iPhone og tdc Play

Hej

Hvornår kan man regne med at der kommer en løsning så man kan bruge PLAY på sin iPhone???

87 Kommentarer

Det er da på ingen måde TDC's skyld, at Apple skal godkende deres programmer. De er ret magtesløse i den sag, men jeg synes godt nok der er et par stykker der har svært ved at forstå det.

Jeg vil selv rigtig gerne have, at den app kommer ud, men vær dog lidt realistiske..

Omdømme 4
Hey

Først og fremmest tak for alle kommentarerne i denne tråd. Det er rigtig rart at vide at det du udvikler bliver brugt og evalueret af rigtige brugere. Så bliv ved med det.

iPad: Jo iPhone app virker på en iPad. Den er udviklet på en iPad2 bl.a. For at aktivere den skal du have et TDC mobil (tale) simkort som du sætter i en enhed som kan modtage en sms.

Airplay: Der er lagt en opdatering ud på tdc.dk/playiphone - under 'Andet' som beskriver hvordan du får det til at virke. Hvis du altså ikke som undertegnede er højre-venstre blind Glad humørikon

Er det rimmeligt andre operatørers kunder skal have adgang til TDC Play uden at have et mobil abonnement hos TDC? Vil en TDC mobilkunde forvente at få adgang til TDC/YouSee TV pakker nu da han er mobilkunde i koncernen? Forskellen på TDC Play og andre musiktjenester er at der er nultaksering på al trafik ved afspilning, så selv en lommepenge-økonomi kan have adgang og gavn af tjenesten.

Husk alle jer på vej på påskeferie: Roaming udenlandsk net på en iPhone App er rigtig rigtig dyrt. Check derfor at du er på fly-mode når du afspiller musikken med din Play app. Vi har desværre ikke mulighd for at spærre roaming på en iPhone.

Enjoy

C

Omdømme 2
Det lyder altså lidt voldsomt at opsige sit abon. på baggrund af at man ikke kan benytte sig af TDC Play.

Jeg vil tro den benytter en buffer til første gang musikken afspilles, men cacher filerne og lægger dem i applikationen, så man kan læse dem igen senere uden det er nødvendigt at downloade dem igen.

Nu er det efterhånden flere måneder siden at TDC er begyndt at forhandle iPhone. Hvordan kan det være at der ikke sker noget. Det er da ikke rimeligt at betale for et abonnement hvor det ikke er muligt at bruge alle muligheder.
Lad os nu få en klar og utvetydig udmelding så vi ved hvad vi kan forvente.

Så vidt jeg kan se har tdc leveret service til iphone siden senest 20. januar 2009, i følge den presse meddelelse det sentes ud.

Derfor må der antages planlægningen er startet der omkring. Det vil sige det lige om lidt har taget to år at planlægge, udvikle og få godkendt app'en. Altså et forholdsvis simpelt stykke software til service der fantes i forvejen.  

Det lyder stadig som nøl i mine ører

Omdømme 6
Hej,

Ja blander min lige lidt.

Jeg har før hørt om Apps det har taget Apple mere end 1½ år om at godkænde.

Jeg vil bare lige rette en forkert oplysning fra jfelding, det er ikke ulovligt at jailbreake sin telefon uanset mærket i Danmark og har aldrig været det. Det har været ulovligt at jailbreake i USA men en kendelse fra sidste år kaldet "You buy it, You own it" kendelsen gjorde det lovligt i USA.

Mange store firmaer prøver gennem deres Copyright aftaler at give dig den forståelse at det ikke er lovligt, men disse holder ikke i en retssal. Derimod kan de udelukke dig fra deres services hvis du ikke opfylder deres Copyright aftaler. Det vil dog aldrig ske, fordi det vil betyde at du ikke vil kunne ligge nogen penge for apps i app store og det vil de jo gerne have du gør.

Noget nyt i denne sag?

Når nu Telenor kan få Wimp i AppStore, så kan TDC vel også eller hvad?

Omdømme 2
Hejsa G8mds

Ja wimp er til iphone, men jeg ved så også at det har været undervejs i over 1½ år fra de startede til at det kom i appStore, men for noget helt andet så synes jeg ikke at det virker særlig godt på iphone, jeg havde tit problemer med at streame musik derfra, plus at wimp ikke kunne klare at downloade musik til offline brug uden at gå ned, selvom at man lavede en sikkerhedskopi af sit indhold inden en gendannelse af mobilen så efter indlæsningen af sikkerhedskopien så skulle man igen ind og downloade alle de albums men havde download til offline brug.....

Så det er min mening om wimp til iphone....

