Kan ikke afspille downloaded musik i Windows Media Player | YouSee Community
Svar

Kan ikke afspille downloaded musik i Windows Media Player

Vis første besked

131 Kommentarer

Er der nogen der har nyheder om dette problem, nu der er gået en måned?

Jeg skiftede til TDC i søndags netop for at bruge TDCplay, og så er det da irriterende at skulle døje med sådan noget her. Min bruger kom online i går, og jeg har endnu ikke skiftet password eller noget lignende.

Når jeg logger ind for at få licens, bliver jeg også bare smidt ind på TDCs hjemmeside i det lille vindue, og jeg kan ikke trykke på play eller få lov at afspille musikken.

Hvad foregår der?

Edit:
Jeg kan logge in på TDCplay og downloade musik uden problemer, og jeg har forsøgt at løse problemet ved at resette både Internet Explorer sikkerhed of DRM på min PC, men intet har virket.

Omdømme 1
Hej.

TDC synes stadíg at arbejde på at løse problemet, men de oplyser ikke hvad der egentlig er galt.

Det kan se ud til at man kun kan logge på med henblik på fornyelse/oprettelse af licenser til at afspille downloaded musik ved at bruge den adgangskode, der var gældende sidst i november 2014. Men er man ny bruger og tilkommet derefter, har man jo ikke oprettet nogen gammel kode, og så er der vist desværre ikke noget at gøre før TDC får løst problemet. Men man kan godt afspille via webafspilleren direkte i TDC Play.

Selv om man har en brugbar adgangskode kan det godt drille alligevel. Nogen gange må man starte og stoppe Windows Medie Player flere gange inden den får en særlig DRM-tilføjelse på plads. Det er bedst at starte med af afspille en enkelt musikfil ved at klikke direkte på den i stifinder eller på skrivebordet. Afspiller man inde fra Windows Media Player kan man få en masse fejlede afspilninger, hvis det er første gang og man endnu ikke har fået oprettet en licens.

Beklager at dette nok ikke er til nogen hjælp, men kun en orientering.

ER der noget nyt?? Hvad er det licens noget?? Det var der da ikke da sidst vi havde tdc

Vi snakker om den licens der skal fornyes hver 14. dag på numre downloaded fra TDCplay.

Hvis du ikke bruger TDCplay, eller ikke har problemet kan du roligt ignorere denne tråd.

Nogle af os har det problem at vi ikke kan logge på og forny licensen, hvilket vil sige at vi basalt set KUN kan bruge TDCplay online, og ikke downloade sange at lave afspilningslister med, etc.

Jeg ved ikke hvor nyt det er, men det har i hvert fald været sådan her i de to-tre år som jeg har haft bekendtskab med TDCplay.

Hej

Har samme problem. Og det er noget der pludselig er startet. Har ikke brugt Play en uges tid, og så skulle licensen til offline-afspilling fornys, men jeg kan ikke få det til at fungere. Kan sagtens streame, men bruger tit offline, når jeg pendler til hverdag, træls.

trochmann2

Omdømme 1
Hej.

Problemet lader til at være forværret. Hidtil kunne man i nogle tilfælde forny licensen ved at bruge den adgangskode, der var gældende før december 2014, såfremt koden er blevet ændret i december 2014 eller senere. Men det virker heller ikke mere. Nu får man enten fejlmeldinger eller melding om at man ikke har adgang til TDC Play (selv om selvbetjeningen siger at man har adgang til TDC Play). TDC kender til problemet, men af en eller anden grund bliver fejlen ikke udbedret. Der oplyses ikke noget om årsagen.

Det kan jeg heller ikke. På det lille vindue der siger jeg ikke har adgang til Play, står der at det sker under tdconline.dk, men i øvrigt er Play under tdc.dk. Er det fordi TDC ikke har noteret en ny licens under tdc.dk?

Omdømme 1
Hej.

Det kan muligvis spille en rolle at der er og har været flere adresser indblandet. Det nyeste problem har TDC næppe fået set på endnu, så der kan nok oplyses mere om nogle dage.

Jeg kan ikke afspille downloaded musik. 

Omdømme 4
Nej TDC har problemer

Screenshot_2.jpg

Jag kan ikke få adgang til TDC online i wMedia Player - så licens kan ikke fornyes i Media Player ???

