Svar

Kan ikke afspille downloaded musik i Windows Media Player



Vis første besked

131 Kommentarer

Omdømme 2
Hej igen igen.

på nedstående billede kan man se hvad der sker når jeg vil afspille downloadet musik fra TDC

og efterfølgende bliver anmodet om at logge ind for at forny min licens.

Det skal understreges at jeg ikke har tastet forkert 10 gange og at jeg intet problem har

med at logge ind på TDC´s hjemmeside med mit login som er det samme som skal bruges

når jeg skal forny licens...... Har før måtte forny licens og har gjort det uden nogen form

for problemer.

 login....jpg

Men hvis de ( TDC ) påstår at de har spæret for mit login / burde det vel også være muligt

at ophæve spæringen.... eller ????

olse

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Det er så ikke den samme fejl jeg selv får.

play.png

Omdømme 2
Hej jk44.

Den fejl har jeg også fået indtil jeg prøvede på en anden stationær PC i dag / så var det at
Jeg fik den med spæret login. Det er sgu dybt underligt.

Efter at have prøvet på tre forskellige computere, nægter jeg at tro på at fejlen ligger opsætning, software eller andet og at fejlen må ligger hos TDC.

Olse
Omdømme 5
Hej,

Vi arbejder på at løse problemet med Play-licenserne på downloaded musik, men vi har desværre lige nu ingen tidshorisont - beklager!

/Ulf
Omdømme 2
Hej igen.

Det var sgu da rart, endelig at få bekræftet at at det er hos TDC fejlen ligger.... Tak for det.

Olse
Omdømme 1
Hej.

Hvis du har skiftet adgangskode for nylig (en måned eller måske lidt mere) kan en fejl hos TDC bevirke, at systemet til godkendelse af Play-licenser ikke kender den nye adgangskode, men derimod stadig kender den gamle. Så kan du huske din forrige adgangskode, kan du prøve at logge på med den gamle kode i den boks, der kommer i Windows Media Player når licensen skal godkendes.

Der har virket for mit vedkommende.

Tast ikke forkert adgangskode for mange gange, da det medfører midlertidig spærring af kontoen. Jeg har prøvet at få kontoen spærret, men spærringen var ophævet dagen efter.

TDC har lige skrevet til mig:
Den fejl du oplever er ikke en fejl TDC kan gøre noget ved, du bedes prøve med en anden PC, eller få en kyndig bruger til at kigge på din PC

så nu er forvirringen komplet!


Omdømme 4
Problemet / forvirringen vil kun blive værre,når der anvendes flere forskellige komputere til samme konto.

DRM-rettighederne er givet via computeraktivering, computerautorisation,biblioteksgendannelse eller licenssynkronisering.

Man vil i de fleste tilfælde ikke kunne overføre og afspille en DRM-beskyttet fil på en anden enhed.

Et ellers korrekt indtastet password er ikke gældende for fornyelsen af licensen på den nye enhed.

Kontoen kan blive spærret af denne grund.

Dette kan i øvrigt også være gældende,hvis der er foretaget væsentlige ændringer på den

oprindelige komputer.
( Opgradering af styresystem--ny harddisk--osv.)

TDC sætter selv grænsen for antal gange af disse DRM-fornyelser.
Nulstilling/ opdatering af disse licenser kan være vanskelig.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=32238#lic

Læg mærke til,at det måske skal køres FLERE gange/ komputergenstart.
Også selv om en eventuel fejlkode ikke lige passer med beskrivelsen.

"Reset DRM" fra Microsoft resulterer ofte med,at hele "biblioteket" skal downloades igen.
Derfor advarslen:
"Bemærk, at benyttelsen af denne fil er på eget ansvar!":

http://go.microsoft.com/fwlink?LinkId=105000

Håber TDC får lidt bedre styr på disse licenser.
Problemet har eksisteret i årevis, og er tidligere set i forbindelse med "Windows Update".

Venlig hilsen
   Trumle.

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Tror vi skal passe på med at blande det hele sammen her.

