iPhone og tdc Play

Vis første besked

87 Kommentarer

Omdømme 3
hej 2mas.

iPod har ingen simkort som der kræves for at play virker, simkortet sender dit telefon nummer til applikationen som identifikation.

iPod har kun wifi adgang, dvs at der ingen mobilnummer sendes til TDC's play app.

Omdømme 1
Badge +1
Det kan TDC vel bare lave om på. Jeg har jo brugernavn og password til TDC Play, så det er vel ikke noget problem for dem at ændre så man også kan bruge det til en iPod.

Omdømme 3
Det skulle man næsten tro at det kunne være en løsning, men så støder man jo på et andet problem, for hvordan skulle Play serveren identifisere en iPod hvis den ikke har noget nummer tilknyttet.

Jeg vil tro at hvis Play blev kompetible med iPod touch så var det nok allerede sket, men man skal da aldrig sige aldrig

Det virker til iPod Touch. Man skal bare bede app'en sende en pin-kode til sit telefonnummer (der naturligvis er fra TDC), så kan man indtaste koden på iPod'en, den bekræfter den, og så virker det ellers. 

Jeg er enig i problemet med lav lydkvalitet. Musikken streamer hurtigt, ja, men det er en for stor ofring for mig.

Til Caltsen, prøv at lukke et par programmer i din multitasking bar, for at der er ram tilbage til TDC PLAY. Din iPhone burde jo egentlig kunne gøre dette selv, men prøv alligevel. 

Omdømme 1
Badge +1
Nu har jeg ikke mobil hos TDC men hos Telmore.

Men jeg kan vel bare købe et TDC Mobil sim-kort til kr. 99,- uden binding og på dette sim-kort få koden tilsendt, indtaste koden på min iPod og så smide sim-kortet ud da jeg ellers ikke har brug for det?

Jeg har også Telmore og det virker ikke her, selvom TDC ejer Telmore (lidt mærkeligt, at man ikke kan hos Telmore!), men på arbejde har vi TDC, og her virker play, men ellers kan du bare låne en telefon med TDC abonnement for at på koden.
I kan da vel ikke være overraskede over, at I ikke har Play? I har aldrig haft det, og I er aldrig blevet lovet det, så hvad får jer til at tro, at I pludselig skulle have Play nu, hvor der udgives en app til iPhone?

Omdømme 1
Badge +1
> jfelding

Det var dog en mærkelig påstand at du kommer med!

Jeg har haft TDC bredbånd i de sidste 10-12 år og deraf haft stor glæde af TDC Play på min pc hvor jeg dagligt høre musik fra.

Sidste år købte jeg så en iPod Touch 4 egentlig med det formål at kunne bruge den til TDC Play da jeg så var fri for at starte min pc op hver gang jeg skulle høre noget musik.

Jeg blev så hurtig skuffet da jeg opdagede, at det kunne jeg ikke da TDC var temmelig meget bagud på det område.

Nu kom den så, men kun hvis man har adgang til en mobiltelefon med TDC. HER føler jeg mig snydt! Og jeg forventer da også at TDC laver om på det.

Hvad jeg mente med "I" i min tidligere post, var "I telmorekunder", da det var det i havde skrevet. Som telmorekunde synes jeg ikke det er rimligt at forvente adgang til TDC play.

Som bredbåndskunde kan jeg godt se, at i burde have adgang - under eget netværk. Jeg synes tilgengæld ikke, at i har krav på at kunne downloade musik fra tjenesten i f.eks. S-toge, hvor det ikke er internet fra TDC, som i har betalt for med adgang til Play. Der må det være den mobile del, man betaler for som mobil-  eller mobilbredbåndkunde.

Omdømme 1
Badge +1
Ja, jeg har TDC bredbånd og Telmore mobil.

Det er 30 år siden jeg sidst har kørt med S-tog, så hvad man kan der ved jeg intet om.

Jeg vil nu bare bruge TDC Play herhjemme hvor jeg bor og i stedet for at bruge min pc, så vil jeg bruge min iPod Touch.

Omdømme 3
Hej meddebatøre af denne tråd.

Med hensyn til TDC og Telmore så er det korrekt at TDC ejer telmore, men Telmore er en selvstændig virksomhed under TDC ligesom Callme er en enhed under Telia osv.

At telmore kunder ikke har adgang til play har noget at gøre med at Telmore jo som skrevet i starten af mit indlæg er en selvstændig virksomhed under TDC.

Telmore har som TDC et forslags site, hvor man som her kan gå ind og skive sine forslag og ideer til hvad Telmore kan gøre bedre og hvad kunderne ønsker, jeg ved at Musik alá play er oppe at vende men tror ikke det kommer til at ske.

Det var lidt off topic.

Som der skrives en del har i tråden er der stor utilfredshed med at iPod touch ikke virker til play selvom der står at appen understøtter. det bedste råd jeg kan give til jer med iPod Touch enheder er at i laver en selvstændig tråd og forsøger på at fange Chirz i den tråd som er udviklingspuma og en af hjernerne bag Play appen til android og iPhone, måske har hun en læsning på problemet.

2mas, som jeg skrev forstår jeg sagtens den tankegang, det var ikke det, jeg protesterede mod.

jytfin,

TDC Play virker helt fint med iPod Touch, jeg bruger det selv på min. 'Problemet' må være TDCs beslutning (eller manglen på samme) om, tjenesten kan bruges af bredbåndskunder eller ej. Man skulle jo tro, at det er blevet taget under betragtning. Jeg er i hvert fald helt sikker på, at de er opmærksomme på utilfredsheden bland jer, der ikke har adgang.