Men vis vi så tager android så har jeg både tdc play og wimp på min og jeg bruger begge og det virker bare

Omdømme 1
Lad os alle skrive til Apple og klage vores nød! Er der nogen der kan finde den emailadresse vi kunne skrive til?
Ja, jeg har ventet på, at problemet med løst i 1 år nu - så jeg har skiftet teleselskab nu. Eneste grund til, at jeg havde TDC var, at jeg på min gamle tlf kunne bruge TDC Play - gider ik betale dobbelt op mere for den samme vare/service, jeg kan få alle andre steder. Tror desværre ik rigtig, der er kommer nogen løsning på det. Du må enten smutte på Wimp eller hente en app, der hedder Spotify. Den koster godt nok 80 kr om md. i abon. - men kan det samme, som TDC Play. Du vælger selv, om du vil streame el downloade musikken til din tlf. 

Omdømme 1
Hej Chriz m.fl.

Er der noget nyt fra Apple i sagen? Det virker som om det tager ualmindelig lang tid for at godkende en App?

Mvh

RZI

@https:///../user/viewprofilepage/user-id/82557 - Kan Spotify hentes til iPhone? Jeg kan ikke finde den i appstore, men måske kan du hjælpe med et link?

Omdømme 4
Hey RZI

Den korte version er at vi har mundkurv på indtil der enten kommer stort brag og gode nyheder eller det modsatte.

Sorry

C

Omdømme 1
Hej Chriz

Ok tak for tilbagemelding. Længe leve Apple...

Må også ærligt indrømme at jeg havde opfattelsen af, at man kunne bruge TDC Play på sin iPhone, når nu at diverse abonnementer med TDC Play bliver anbefalet til smart phones deriblandt iPhonen.

Kan vi ikke få en update?

Jeg ved godt I ikke kan sige noget om, hvor langt I er i processen, men måske så informere os om hvor lang tid I har arbejdet på en løsning?

Må ærligt indrømme at det virker mærkeligt at andre tilsvarende services fra andre mobiludbydere er godkendte og i brug, når TDC Danmark's største udbyder ikke har en løsning.

Jeg er lige skiftet tilbage til TDC netop for at få TDC Play, men overvejer nu at skifte igen, da TDC er dyrere end andre udbydere og de ekstra services, som jeg forventede at få yderligere ikke eksisterer til en iPhone!

Det virker fra dags dato på Iphone - og det virker SUPER fedt !

YES! Endelig!

Hey der er kommet en App nu..... Desværre er den KUN for folk med mobilAbb. ikke for folk med HomeTrio fx. 

Hvis du har en iPhone og gerne vil have TDC Play, er du da også nødt til at have et mobilabonnement. Hvad havde du ellers tænkt dig? Overrasket humørikon

Konge! Det var på tide! Var LIGE ved at give op og skifte til en anden teleudbyder :-) Nu har jeg bare et lille problem i forhold til min nyindkøbte højttaler (Librathone), men det er vist ikke noget med TDC Play app'en at gøre.

Jeg har hentet TDC Play app'en på min iPhone 3g. Det viser sig at app'en automatisk lukker ned når den bliver en smule overbelastet. Dette sker fx hvis jeg hører en sang, og så søger efter en anden. Jeg har kollegaer hvor dette ikke sker.

Jeg er nu blevet opmærksom på at jeg ikke har det nyeste styresystem, jeg har kun IOS 4.2.1. Jeg vil derfor lige prøve at opdatere styresystemet når jeg kommer hjem, og så lige skrive om det virker.

Men NØJ hvor er det bare dårlig kvalitet... Totalt skuffet...

Min første tanke, da jeg så applikationen i app-store, var: YES!

Ganske få sekunder efter sad jeg med en tom fornemmelse og tænkte: "Typisk TDC"

For at man kan benytte sig af denne applikation kræver det nemlig at man har et abon. hos TDC. (Er der overhovedet nogen mennesker med alm. sund fornuft som har det i dag?)

Det er dybt skuffende når man betaler i dyre domme for YouSee/Home Trio/Home Duo/Fastnet osv.

At man ikke får mulighed for at få del af samme glæde som allerede er en del af ens abon.

Det får mig virkelig til at overveje at skifte mit bredbånd, TV samt fastnet til en anden udbyder, da det er grotesk at TDC har valgt at låse deres applikation.

Der skal jo være en fordel når man betaler overpris for ALT, og når man kan få det billigere hos andre udbydere.

Jeg er ikke et split sekund i tvivl om at indenfor 14 dage, så vil TDC/YouSee mærke en eksplotion af kunder som opsiger deres abon.

Jeg er ihvert fald en af dem...

Besvar