Nogen løsning????

Omdømme 4
Vente på TDC fixer det.  (De ved godt den er gal)

Omdømme 1
Jeg har sendt følgende mail til TDC i dag:

Okay. Som nævnt, er problemet kun ved musikken jeg har hentet på TDC Play hjemmesiden. Punkt 1:Først, så sker det uanset hvilket musiknummer det drejer sig om. Her har jeg hentet filen TDCPLAY_Rasmus_Thude_Frøken_Ligeglad.wma Jeg åbner filen med Windows Media Player og det ser sådan ud:play1.jpg Punkt 2:Derefter åbner vinduet med licens rettighederne:play2.jpg Punkt 3:Jeg indtaster mit brugernavn og password og vælger Log ind for at forny licensen:play3.jpg Punkt 4:Men i stedet for at kunne vælge Afspil, så bliver jeg mødt af følgende:play4.jpg Punkt 5:Herefter vælger jeg naturligvis Ja, men bliver så mødt med følgende besked:play5.jpg Punkt 6:Super, hvor står man så? Det burde jeg jo have, når jeg er kunde hos TDC.Streaming fra mobilen med app’en og fra play.tdc.dk fungerer uden problemer. Håber det var hjælp der kunne få jer videre med at løse fejlen.
Hej Alle

Kan sipplere alt ovenstående:

Punkt 1

Kan godt logge på TDCplay og afspille via www.tdcplay.dk

Downloader så samme fil og åbner den med Windows Media Player.

Punkt 2:

Derefter åbner vinduet WMP og henter licens rettighederne:

Som ofte er blevet fornyet uden problemer !

Punkt 3:

Jeg indtaster mit brugernavn og password og vælger Log ind for at forny licensen:

Pop up med certificat kommer og jeg siger ja til installation og indlæser.

Hvis jeg siger nej sker intet.....

Punkt 4:

Men i stedet for at kunne høre min musik får jeg beskeden

"Du er ikke TDC kunde"

Punkt 5:

Jeg skiftede password for 14 dage siden og har brugt mit password til at høre, hente og afspille gemte filer. Hvis det gamle password benyttes bliver jeg dirrigeret til TDC homepage for at kunne logge ind i Mit TDC

Punkt 6:

Super, hvor står man så? Det burde jeg jo have, når jeg er kunde hos TDC.

Streaming fra mobilen med app’en og fra play.tdc.dk fungerer også uden problemer.

Men alt det muskik jeg har hentet gennem de sidste 2 år er uspilleligt på min PC, Sonos og playlister......

Er man sikker på at det kun er en "fejl" fra TDC at wmp licens ikke kan fornyes ???

Eller er/vil TDC ophøre med at lade os afspille downloadede filer ???

Måske rettigheder?

Hejsa

Jeg plejer at høre musik i Windows Media Player på arbejde, som jeg har hentet ned fra TDC Play. Siden i går har jeg ikke kunne forny min Licens til alt det musik jeg har hentet ned. Det virker heller ikke hvis jeg henter ny musik ned. Jeg kan sagens logge ind på play.tdc.dk og høre musik derfra, men vil gerne kunne høre det når jeg ikke er online.

Når jeg forsøger at logge ind får jeg nedenstående fejl:

Security Alert: The name on the security certificate is invalid or dores not match the name of the site.

Hvis jeg alligevel vælger at forsætte får jeg at vide at jeg ikke har PLAY adgang. Det er samme login som jeg bruger på play.tdc.dk og på min mobil telefon, så jeg har jo adgang, bare ikke i WMP.

Det er et problem for ALLE - du kan se på siden hvor mange der har skevet.

Det er et spørgsmål og TDC i det hele taget er interesseret i at gøre nogent ved det.

TDC MÅ SVARE OS PÅ OM DE OVERHOVEDET ER INTERESSERET I AT LØSE LICENS-PROBLEMET.

ELLER OM MAN DENLÆGGER FUNKTIONEN OM AT KUNNE AFSPILLE DOWNLOADEDE FILER.

DER ER EN EMAIL-RUBRIK PÅ TDC-PLAY HJÆLP MED DEN VIRKER IKKE.