Omdømme 4
Hey

Først og fremmest tak for alle kommentarerne i denne tråd. Det er rigtig rart at vide at det du udvikler bliver brugt og evalueret af rigtige brugere. Så bliv ved med det.

iPad: Jo iPhone app virker på en iPad. Den er udviklet på en iPad2 bl.a. For at aktivere den skal du have et TDC mobil (tale) simkort som du sætter i en enhed som kan modtage en sms.

Airplay: Der er lagt en opdatering ud på tdc.dk/playiphone - under 'Andet' som beskriver hvordan du får det til at virke. Hvis du altså ikke som undertegnede er højre-venstre blind Glad humørikon

Er det rimmeligt andre operatørers kunder skal have adgang til TDC Play uden at have et mobil abonnement hos TDC? Vil en TDC mobilkunde forvente at få adgang til TDC/YouSee TV pakker nu da han er mobilkunde i koncernen? Forskellen på TDC Play og andre musiktjenester er at der er nultaksering på al trafik ved afspilning, så selv en lommepenge-økonomi kan have adgang og gavn af tjenesten.

Husk alle jer på vej på påskeferie: Roaming udenlandsk net på en iPhone App er rigtig rigtig dyrt. Check derfor at du er på fly-mode når du afspiller musikken med din Play app. Vi har desværre ikke mulighd for at spærre roaming på en iPhone.

Enjoy

C

Omdømme 2
Det lyder altså lidt voldsomt at opsige sit abon. på baggrund af at man ikke kan benytte sig af TDC Play.

Omdømme 2
Havde nu håbet på en mulighed for at kunne hente sangene ned til sin iPhone, istedet for at streame hver gang man hører musik.

Det er vel ikke nødvendigt at sætte iPhone på FLY-mode. Det er vel tilstrækkeligt at slå Mobildata fra når man er i udlandet? Eller er det helt forkert opfattet? Hvis man gør det, slår man også automatisk dataroaming fra. På den måde kan man jo stadig telefonere.

Omdømme 4
@Lythens: sangen bliver progressivt downloadet. Du oplever det som streaming - men du afspiller sangen fra lokal fil. Se det lille orange fly ikon - det indikerer at filen bliver afspillet lokalt.

Omdømme 4
Jo Vecciano - du har ret. Jeg var lidt for restriktiv i udmeldingen...

C

Omdømme 2
@Chriz: Lægger det sig i buffer, eller gemmer det sig inde i selve App'et?

Jeg vil tro den benytter en buffer til første gang musikken afspilles, men cacher filerne og lægger dem i applikationen, så man kan læse dem igen senere uden det er nødvendigt at downloade dem igen.

Omdømme 2
@jfelding Ja, men det jeg tænkte lidt over var om hvis jeg tømte buffer og min cache, om sangene så skulle streames igen?

Omdømme 1
Badge +1
Det lyder som om, at jeg må ud og "låne" en TDC mobil så jeg kan få en sms til at aktivere programmet. Jeg føler at jeg har ret til at benytte programmet på min iPod når nu engang jeg betaler for TDC Play via min TDC bredbåndsforbindelse Gal humørikon

Omdømme 2
@2mas Forhåbentlig kommer det vel også så man kan bruge sit login til App'et. Det ville da gøre mange tilfredse og glade ihvertfald.

Omdømme 5
Jeg ved ikke helt om det er her, men en ven har et problem med PLAYAPP til iPhone 3GS.

Han kan ikke "trække" skyderen imens man hører en sang, for at spole i nummeret, som man kan i den indbyggede iPod-player i den.  Jeg ved ikke om dette gør sig gældende ved både streaming og offline download til telefon-praksis

Omdømme 5
Nu fik jeg lov at udforske App'en på iPhone.

her er mine forslag:

1) Lav en skyder, som man kan trække i for at spole i nummeret.

2) Når man skal redigere i playlister, er der lidt problemer med at rearrangere numrene, da man skal ramme præcist og holde fingeren nede i mere end et sekund førend man begynder at flytte rundt. Knappen skal ikke fylde mere end den gør i forvejen, men området hvor fingeren skal hvile på, skal flyttes helt ud til kanten af skærmen, da men ellers bare tager fat ... og scroller nedad i playlisten. = Ikke optimalt.

3) Jeg blev forvirret, da jeg scrollede i en playliste, og så, pludseligt, ud af det blå, så forsvinder musiknumrene, og der hvor de skulle være, bliver skærmen sort.

- Få sekunder efter, er disse dog indlæst, men enten:

a) Så laver man indikatorer (indlæsningssymboler) for musiknumrene

b) Sørger for, at det går hurtigere, - især når nogle af numrene jo er gemt på selve telefonen.

4) Søgefunktion, så man ikke behøver at vælge kunstner, sang, album, så man kan søge i heltekststrenge. - Dette er muligt på tdcmusik.dk, - så hvorfor ikke i Jeres app??

5) Kom med "search predicitions" (altså forslag på det man søger, så man ikke behøver at skrive det hele.)

6) Måske et design, som ligner lidt mere iPhones egen musikafspiller med lignende afspilningsknapper, spolemuligheder (2 gange hastighed og før fingeren nedad, for at gøre det hurtigere)

Det vil appellere til flere iPhone kunder i det mindste.

----

Ellers rigtigt godt arbejde!! - Fortsat en rigtig god dag. Glad humørikon

Besvar