Kan ikke modetage "store" mails.

Jeg har på det sidste fået en del opkald om at folk ikke kan sende mails til mig som har f.eks. et billed eller en pdf fil. de får denne mail når det er:

-----------------------------

MTA: Mailen er for stor

Fejl:
Din mail er ikke blevet leveret, fordi din mail er for stor.
Det kan skyldes;
- at din mail er større end brugeren postkasse.
- at modtagerens mailboks er fuld.
- at modtager har aktiveret begrænsningen; "Max. størrelse for indkommende besked".
Løsning:
Prøv en af følgende:
1. Pakke dine data inden afsendelse (f.eks. med et zip-program).
2. Opdele din mail i flere mindre mails.

Kan modtageren stadigvæk ikke modtage din mail, bliver vedkommende nødt til at slette nogle mails i sin mailboks eller gemme dem lokalt på sin pc.
I så fald må du vente til, vedkommende har reduceret indholdet af sin mailboks.
Spørgsmål:
Spørgsmål vedr. denne fejlmeddelelse kan rettes til postmaster@mail.dk
-------------------------------

Jeg har fuldt alle guider der er på TDC's hjemmeside omkring mails og størrelse osv.

Har slettet 90% af mine mails, sat online mail til 40mb(har den altid stået til), fjernet flueben i "gem mails på severen", slettet den ene mail jeg havde på online mailen.

Jeg bruger windows live mail 2011 og har også sat min mail op efter den guide (de havde ændret noget et stykke tid tilbage (modtog slet ingen mails dengang) og ændrede så alle de indstillinger som der stod man skulle).

Og jeg kan stadigvæk ikke modtage mails med det mindste i.

Er der nogen derude som kan hjælpe?

12 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Janfjord

Velkommen til TDC-forum. Jeg vil godt prøve at give et bud.

Er det i din webmail du har slettet 90% af dine mail? Hvis det ikke er der, kan du prøve det.

Gå ind på MIT TDC > Mail . Slet alle dine mail her. ( du har dem sikket i din windows live på PC.)

Husk når du har slettet dem og så at tømme din papirkurvs-mappe.

Håber det hjælper?

Du er også velkommen til at stille flere spørgsmål eller hjælpe andre.  

Jeg har slettet alle mails på webmailen. Som sagt har det heller ikke hjulpet.

Og tilmed tømt min papirkurv.

Men det har aldrig været et problem før i tiden. Jeg har haft over 500 mails før hen på mit mail program og kunne stadigvæk modtage store mails men pludselig ville den bare ikke.

Derved slettet jeg over 440 og gemte kun nogle nødvendige uden vedhæftet filer.

Men det hjalp stadigvæk ikke. Jeg ved virkelig ikke hvad der er galt og det er ved at drive mig godt ud af skuffen.

Omdømme 1
Det er da noget underligt noget. Trist humørikon

Jeg venter sammen med dig på gode bud fra andre brugere.

Mon der er gået ged i TDC's postsystem?

Ja det er meget undetligt.

Jeg skal også have ringet til TDC og høre om det er noget som de ved noget om eller kan gøre noget ved. For jeg kan hverken modtage mails med tilbud omkring arbejde eller modtage andre ting som er vigtige. Og det er virkelig ved at gå mig godt på.

Håber også der måske kom et svar som kunne være nyttigt.

Omdømme 1
Nu er det jo helligdage. Prøv at vente lidt. Det kan jo være der er brugere der kan give et bud når julemaden er fordøjet. Glad humørikon

måske hjælper det, det hjalp mig :-)

"Hej Mop

Først velkommen her i forum

Fejlen ligger højst sansynligt hos dem der sender til dig, og tildels også hos dig, som fejlmeddelelsen også siger, fylder den mail man forsøger at sende, for meget. Du skal undersøge hvor store mails du har mulighed for at modtage, og så skal afsenderen sørge for at deres mails fylder mindst muligt. Det er for det meste vedhæftede filer, så som billeder der fylder meget. Afsenderen skal bare som regel sørge for at deres mail's max. størrelse ikke overskrider 5 Mbyte.

Det du kan gøre, hvis du har muligheden for det, er at gå ind på din TDC-mailboks og sætte størelsem på mails du modtager til max. størrelse. http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=8240

Det er lige nu det nærmeste jeg kommer på et svar på dit spørgsmål.

Du er velkommen tilbage hvis du har yderligere spørgsmål.

Måske andre har en løsning jeg har "overset", men prøv lige mine forslag.:D

venligst lånt fraen anden tråd

Omdømme 4
Hej erikbh

Det er rigtig fint at gøre opmærksom på at du har fundet et indlæg her på forum der har hjulpet dig. Det er jeg da rigtig glad for.  Blinkende humørikon

Det er også vældig flot at du kopierer hele indlægget ind på denne tråd, men burde du så ikke have rost mit indlæg i den oprindelige tråd, når du nu frit og frejdigt lægger hele mit indlæg her ind på denne tråd i stedet for et link og tilmed fortæller at det har hjulpet dig.

Du roser et indlæg ved at klikke på "synes godt om"

Jeg spørger bare   Meget glad humørikon

Hej KPN.

Du har helt ret, jeg er en sjuft :-)

Det er bare det at jeg er sprit ny her så hvad jeg mangler i høflighed har jeg i iver.

Tak for din hjælp.

mvh Erik

Omdømme 1
Hej enikbh

Janfjord  - Har du fundet ud af noget der har hjulpet dig? Du er meget velkommen til at give en tilbagemelding.
Omdømme 4
Hej igen erikbh

Vel er du ej, det er bare en smule uvidenhed og det er dig tilgivet.

Du skal vide at du altid er velkommen her på forum både for at hjælpe andre og selv at modtage eller søge hjælp.

Så kom du bare trygt igen Meget glad humørikon

Jeg takker :-)

jeg er selv en selvlært "gammel" nørd som dog undres lidt over TDC'skunde"service" :-P

mvh Erik

Hej KPN.

Jeg takker igen. det er nogle gange de enkleste ændringer der skal til med en PC, problemet er bare at de ikke er så gemmenskuelige :-

mvh Erik

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P