Optager til at optage udsendelser | YouSee Community

Kan man bruge sin egen Optager til at optage udsendelser

Jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg kan få tv-kanalerne ned på min egen tv-optager - er der nogen der ved hvordan man gør? Mit tv har 2 HDMI stik - optagre har 1. Optager har ikke scard stik.  Men ind og ud stik til de almindelige runder tv-stik

3 Kommentarer

Jeg ser mit problem ved at jeg ikke kan få ind signalet fra TDC-boksen  til min egen samsung-optager. Dette er  fordi optageren ikke har nogen hdmi-indgang (kun hdmi-out).  På min gamle yousee-løsning, som jeg desværre har sagt op, kunne kabel-tv antennekablet sættes ind i optagerens "ant-in", og derefter hdmi-kablet fra optageren til fjernsynet.

TDC har vel nok også interesse at sælge sin egen digitalboks med harddiskoptager.

Det er da en rigtig dårlig løsning. TDC burde indse, at rigtig mange optagere ikke har et scart stik. Derfor bur4de der være 2 HDMI stik på den Digitale modtager.

Kan man få en kommentar til dette fra TDC?

Jeg har også en Samsung Blue-ray diskoptager, som heller ikke kan tilsluttes til den indkommende signal fra TDC Home-trio boksen. Optageren har de runde antenne ind- og antenne ud stik, udgående hdmi stik, optisk stik,  net-stik samt wifi.  Dvs. der kan ikke optages fra TDC med egen optager. 

Jeg har indtil videre løst det sådan, at jeg tar ind signalen til optageren fra husets luftantenne-stik, og ind til fjernsynets anden hdmi-indgang. men her kommer jo kun de gratis 5 danske kanaler. Disse kan således optages på samsung'en

Besvar