Svar

Kan ikke afspille downloaded musik i Windows Media Player

Vis første besked

132 Kommentarer

Jeg har samme problem, men har observeret noget som jeg ikke ved, om betyder noget?

Når jeg prøver at afspille downloaded musik, kommer login vinduet op, og jeg har lagt mærke til at addressen tilsyneladende ikke er rigtig! Addressen der kommer op er "musik.tdconline.dk", prøver i at refreshe ved at trykke på globusen kommer der en melding "error contacting lic server:1"

Indsætter i addressen "musik.tdconline.dk" i jeres browser, skifter addressen til "http://play.tdc.dk/#!/frontpage"

Om det har noget med problemet at gøre, ved jeg ikke? Men finder det underligt, at man ikke kan refresh addressen i licens-vinduet ..

Vi har 2 pc'er her i huset som begge bruger vores TDC PLAY konto.

Har ingen problem haft før omkring den 16/03-15.

Min far ( som ejer denne konto ) har ingen problemer til dato, men jeg ( hans datter ) kan ikke afspille det musik jeg downloader.

Jeg får beskeden "Du har ikke PLAY adgang" når jeg prøver at fornye licensen via Windows Media Player.

Tænker det er fordi hans computer er ikke blevet bedt om at fornye licensen her på det sidste og er derfor ikke ramt af problemet endnu? Men kan ikke vide mig 100% sikker, da han ikke er helt sikker på hvornår den sidst spurgte om fornyelse.

Krydser finger for at de snart får løst problemet!

Synes lige at have læst at TDC lukker for, TDC play. Og derfor alle de login problemmer med fornyelse af musiklicens.

Har det noget på sig eller er det bare en skrøne?

Gælder det kun for bredbånds kunder  eller hvad?

PS. I de nye bredbånds tilbud hos TDC, står der heller ikke længre at der gradis musik numre.

Sammen lignet med mobil bredbånd?

Har mobile bredbåndskunder da problemmer med tdc play?

Hej Chorbert

Hvor har du læst det?

Omdømme 1
Jeg har haft et værre hyr med TDC kundeservice i forbindelse med skift af abonnement. I den forbindelse blev jeg informeret om, at der ikke fulgte TDC Play Musik med i nye bredbånds-abonnementer med mindre man har 2 ting hos TDC (f.eks. bredbånd og tv, eller bredbånd og mobil).

Jeg fik heldigvis mit abonnement ført tilbage til mit gamle så jeg netop kunne beholde Play Musik, blot for efter en uge at rende ind i de famøse licens-problemer.

tilfældigt på recorder.dk

Det er mere eller mindre et generelt problem for TDC Play´s brugere. De siger hos TDC at de godt kender til problemet - jeg har flere gange ringet til kundeservice. Først fik jeg ar vide det ville gå seks arbejdsdage, men senere fik jeg en meget nedslående besked; der ville kunne gå op til 50 (halvtreds) dage før fejlen var rettet.

Det er ikke ligefrem hurtigheden der tynger dem. Indtrykket af TDC´s proffessionalisme blegner meget!!!

Mvh.

ErikHjetting61

Hej Alle TDCplay-brugere

Jeg har i dag været i kontakt med Kundeservice og gået dem lidt på klinken omkring

hele TDCplay-offline-problemet og download af CRM-licenen.

Det viser sig nu at produktet er bliver fjernet og ikke kommet igen.

Dvs. vi kommer i fremtiden ikke til at kunne downloade WMA-filerne mere og benytte dem

offline på PC.

De beklager at de ikke har meldt det ud ( det kan man så tænke lidt over)

De beklager at de ikke har fået fjernet "download-knappen" på TDCplay endnu, men det kommet til at ske.

Det som kommer til at ske er at man i fremtiden godt kan komme til at afspille sine tidligere downloaded

WMA-filer - så dem skal man gemme ( de kan bare ikke sige hvornår det kommer til at fungere igen)

De kan så desværre heller ikke fortælle noget omkring hvor skæringsdatoen er for hvilket filer man har downloadet som virker i fremtiden og hvilke der ikke gør. Så lidt nu er man bare på "herrens mark"

Men i bund og grund - De lukker for offline-muligheden på pc.

Den eneste offline-mulighed i fremtiden er via TDCplay-app'en.

Personligt har jeg givet dem en opsang omkring deres måde at håndtere sagen på, samt deres fejlinformering af kunder/mangel på samme.

Desværre kan jeg som en ellers glad TDCplay-kunde gennem 7 år nu lige så godt lukke mit abb. da det var den primære årsag til at jeg var kunde.

Ærgerligt - Jeg synes at TDC skyder sig i begge fødder ved lukning af offline-funktionen i dette produkt.

MVh
Kristian

Hej Kristian,

Tak for din ulejlighed, det sparede os andre Glad humørikon

Du har ret, de skyder sig i foden, jeg vil indenfor kort tid finde et andet selskab, jeg har fået nok af TDC og deres "kundeservice", de gør hvad der passer dem, uden hensynstagen til os kunder, og det slutter nu for mit vedkommende, i andre burde gøre det samme hvis muligt!