For mit eget vedkommende er problemet først optået efter at der er skiftet produkt og er ens uanset om det er på en pc hvor det har virket upåklageligt eller det er en helt ren pc. Samtidig er det i selve valideringen at login scriptet stopper. Den burde efter login lukke det lille browservindue og fortsætte i mediaplayer med at bede om nr 2 sikkerhedsopgradering. Dette sker aldrig. Fejlen er påvist forskellige steder og der ligger helt sikkert en systemfejl som er ved at blive undersøgt internt. Der er mange sjove udfordringer i drm men denne som både jeg og andre har oplvet nu er altså under udredning så vi kan få den løst. Uanset on jeg er ansat eller ej i firmaet er frustrationen præcis den samme som andre der ikke er medarbejder. Men jeg ved at de tager problemet alvorligt og kun tålmodighed er desværre den mulighed vi har pt.

mvh

Jan

Omdømme 2
Halløjsa.

Er der nogen der har hørt noget nyt om problemet, eller fået det til at virke. Det må virkeligt være

at problem af dimensioner, siden det skal tage så lang tid at få det fixet.

olse

Omdømme 1
Hej.

Der kan være flere årsager. Hvis årsagen er den samme som jeg har været ude for kan problemet omgås indtil videre ved at anvende en gammel, tidligere gældende adgangskode, men kun i forbindelse med fornyelse af Play-licenser i den boks, der kommer frem i Windows Media Player eller Windows Media Center.

Men måske er det ikke det samme, der er årsag til dit konkrete problem. Det kan også være noget lokalt i computeren, f.eks. i forbindelse med Windows Media Player og DRM-funktionerne, der er gået galt.

Har du ændret adgangskoden til dit TDC login inden for de sidste par måneder?

Hvis ja, og du kan huske den forrige adgangskode, så prøv at bruge den. Hvis det heller ikke hjælper og adgangskoden har været ændret flere gange i de sidste måneder, så prøv med den endnu tidligere adgangskode. Jeg er klar over at brug af gamle adgangskoder kræver at man har koden eller kan huske den.

Ellers er der nok ikke anden måde at afspille musik fra TDC Play på end at bruge webafspilleren på TDC Play-siden på adressen http://play.tdc.dk/ indtil TDC får løst problemet.

Hvis der var en nem løsning ville TDC nok have gjort noget, men efter det oplyste arbejder de på sagen.

Omdømme 2
Hej MS-ERIK

SÅ LYKKEDES DET SGU...... JUBIIIIII  Meget glad humørikon

Jeg havde skiftet password i mit login for ca. 2 mdr siden.... Prøvede så med min "gamle" password

og vupti... så virkede det.

Så en stor tak til MS-Erik Glad humørikon

Håber også de andre som har problemer med at forny licens har gavn at dit svar.

Håber også at TDC kommer på forkant med problemet, så man fremover kun skal bruge / huske et login.

God aften derude.

olse

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Godt det virker for dig nu.

Desværre er det ikke løsningen her, det er afprøvet Trist humørikon

Men det er åbenbart et kompliceret problem som kan vise sig på flere måder.

Jeg er dog overbevist om at det handler om tilladelser under drm og et eller andet under de forskellige konti.

mvh

Jan

Omdømme 2
Hej.

Hvis nogen kan bruge det til noget, så har jeg d.d. modtaget nedstående svar fra TDC.

Kære xxxxxxxxx.

 

Vi har undersøgt din fejl, men da problemet desværre er en del af en større teknisk fejl, er vi nødt til at fejlmelde dette videre til vores udviklere. Dette betyder, at svartiden på denne sag kan være op til 50 dage. Der går typisk aldrig så lang tid, men det er vigtigt for os at du er informeret om at din sag bliver behandlet.

 

Du behøver ikke foretage dig noget. Vi holder sagen åben og henvender os til dig igen så snart vi modtager et svar fra vores udviklere. Vi vil dog gerne bede dig om ikke at ændre dine login oplysninger til din TDC bruger før fejlen er rettet.

 

Vi beklager de gener dette måtte medføre for dig.

 

Sagsinformationer:

Login til TDC: xxxxxxxxx.

 

kunden har downloadet musik som beder om rettighedsgodkendelse, kunden har adgang til musik men kunden bliver ført tilbage til vores hjemmeside.



