iPhone og tdc Play | YouSee Community

iPhone og tdc Play

Vis første besked

87 Kommentarer

Omdømme 4
Hey Lythens

Det er kun hvis du vælger at slette musikfilerne lokalt i app ('Mere' -> 'Slet musikfiler') eller lign under programmer at de forsvinder.

DBH

C

Omdømme 4
@2mas: Play app vil ikke virke på din iPod. Det er en mp3 afspiller af natur. TDC Play app understøtter kun devices der kan håndtere et simkort og/eller datatrafik. Du får adgang til TDC Play Mobil hvis du er mobilkunde. Et bredbåndsabonnement giver adgang til web-løsningen, da det er den platform som dit bredbånd leverer.

DBH

C

Jeg vil nu holde fast i, at iPod'en virker med Play på wifi så længe man kan få pinkoden fra en anden mobil enhed. At en iPod "er en mp3 afspiller af natur", er nok lidt langt at gå. Den mindst et par skridt videre fra den nu old-school 'mp3-afspiller'. iPod'en kan da håndtere datatrafik, ligeså kan iPad, og hvis TDC støttede op om det, kunne man nu godt lave en løsning for bredbåndsbrugere.

Selvom jeg ikke er enig i, at en iPod bare er en mp3-afspiller, er jeg enig i, at den kan karakteriseres som en mobil enhed, så hvis TDC mener, at man skal have mobilabonnement for at kunne bruge mobile enheder, er det vel ligeså rimeligt, som at mobilkunder ikke har adgang på computere, men den med at mulighederne ikke er der, køber jeg ikke helt.

2mas, du burde måske også lige læse 5G af vilkår for TDCs mobiltjenester

http://bit.ly/dP05x5

"Den downloadede musik er ophavsretligt beskyttet.

Ved kundens krænkelse af tredjemands rettigheder f.eks. ved distribution, offentlig afspilning eller vedbrud på Digital Rights Management-licensen (DRMlicensen), eller hvis TDC PLAY uberettiget anvendesaf andre end kundens husstand eller en eventuel bruger, er TDC berettiget til at afbryde kundens forbindelse til mobiltjenesten, jf. pkt. 6.C samt pkt. 14i TDC’s Generelle Vilkår, ligesom kunden kan ifalde straf og erstatningsansvar."
Omdømme 1
Badge +1
@Chriz

Jeg bruger min iPod til meget andet end som musikafspiller:
- Komponere musik
- Betaler regninger ved at tage et billede af girokoret o.a.
- Streamer mine DVD'er til tv'et
- Optager HD videoer, tager billeder
- Kigger på stjerner :-)
- Styre Boxee
- Fjernstyre min mors pc'er når der er noget hun ikke kan finde ud af
- Streamer DAB/Internet radio trådløs til mine anlæg i huset.
- Holder styr på hele min node samling
- Følger med i hverdagens nyheder
- Ser youtube videoer
- Facebook, Flickr, podcast, Dropbox, mail, scanner, imdb, RSS, metronom, FlightRader, vægt, krak osv. osv.

Senere skal min iPod styre hele husets lys. Indendørs og udendørs.
En NAS skal jeg også have inde for døren. iPod'en skal her være det styrende element.

Så iPod er meget mere end "bare" en musikafspiller.

Eneste forskel på en iPhone og en iPod er vel egentlig, at iPod'en ikke er en telefon (men mere som en bærbar pc.... (som ikke kan gå på TDC Play...ha, ha, ha....)), og i iPhonen kan der kun være 32 GB lagerplads mod min iPod med 64 GB.
Og så koster den kun det halve :-)

Endelig kom TDC Play til iPhone.....store forventninger. Men hvor er jeg dog skuffet. Applikationen er sådan set ok men lydkvaliteten....det er som en AM-radiokanal fra et østland. Det kan I squ ikke være bekendt. Jeg vil gå så langt som til at sige, at applikationen er total ubrugelig. Det må være en ting I kan løse.

Omdømme 3
Hej heje.

Nu har jeg siddet og læst dit indlæg igennem et par gange og jeg må sige at jeg kan ikke genkende de skuffelser du kommer med.

Jeg testede det første gang i søndags hvor jeg smed min æblekasse til anlæget, tog den første og bedste sang jeg kunne finde og simpelthen trynede det stakkels app til at genskabe nogle af de fejl som der er beskrevet her i tråden, men suk ingen fejl ej heller på lydsiden som der er så meget om lige nu kunne jeg frem provokere en fejl.

Og så lige til et tillægs spørgsmål til dig heje.

Hvilken iOs har du på din iPhone?

Hej

Jeg kører iOS 4.3.2, nyeste version.

Der er numre, som lyder ok, men jeg syntes det generelle lydbillede er mudret. Prøv fx Alberte Winding - Min Klub Først...den er ikke god.

Men måske kunne TDC oplyse den bitrate der sendes med over 3G eller Wifi. Det kunne da være interessant.

/heje

Kunne være lidt lækkert, hvis man kunne vælge kvaliteten på numrene. Ligesom man kan når man streamer DR radio eksempelvis.

Jeg er jo så en af de stakkels mennesker der er bondefanget til at bruge det klart overbetalte og tit defekte produkt Hometrio... Men så kom TDC Play til iPhone, juhuuu tænkte jeg, endelig en fordel til os TDC kunder... SNYYYYDT! Nej nej, selv om man er TDC kunde og betaler i dyre domme, så må/kan man ikke logge ind og bruge deres app, super fesent! Men så snakkede jeg med naboen, og de bliver koblet på det fibernet som TDC har liggende i vejen ved os, den 12 Maj, dog sker det hos Waoo, de kan åbenbart godt, men TDC kan ikke tilkoble os(de tvinger os til at blive på kobber) det og så deres seneste trick med TDC Play app'en, gør at jeg
opsiger mit Hometrio abb. I morgen, og kobler mig på hos Waoo, hello 60/60 Mbit linie bye bye TDC kobber!
Ja, det er da i allerhøjeste grad rimeligt at TDC bredbåndskunder får adgang til at bruge app'en på deres iPhone, selv om de ikke har TDC mobil abb. Vi betaler jo rigeligt igennem vores bredbånds abb.

Dette var dråben hvad angår mig som TDC kunde, jeg skifter til waoo i morgen, TDC skal ikke tjene en krone mere på mig!
Jeg har netop erfaret, at man som mobilbredbåndskunde ikke har adgang til IPhone/IPad app'en. Det synes jeg er for mærkeligt, når man nu har et mobilabonnement. Dette abonnement giver adgang til TDC Play, men ikke fra IPad åbentbart. Jeg er blevet anbefalet at købe et mobilabonnement til IPad'en, og så blot undlade at bruge telefon. En dyr løsning - burde TDC ikke give mobilbredbåndskunder adgang til Play app'en?

Omdømme 5
Her er igen en årsag til, at TDC bør indføre logind med brugernavn (IKKE telefonnummer, da det i eksempelvis dette tilfælde eller vedr. bredbånd ikke vil være optimalt) og adgangskode. - Akkurat, som det gøres på web-applikationen.

Besvar