MVH

Jan Hansen

Omdømme 1
At TDC lukker for PLAY tjenesten, tror jeg simpelthen ikke på. Jeg vil have et konkret bevis fra selveste TDC Kundeservice eller en medarbejder derfra, før jeg skal blive overbevist om det.

Det lyder som noget ****** har fundet på, bare for at få andre væk fra selskabet.

Jeg kan ikke tro at man nedgraderer tjenester bare sådan på den måde.

Dermed vil jeg stadig give TDC en chance. Man fremmer ikke ligefrem gejsten til at få løst et problem ved bare at "disse" ned på dem.

Krydser fingre for at TDC får løst problemet hurtigst muligt.

Jeg har/er en aktiv bruger af TDCplay igennem mange år og ind til nu været en glad

bruger - Normalt bruger jeg ikke forummet her aktivt - men passivt.

Dog har jeg stadigvæk haft produktet i 7 år, hvor det har fungeret upåklageligt.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal bevise for dig, den samtale jeg har haft med TDC-kundeservice,

man at direkte påstå jeg lyver, for at få "kunder" væk fra TDC-produktet, synes jeg er pænt langt ude.

Jeg skriver udelukkende ovenstående besked som service for alle jer andre frustreret TDCplay-brugere.

Hvis ikke du tror på det , så må det være din egen sag.

Jeg har jo heller ikke skrevet at TDC lukker PLAY-tjenesten. Jeg siger de går væk fra download

af WMA-filer til at bruge offline-funktionen.

Deres ide er at det skal forsætte som streamingfunktion ( som yousee f.eks har )

Man vil stadigvæk have mulighed for også at kører online og offline via TDCplay-app til mobil.

Men download af WMA-filer med CRM-licensen på, vil for fremtiden forsvinde, var meldingen.

Omdømme 1

Freakerz skrev:

At TDC lukker for PLAY tjenesten, tror jeg simpelthen ikke på. Jeg vil have et konkret bevis fra selveste TDC Kundeservice eller en medarbejder derfra, før jeg skal blive overbevist om det.

Det lyder som noget ****** har fundet på, bare for at få andre væk fra selskabet.

Jeg kan ikke tro at man nedgraderer tjenester bare sådan på den måde.

Dermed vil jeg stadig give TDC en chance. Man fremmer ikke ligefrem gejsten til at få løst et problem ved bare at "disse" ned på dem.

Krydser fingre for at TDC får løst problemet hurtigst muligt.

Hej

Jeg kan så oplyse at superbrugerne ikke er bekendt med dette.  Derfor kommer det som en meget stor overraskelse, men desværre har TDC det med at være meget hemmelighedsfulde over nye tiltag.  

Så jeg håber virkelig at vi kan få af- eller bekræftet den udmelding. 

ps. Kristian - Jeg tror bestemt der kan være noget om snakken ang. downloadet filer.. Netop fordi der har været "problemer" meget længe. Tak for dine oplysninger.

Omdømme 1
MajaH> Lige præcis.

Kramerdk> For det første har jeg hverken påstået eller beskyldt dig for det ene eller det andet.

Jeg skrev igen "Det lyder som noget ****** har fundet på, bare for at få andre væk fra selskabet"

Det betyder da virkelig på INGEN måde at det har noget med DIG at gøre og er slet ikke i nærheden af at du påstår jeg siger du lyver. Det er ment i generel forstand.

Enhver anden kunne det ligeså godt være!

Jeg har lige talt med TDC, det er sgu forvirrende, og de fortæller ikke sandheden!

Kvinden jeg talte med fortalte mig, at det var et nyliogt opstået problem, og at det startede den 20 Marts, hvilket helt åbentlyst ikke er sandt. Jeg spurgte hende om de havde planer med at stoppe download af WMA musik, og hun svarede nej, det havde hun ikke hørt noget om!

Hun fortalte mig så, at det var noget på musikfilerne der var galt, hvortil jeg svarede at jeg heller ikke kunne spille ældre filer, som jeg plejede, hun ændrede så forklaring, og sagde at det var alle musikfilerne, hvilket vil sige at der ikke er noget galt med filerne !

Jeg tror de tager fis på os, og jeg håber de mister en masse kunder hvis de fjerner download, jeg er på vej væk!

Hilsen

Jan

Omdømme 4
Badge +6
Hej alle

Der er ikke nogen planer om, at fjerne muligheden for at downloade musik fra TDC Play lige nu. Der er en fejl, som I kan se på følgende link, og den er vi i fuld gang med at finde en løsning på.