Omdømme 5
Badge +6
Hej

Som flere har af jer har bemærket, er der desværre en fejl på downloaded musik fra TDC Play i øjeblikket. Hvis man downloader en sang/album eller skal have fornyet en licens på et allerede downloaded nummer, bliver man bedt om at taste sit TDC Login, men kommer ikke videre.

Det er fejlmeldt og vi arbejder på en løsning. Vi beklager fejlen.

Driftinfo: Ikke muligt at høre downloaded musik fra TDC Play Web

Hvis man vil høre musik lige nu, er den eneste løsning at streame det fra play.tdc.dk.

/Stefan

Ditto problem hos mig.  Jeg får det sædvanlige vindue med certificat download, hvorefter et nyt vindue hvor jeg siger ja til at opdatere og så et vindue, der fortæller, at jeg ikke har adgang til TDC play.

Så kommer jeg jo ikke længere.  Det harikke stået på længe, ihvertfald har jeg haft fejlen i 14 dage, og det gælder både Windows 7, 8, 8.1 og Android tablet.

Jeg har ikke haft tålmodighed til at vente i kø endnu.

Torben

Hej

Any news?

Jeg kan stadig ikke afspille downloaded musik. Efter login i TDC Play licens boksen får jeg flg. meddelse: Du har ikke TDC Play adgang???

Hmmm jeg har lige downloaded filen fra TDC Play så jeg må jo nok ha adgang.

pft

Omdømme 1
Hej.

Der er intet nyt om problemet. De eneste, der nu kan afspille downloaded musik fra TDC Play er vist dem, der nåede at få fornyet licensen inden muligheden brød helt sammen, og når licensen kun gælder en måned er det snart slut for disse også. Det hjælper ikke at downloade nu, download virker, men musikken kan ikke afspilles. Man kan dog stadig afspille i webversionen i browseren, ved streaming direkte fra TDC.

MS-ERIK skrev:
De eneste, der nu kan afspille downloaded musik fra TDC Play er vist dem, der nåede at få fornyet licensen inden muligheden brød helt sammen, og når licensen kun gælder en måned er det snart slut for disse også.

Ikke sikker på at det er helt korrekt.
Var der ikke noget med at dem der har ændret password for nylig er i stand til at forny deres licens ved brug af det tidligere password?

Under alle omstændigheder kan vi da blive enige om at vi har ventet længe nok og at TDC skal få fingeren ud og få orden i deres tjenester så de virker for kunder der betaler i dyre domme for dem!

Kom i gang.

Omdømme 1
Graesholt skrev:

MS-ERIK skrev:

De eneste, der nu kan afspille downloaded musik fra TDC Play er vist dem, der nåede at få fornyet licensen inden muligheden brød helt sammen, og når licensen kun gælder en måned er det snart slut for disse også.

Var der ikke noget med at dem der har ændret password for nylig er i stand til at forny deres licens ved brug af det tidligere password?

Under alle omstændigheder kan vi da blive enige om at vi har ventet længe nok og at TDC skal få fingeren ud og få orden i deres tjenester så de virker for kunder der betaler i dyre domme for dem!

Kom i gang.

Hej.

Det er rigtigt at man indtil for kort tid siden kunne bruge en gammel adgangskode, men det virker ikke længere, i hvert fald ikke for mig, der var én af dem, der kunne bruge en gammel adgangskode. Men TDC oplyser at de arbejder på sagen, men oplyser ikke hvori problemet egentlig består, d.v.s. om det er noget teknisk eller noget juridisk med rettigheder eller aftaler med musikleverandører eller tilsvarende.

MS-ERIK skrev:
Graesholt skrev:
MS-ERIK skrev:

Kom i gang.

Hej.

Det er rigtigt at man indtil for kort tid siden kunne bruge en gammel adgangskode, men det virker ikke længere, i hvert fald ikke for mig, der var én af dem, der kunne bruge en gammel adgangskode. Men TDC oplyser at de arbejder på sagen, men oplyser ikke hvori problemet egentlig består, d.v.s. om det er noget teknisk eller noget juridisk med rettigheder eller aftaler med musikleverandører eller tilsvarende.

Du vinder. Ville bare hjælpe, men du havde styr på det hele! (:

Besvar