Mvh.

olse

Er der nogen der har nyheder om dette problem, nu der er gået en måned?

Jeg skiftede til TDC i søndags netop for at bruge TDCplay, og så er det da irriterende at skulle døje med sådan noget her. Min bruger kom online i går, og jeg har endnu ikke skiftet password eller noget lignende.

Når jeg logger ind for at få licens, bliver jeg også bare smidt ind på TDCs hjemmeside i det lille vindue, og jeg kan ikke trykke på play eller få lov at afspille musikken.

Hvad foregår der?

Edit:
Jeg kan logge in på TDCplay og downloade musik uden problemer, og jeg har forsøgt at løse problemet ved at resette både Internet Explorer sikkerhed of DRM på min PC, men intet har virket.

Omdømme 1
Hej.

TDC synes stadíg at arbejde på at løse problemet, men de oplyser ikke hvad der egentlig er galt.

Det kan se ud til at man kun kan logge på med henblik på fornyelse/oprettelse af licenser til at afspille downloaded musik ved at bruge den adgangskode, der var gældende sidst i november 2014. Men er man ny bruger og tilkommet derefter, har man jo ikke oprettet nogen gammel kode, og så er der vist desværre ikke noget at gøre før TDC får løst problemet. Men man kan godt afspille via webafspilleren direkte i TDC Play.

Selv om man har en brugbar adgangskode kan det godt drille alligevel. Nogen gange må man starte og stoppe Windows Medie Player flere gange inden den får en særlig DRM-tilføjelse på plads. Det er bedst at starte med af afspille en enkelt musikfil ved at klikke direkte på den i stifinder eller på skrivebordet. Afspiller man inde fra Windows Media Player kan man få en masse fejlede afspilninger, hvis det er første gang og man endnu ikke har fået oprettet en licens.

Beklager at dette nok ikke er til nogen hjælp, men kun en orientering.

ER der noget nyt?? Hvad er det licens noget?? Det var der da ikke da sidst vi havde tdc

Vi snakker om den licens der skal fornyes hver 14. dag på numre downloaded fra TDCplay.

Hvis du ikke bruger TDCplay, eller ikke har problemet kan du roligt ignorere denne tråd.

Nogle af os har det problem at vi ikke kan logge på og forny licensen, hvilket vil sige at vi basalt set KUN kan bruge TDCplay online, og ikke downloade sange at lave afspilningslister med, etc.

Jeg ved ikke hvor nyt det er, men det har i hvert fald været sådan her i de to-tre år som jeg har haft bekendtskab med TDCplay.

Hej

Har samme problem. Og det er noget der pludselig er startet. Har ikke brugt Play en uges tid, og så skulle licensen til offline-afspilling fornys, men jeg kan ikke få det til at fungere. Kan sagtens streame, men bruger tit offline, når jeg pendler til hverdag, træls.

trochmann2

Omdømme 1
Hej.

Problemet lader til at være forværret. Hidtil kunne man i nogle tilfælde forny licensen ved at bruge den adgangskode, der var gældende før december 2014, såfremt koden er blevet ændret i december 2014 eller senere. Men det virker heller ikke mere. Nu får man enten fejlmeldinger eller melding om at man ikke har adgang til TDC Play (selv om selvbetjeningen siger at man har adgang til TDC Play). TDC kender til problemet, men af en eller anden grund bliver fejlen ikke udbedret. Der oplyses ikke noget om årsagen.

Det kan jeg heller ikke. På det lille vindue der siger jeg ikke har adgang til Play, står der at det sker under tdconline.dk, men i øvrigt er Play under tdc.dk. Er det fordi TDC ikke har noteret en ny licens under tdc.dk?

Omdømme 1
Hej.

Det kan muligvis spille en rolle at der er og har været flere adresser indblandet. Det nyeste problem har TDC næppe fået set på endnu, så der kan nok oplyses mere om nogle dage.

Jeg kan ikke afspille downloaded musik. 

Omdømme 4
Nej TDC har problemer

Screenshot_2.jpg

Jag kan ikke få adgang til TDC online i wMedia Player - så licens kan ikke fornyes i Media Player ???

Nogen løsning????

Besvar