Ipad - mail, udgående...


Jeg ser flere tråde med spørgsmål til ipad og problemer med at kunne sende mail.

 

Men jeg ser ingen brugbare svar... (måske har jeg ikke kigget rigtige sted ??)

 

Min mail fungerer på outlook, på webmail og på min Nokia mobil.

 

Jeg har fundet vejledninger til alle mulige styresystemer, iphone etc. etc... 

 

Men ikke meget om ipad..

 

Jeg kan modtage mail på min ipad (jeg bruger wi-fi), men jeg kan altså ikke få det til at fungere når jeg skal sende emails.

 

Please, some help ???

 

 


30 Kommentarer

Super godt tak for hjælpen har prøvet forgæves længe. Men det virker nu efter din  opskrift. Tak

jeg havde også problemet med at sende mail fra padden. Men efter at have læst vejledningen, og under punkt 6 klikket på server til udgående post (er sat til asmtp.mail.dk) klikket på primær server, checket at server er sat til, og stillet værtsnavn til asmtp.mail.dk, brugernavn til mailadresse, OG adgangskode til password på 8 tegn, godkendelse til adgangskode, serverport 587, JA SÅ VIRKER SKIDTET!

Ja det er mig!

Nu virker det også hos mig jeg slettede kontoen til udgårnde mail og oprettede en ny hvor jeg i brugernavnet tasted de 12 cifrede nummer - kundenummer ved TDC i stedt for email adressen.

følger TDC s vejledning til opsætning af e-post iflg.4310 hvad kan man gøre - opsætningen fungerer ikke.

Tusinde tak for hjælpen, nu virker det. Skønt at være i kontakt med omverdenen igen.
Super næsten brugbar tråd. Har haft min TDC mail på ipad2 men efter opdatering til ios5 er den væk og jeg kan bare ikke få den sat op igen. Hvad er galt??? