iPod touch og TDC Play

Jeg har lige installeret TDC Play til iPhone på min iPod touch, super tænkte jeg.

Men slemt skuffet blev jeg da applikationen skriver at jeg ikke har TDC Play adgang.

Det har jeg, jeg har TDC Bredbånd med TDC play adgang.

Hvorfor denne begrænsning?

54 Kommentarer

Har du en kort intro til hvordan du får mobil app'en til din Ipod. Jeg kan ikke finde noget sted at aktivere den med et telefonnummer ?

Igår og tidligere kunne jeg se webtv fra TDC på min ipod touch (via mit wifi til homeboxen) helt uden problemer. Så kom der en opdatering af programmet "Mit TDC" og så var det slut?

Hvorfor det - det virker stadig på alle PC'er af forskellig art i hele huset?

ds

Betyder det at der skal betales for endnu et abonement?

På Iphon og IPod samt IPad kan man lave webplay. Hent Fx Puffin Webbrowser Free i App Store. Brug programmet gå ind på www.tdcplay.dk brug weblogin til bredbånd. Afspil dine playlister eller cd'er. Ja det er lidt omstændelig men med lidt forarbejde på pc'en, hvor diverse playlister er lavet, så er det en hel god alternativ, hvis man ikke har TDC mobil.
så må man jo nøjes med at bruge det via hjemmesiden support snakkede om om at man ikke kan med de store internet pakker hvilket lyder skørt da det jo virker med ipod
Trist, det må nok henlægges som en Andriod "specialitet" Humørikon frustreret

Husk at man kun kan have een aktiv TDC Play app pr. mobilnr. Så hvis du bruger iPod'en, kan du ikke bruge Android tabben samtidigt.

har tdc pa mobil og som mobil bredbåndsnet men tdc play app skriver stadig det ikke kan lade sig gøre og ja det virker fint på ipod
hobby,

nej, det kræver netop ikke et SIM kort.

Du skal have et TDC mobil abb. og angive nr på det, når TDC Play appen skal konfigureres.

Du modtager så en SMS på den mobil der har abb. og taster det så ind i app'en.

Men du skal jo nok have internet hos TDC for at det virker via wifi.

Det virker fint på min iPad, som ikke har noget SIM kort monteret.

mvh

chriz det kræver da så den har sit et sim kort for det er ikke via wifi og mobilt net det er kun hvis man har en lille pakke . siger jeres support
Omdømme 4
hey Hobby

Velkommen til TDC Forum. Samsung tablet fungerer med Android app og et tdc mobilabonnement.

DBH

C

quark ja den løsning virker fint på en ipod  men skisme ikke på en samsung tablet 

Hej Patrick,

der er da ikke DRM beskyttelse i selve iPod/iPhonen ??

Mht. at bruge TDC Play app'en på en iPod Touch, kræver det blot en eller anden mobil med et TDC mobilabb. til at aktivere app'en, så kører skidtet.

Jeg bruger f.eks. TDC Play app'en på en iPad uden SIM kort.

Det springende punkt er at app'en kun kan aktiveres vha. et TDC mobilabb, derefter kan man gøre som man lyster.

mvh

Jesper

Omdømme 6
Hej totte

Jeg er nød til at bede dig om ikke at skrive med store bogstaver på den måde. Det opfattes som råberi og nogle opfatter det meget uhøfligt.

Mht dit spørgsmål, så har PeterA faktisk kæmpet en kamp her i denne tråd for at svare på det. Du får ikke et svar du syntes bedre om, ved at stille det igen. TDC Play virker ikke på in iPod Touch.

Debat eller ej om det er Apple eller TDC. Jeg må desværre som Mac bruger altid og ejer af rigtigt mange af Apple' produkter give PeterA ret. Apple ønsker at holde kontrol og dere iTunes Store ( ITMS ) igang. Derfor ligger der disse underlige DRM beskyttelser i afspillerne også. Normalt er der blot DRM beskyttelse i filerne.