Driftinfo: Ikke muligt at høre downloaded musik fra TDC Play Web

/Stefan

Omdømme 4
Hej StefanK

Øv øv hvor er det ærgerligt, jeg er så glad for min musik fra TDC Play, lige til at afspille på Windows Media Player, håber så sandelig at i snart finder den sk... fejl.Humørikon frustreret

hilsen BenteHumørikon frustreret

Omdømme 1
Jeg håber sandelig ikke at TDC lukker for download af musikken. Det er den eneste grund til at jeg har holdt fast ved mit TDC-abonnement i så mange år som jeg har. Jeg har kunnet downloade og organisere min musik efter kunstner, både albums og b-sider/collaborations/soundtracks etc etc., hvilket er utrolig dejligt.

Hvis TDC i fremtiden kun vil tillade at man kan streame musik i ens browser (hvor man jo skal søge specifikt efter noget hver gang), så tror jeg nok jeg er den der er smuttet til et andet selskab med et billigere abonnement. Jeg har i forvejen Spotify ved siden af til de udgivelser der ikke er at finde på play, men har ikke lyst til at "betale dobbelt" hvis Play mister sin download funktion...

Til TDC: Vil I ikke nok komme med nogle faktiske/endegyldige svar på hvad der sker / kommer til at ske med TDC Play Musik? Jeg er sikkert ikke den eneste kunde der er ved at være fuldstændig rundt på gulvet over alle de mange forskellige udmeldinger der efterhånden er blevet givet af kundeservice etc... Giv os dog klar besked, så vi kan træffe vores egne beslutninger om hvorvidt vi vil blive eller om vi vil finde et andet alternativ... Det her ingenmandsland er ingen tjent med; hverken os eller jer.

Hilsen

Kristian Winther

Omdømme 1
Jeg vil lige pointere, at jeg aldrig har haft problemer med TDC hvad angår forbindelsen til selve internettet. Det har altid fungeret upåklageligt og stabilt, også hvad hastighed angår, så den ros skal TDC da have. Det er udelukkende denne TDC Play Musik problematik som jeg er ved at være ret træt af...

Hej Stefan,

Hvad mener du med lige nu? Er det i støbeskeen at Play skal fjernes?

Hilsen

Jan

Omdømme 4
Badge +6
Hej jandi

Der er ingen planer om at fjerne TDC Play.

/Stefan

Halløj

Efter også at have haft en del problemer med TDC internet og fordi jeg ikke kan få højere hastighed er jeg den der er smuttet.

Jeg har haft TDC home box og den gik ned. Herefter fik jeg en ny og efter at have prøvet at hente mine filer flere gange på en (op til) 20 Mb forbindelse gik det heller ikke. Det tog uger af min tid som jeg aldrig får igen...

Jeg besluttede så at hente mine filer fra den nye TDC CloudDisk. Efter man dages venten fik jeg mine mediefiler. Men kun for at finde ud af at alle Æ,Ø og Å'er var lavet om til specialtegn. Både på mapper og filer. Det var dråben, og jeg har nu en (der gik kun 2 dage) ny og velfungerende 60/30 forbindelse fra stofa.

Homedisk er erstattet af en 4TB WD Cloud og backup klarer jeg selv på en seperat USB-børge og routeren er opgraderet til en Gigabit Netgear-børge. Nu kører det 112%...Dejligt :-)

Hvis TDC ikke snart får fixet PLAY problemerne skiftes Homedisk også ud hos mine venner som jeg gennem tiden har "solgt" homedisk løsningen til. Når uheldet med nedbrud vitterligt er ude, virker bakup-funktionen ganske enkelt ikke godt nok, og TDC CloudDisk er da helt kørt i hegnet ved at lave Æ,Ø og Å om ??

Gennem 30 år har jeg arbejdet indenfor IT og Telekom, herunder hos både Telenor og TDC og det her er simpelt bare ikke godt nok. (Hvem er det lige der ikke kan håndtere et roll-back af en opgradering af PLAY-serverne, eller måske bare huske at betale afgiftsbilaget fra Koda/Gramex hvis det er det der er problemet. Ganske uforståeligt, især når igen som helst hos TDC "tør" fortælle hvad der er sket og konkret hvorfor det tager SÅ lang tid. Nogle gange TDC, så får man ganske stor respekt ved at lægge kortene på bordet. Min respekt har i mistet.

Jeg tror jeg opretter en blog på www.d-sign.dk hvor alle kan komme med gode tips & tricks mht streamingtjenester og netværk og gadgets. Hvis en af jer kan nogle tricks med wordpress så er jeg frisk på et samarbejde (100% ukommercielt og på frivllig basis forstås ) :-)

Hep

Så er der en (meget simpel og sprit ny) blog på www.d-sign.dk

Omdømme 4
????????????

Læs ! og hold indlæg indenfor overskriften til denne tråd.

Hilsen

Trumle.

Stefan, fint. Lad mig spørge igen: vil TDC fjerne muligheden at afspille downloadet musik? Og vil TDC på et eller andet måde ændre TDC PLAY produktet som det er/var, på nær de meget specifikke fejlrettelser til den nurævende problem? Kom ud af busken, med et klart svar - ingen udveje, tak
!
Omdømme 4
Badge +6
Der er ingen planer om at ændre TDC Play på nuværende tidspunkt.

/Stefan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P