iPhone 4: ingen MMS funktion. Hvad sker der TDC?

Vis første besked

35 Kommentarer

Jeg trykker gerne løs!! ;-)

nå, men der hvor min mentale kæde blot hopper af er, at skulle det være en 4.2.1 bug, hvorfor hele hule h.... er det så ikke stort set alle, som er i besiddelse af dette fantastiske problem??!

De indstillinger som du skriver, er de std. indstillinger som kommer frem, når jeg nulstiller... dvs., er tdc's nye std. indstillinger (går jeg ud fra!). - Jeg har endvidere forsøgt at ændre max. size til 300000, som der er foreslået... but no help!! :-(

Jeg hiver fat i nakken af TDC i morgen... og skriver lige udfaldet ind i denne tråd... forhåbentligt til gavn for Gamle42 og andre... where ever you are!! :-)

Omdømme 3
Det er så der vi er meget enige i at det er mærkeligt at det kun er TDC's kunder der oplever de problemer med at mms delen fejler, men jeg tror simpelthen at TDC arbejder som en gal med at finde en mere holdbar løsning på netop MMS problemet, jeg kender en del som siger til mig hvorfor jeg ikke skifter operatør/selskab pga alle de problemer som TDC har, der giver jeg dem et svar. "jeg vil hellere have noget hvor jeg ved jeg kan bruge min mobil på landet frem for en mobil der ikke virker på landet" så ved de sjovt nok ikke hvad de skal svare.

Kan jeg få dig til at skrive den opsætning du har nu CHA?

For jeg har et par opsætninger som jeg måske kan teste hvis der er stemning for det?

Jeg har samme problem med at sende MMS. Telefone viser at MMS beskeden er sendet, men modtageren får dem bare ikke?? Telmore support siger at det kan ligge i at som der er skrevet før at størrelsen på MMS er for stor til modtageren, Telenor kører med maks. 300kb som kan modtages f.eks.

Men hvordan får man lige fikset det ? det er da lidt "skod" at man ikke kan knipse et billede inde fra beskeder direkte og sende det, uden først at skulle komprimere det med et tredieparts program.

Ser også frem til en løsning på dette problem.

Tror jeg fik løst problemet.

Ændrede som det er foreslået længere oppe i tråden på på maks. størrelsen på MMS beskederne.

fra 614400 til 300000, og genstartede telefonen bagefter. 

Jeg kan nu sende til andre Telmore kunder og Telenor brugere. 

Well, det hemmelige ord er så (efter ændring fra 614kb til 300kb) GENSTART!!!

Jeg forsøgte denne ændring i går aftes, efter forslag fra jytfin længere oppe... min hjerne var, formentligt grundet det sene tidspunkt, eller blot pga. af mangel på hjerneceller, ikke helt tunet ind på, at det ville være en god idé at genstarte EFTER ændringen!

Det prøvede jeg så nu... and it works!!! (har ellers haft gendannet tlf. til fabriksindstillinger i morges, i håb om at det ville hjælpe...spildt arbejde!).

Nå... but here it goes:

-----------

KÆRE TDC SUPPORT (som ikke anede deres levende råd) OG ALLE ANDRE, SOM KAN SENDE MMS'ER FRA IPHONE 4 M. TDC ABB., MEN SOM ALDRIG KOMMER FREM:

probemet er som beskrevet længere oppe i tråden af jytfin, at andre operatører ikke kan nappe så store filer!! - foretag ændringen under mms indstillinger til 300000, og GENSTART!

----------

Tak til jer alle for jeres genialiteter! :-)

Hej igen!!

C.

Omdømme 3
@Århus. Telmore er ejet af TDC hvilket vil sige at telmore kunder sagtens kan modtage mms'er af 600 KB stykket, det er bare de andre operatøre der ikke kan.
@CHA.

Nice at du har fået det til at virke Meget glad humørikon

Hej jytfin

Ja ved godt at Telmore er et selskab der hører under TDC.

Og dog med at modtage MMS'er på 600kb stykket. Jeg har en nokia 6110 navigator med et telmore abb. men den kunne heller ikke modtage mms'er fra min Iphone, før grænsen blev reduceret til 300kb. Så det afhænger også af om telefonen understøtter så store mms'er. (ved godt at 6110 navigator ikke er det nyeste skud på stammen ;o)) men alligevel.

Omdømme 3
Hej Århus8000.

Nej du har helt ret i at Nokia 6110 navigator er den nyeste model på markedet, den har et par år på bagen efterhånden, men en dejlig mobil alligevel ;o)). Jeg har selv haft en, Den kan kun modtage mms'er på 300 kb stk, og det samme kan en god gammel "klassiker" Nokia 6230i Meget glad humørikon sådan en har jeg som test mobil, det er bare en dejlig fon...

Men ha altid i mente at TDC altid opdatere nettet uden vi kunder ved det

Jeg kan heller ikke sende MMS fra min Iphone 4, jeg får heller ikke besked om at afsendelse ikke virker?

Omdømme 3
Hej Joker1

Har du prøvet at ændre i opsætningen som jeg har forslået tidligere i tråden?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)