Uanset hvor længe vi skriver om det, eller hvor mange gang vi spørger om det samme, så det fakta.

Mon ikke vi skal glæde os over, at vi kan høre musikken hjemme på PC'en og det ganske gratis inden for abonement for bredbånd. Hvis du virkelig vil høre musikken på farten, så skal du følge de anvisninger Chris har givet i tråden, så virker det fint.

TDC er desværre ikke så stor at vi kan ændre på Apple' strategi. Der bliver selv TDC til den lille Humørikon frustreret

Hilsen

Omdømme 5
Badge
Hvis iPoden kan tilsluttes til det netværk du har hjemme, og det kan den vel, så kan du  også bruge Play, men IKKE med playappen da den kræver et TDCmobilabonement, så brug det på samme måde som på din PC.

Der er i øvrigt fejl på dit tastatur, knappen CapsLock har sat sig fast.

Mvh

Kim

JEG HAR IKKE TDC MOBIL MEN TDC BREDBÅND JEG VIL JO BARE KØRE DET OVER MIN BREDBÅND NÅR JEG ER HJEMME KAN NU HELLER IKKE SE HVOR SIM-KORTET SKAL VÆRE I EN IPOD TOUCH

Omdømme 4
Mobiladgangen kræver et TDC Mobil abonnement for at validere dig som kunde. Om du efterfølgende bruger wifi på din tablet er ikke afgørende for om du har adgang.

Så YouSee bredbånd giver adgang til download og streaming på  YouSee Play og YouSee playeren.

DBH

C

Omdømme 5
Badge
Det kan du vel også, hvis du via WiFi bruger Netadgangen til play, i stedet for appen.

Mvh

Kim

Hej  - og tak for svar. Jeg synes bare ikke du svarer på mit spørgsmål. jeg er både yousee playkunde og TDC mobil kunde. Dvs. jeg streamer via min mobil, men hjvorfor kan jeg ikke betragte min samsung tablet som en erstatning for min bærbare PC og streame på den over WiFi?? - Det virker ikke rimeligt....

mvh

adam

Omdømme 4
Hey AHPVV

Rettighedshaverne er ikke ligeglade med hvor mange brugere der er på tjenesten. Derfor får du adgang til den platform som dit abonnement giver adgang til. Bredbånd til pc/Mac og Mobil til mobile devices. Derudover betaler du ikke for datatrafik på det mobile device - det kræver at du er kunde hos TDC Mobil.

DBH

C

Hej Chriz

Jeg henter musik fra youseeplay til min bærbare pc via min breddbåndsforb., men vil også gerne bruge min samsung honeycomb tablet til at streame musik via tdc play appen. Det ser også ud til at virke - men kun når jeg kommer mit tdc sim kort i min samsung honeycomb og ikke over bredbånd. Burde det ikke være TDC ligegyldigt om jeg bruger min bærbare PC eller min samsung tablet som medie??

På forhånd tak for dit svar.

mvh

Adam

Omdømme 4
Hey totte

Du skal bruge dit mobilnummer som identifikation, da et TDC mobilnummer giver dig fri trafik på TDC Play app.

DBH

C

Helt enig med dig      men kan det passe vi skal til telenor

hvorfor er det så kun mobil nr man kan  skrive og ikke kunde nr      ELLER SKAL VI TIL TELENOR

Ok, glæder mig til at høre, hvad de finder ud af.

Venligst

A.

Omdømme 4
Kære Amstrup

Tak for din feedback. Der påbegynder nye play-forhandlinger efter sommerferien hvor de øvrige parter sidder med ved bordet - i erkendelsen af at der opstår hybrider mellem platformene og det ikke er helt retfærdig at det er TDC der bliver hængt ud i denne sammenhæng, da der er begrænsninger der er pålagt os at følge.

C

Besvar