Kan ikke ringe op med mit nye simkort

Hej, jeg har lige fået mit nummer overført fra telia.

den del gik fejlfrit, men nu står jeg med et problem der betyder at det er mega ligegyldigt.

da jeg satte simkortet i telefonen væltede det ind med smser, og jeg kunne da også svare på dem.

Problemet opstår når  jeg skal foretage opkald.

så påstår den nummeret ikke er i brug, og det ligegyldigt hvem jeg forsøger at ringe op til.

Har prøvet at slukke den i nogle minutter og lade den "opdatere", men det hjalp desværre ikke.

hvad skal jeg gøre??

3 Kommentarer

Omdømme 4
Hvis du hverken kan foretage eller modtage opkald, men godt sende og modtage sms’er, tyder det på, at din telefon er IMEI-spærret. En IMEI-spærring bliver pålagt, når en telefon bliver meldt stjålet hos politiet. Når en telefon er IMEI-spærret viser det sig ved, at telefonen ikke kan modtage og foretage opkald, lige gyldigt hvilket SIM-kort, som sidder i telefonen.

For at undersøger, om din telefon er IMEI-spærret, skal du sætte dit SIM-kort over i en anden mobiltelefon. På den måde kan du se, om fejlen ligger på telefonen eller på selve SIM-kortet.

Det sker desværre, at politiet kommer til at pålægge en IMEI-spærring på en mobiltelefon ved en fejl, så oplever du dette problem, skal du kontakte nærmeste politistation, som kan hjælpe dig.

Mvh FN ;-)

tak for dit hurtige svar, det vil jeg prøve Glad humørikon

Hejsa

jeg har samme problem Trist humørikon

Er der nogle der kan hjælpe??

Hilsen

ihfj

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S