Kablet PC får ca. 2mB fra boksen, bærbar ved siden af 8 mB?

Min PC står ca 1 m fra Homeboks hastighedstesten giver i gennemsnit ca. 2 mB. Målt i sidste uge af TDC medarbejder hjemme hos os. Lige ved siden af står den bærbare uden kabel og giver ca. 8 mB.

Medarbejderen går igen og siger at alt er ok. Problemet er min stationær PC som kører med Windows 7.

Tidligere har jeg ikke haft problemer. Hvad kan jeg selv gøre, for at forandre situationen til det bedre?

5 Kommentarer

Omdømme 1
Hej tumbling

Tak for dit indlæg :-)

Jeg ville til at starte med, at prøve et andet netværkskabel (ketegori 5e eller bedre end det). Viser det sig, at det ikke er det, vil jeg anbefale, at du tjekker for kørende programmer i baggrunden, og evt. får dem lukket ned, når du laver en hastighedstest (http://hastighedstest.tdc.dk/?csref=__quicklink_1090).

Hvis intet af det ovenstående hjælper, må du gerne prøve at tage kontakt til os herinde, så vi kan få tjekket sagen nærmere. Det er dog ikke sikkert, at det er linjen den er gal med, da den anden PC tester ok.

Kontaktoplysninger kan ses på følgende link:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?dogtag=p_help_kon_ringop

Hilsen

Alen

tak for dit svar. I mellemtiden har min stationærPc været på et værksted for at få tjekket om der er ebventuel en fel på maskinen. den løb det samme som deres nye Pcer på deres anlæg de kunne ikke forstå, hvilke problemer jeg havde med at downloade den haastighed jeg betaler for.

det kostede mig tæt ved 400 DKK for at gå hjem igen og lave en ny test der siger ligeledes noget med 2,3 og 3,5. derudover kører alt meget langsomt f.e. sider scroller langsomt og er der videoer på så går det helt i stå og jeg sidder og venter på bedre vejr.

Er der ingen der ved hvad der skal gøres. Teknikkeren anbefalede mig at få PC undersøgt. Det har jeg nu også gjort. Hvad nu,lille du?

venlig hilsen Tumbling

Omdømme 1
Hej igen tumbling

Jeg ville nok give den tekniker ret, da det lader til, at der muligvis er nogle drivere, som skal opdateres.

Et kendetegn er som du selv beskriver, at det hakker når du vil se en video. Det er enten java, flash eller grafikkortet som skal opdateres mht. deres drivere. Så det vil jeg anbefale, at du starter med.

Venlig hilsen

Lille mig Glad humørikon

Hej Alen,

tak for dine tips, nu har jeg skiftet TDC kablet ud med et Cat6. Kommer nu på 4,2. Det er ny rekord.

Men har også startet på 2 ny drivere. Den der tilhører ATI RADEON mit grafikkort + en anden hvis navn jeg ikke husker. Der skete bar det, jeg er ingen software ekspert, at billedet på mit skrivebord blev 5 gange så stort. Så jeg gik tilbage til den gl. indstilling. Hvordan kan man undgå dette problem, for jeg kan se at der er 8 drivere fortæller Driver Max mig, der skal opdateres. Jeg er sikker på at det er problemet, da jeg, mens de 2 var installeret, prøvede hastighedstesten, der kom jeg på 7,5.

Vil du gødt stå lidt til rådighed endnu? Indtil jeg kører igen?

Tak og venlig hilsen

Tumbling

Omdømme 1
Hej tumbling

Det kommer helt an på, hvilke indstillinger graffikkortet får sat op. Det er meget individuelt og derfor svært for mig at hjælpe mht. lige præcis dette.

Jo naturligvis! Du skriver bare, hvis der opstår andre spørgsmål Glad humørikon

Venlig hilsen

Alen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8