Svar

Kan ikke sende mail

• 0 kommentarer
Hej Forum

Mit mail program vil pludselig ikke mere sende mail. Hver gang jeg prøver får jeg en fejl. Der er ingen problemer med at modtage. Jeg har checket at det er den rigtige server jeg bruger. Når jeg bruger den automatiske mail support og den checker forbindelsen skriver den at der ikke kan sendes fordi serverne er optaget. Det har nu stået på i et døgn.

Er der nogen som har samme problem?

Hilsen el50

icon

Bedste svar af el50 1 december 2010, 16:27

Mange tak

Det var åbenbart en af de mail som lå i min udbakke som spærrede.

Jeg slettede dem alle og så kunne jeg pludselig godt sende.

Tak for hjælpen

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 4
Hej

Prøv engang at kontrollere din kontoopsætning

Kontoopsætningen skal være følgende: 

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587 (ændres fra port 25 )

Marker: Serveren kræver godkendelse

brugernavnet ændres til din registrede mailadresse hos TDC og marker Husk adgangskode

Adgangskoden skal være den du altid normalt bruger til din mailkonto.

Genstart så dit postprogram hvis du har foretaget ændringer.

Så burde det fungere.

Læg mærke til udgående servernavn der tilføjes et lille a foran smtp

Hej

Har nu checket disse ting og alt er som beskrevet.

Jeg får denne fejl når jeg prøver at sende.

Meddelelsen kunne ikke sendes. Godkendelsesindstillingen er muligvis ikke korrekt for serveren til udgående post (SMTP). Du kan få hjælp til at løse problemet ved at søge efter "Fejlfinding i forbindelse med Windows Mail" i Hjælp og læse afsnittet "Jeg har problemer med at sende e-mails". Hvis du skal have hjælp til at angive de korrekte serverindstillinger, skal du kontakte din e-mail-udbyder.

Den afviste e-mail-adresse var  jacob@autoglasgruppen.dk. Emne 'Frontrude til Citroen C3', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '501 5.5.2 RCPT TO syntax error', Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 501, Fejlnummer: 0x800CCC79

Hilsen el50

Omdømme 4
Hej

Mystisk - Hvad er det for et postprogram/mailklient du bruger?  - din egen mailadresse er det en tdc mailadresse? altså domænenavnet tilhører det TDC (navnet efter @). Prøv evt. at sende en mail til dig selv, for at se om det fungerer.

Hej igen

Når jeg kører "Mailsupport" kommer denne meddelelse efter sidste punkt "modtager test mail"

Testen fejlede da serveren var optaget. prøv igen senere.

Dette tyder jo på at det er serveren der har et problem men så skulle der vel være mange som ikke kan snede mail.

hvad siger i til dette.

Hilsen el50

Det er en TDC mail adrsse jeg har. Har haft den i mange år uden problemer. Jeg kører windows Vista og bruger det mail program som var med her.

Hilsen el50

Omdømme 4
Det kan være dit eget postprogram der optager serveren, så hvis du har mails liggende i udbakken, så prøv at flytte dem til en anden mappe evt. mappen kladde og prøv så at sende en ny mail til dig selv

Mange tak

Det var åbenbart en af de mail som lå i min udbakke som spærrede.

Jeg slettede dem alle og så kunne jeg pludselig godt sende.

Tak for hjælpen

Omdømme 4
Jo det slog mig lige da jeg nærlæste den fejlmelding som du beskrev.

Godt det lykkedesMeget glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P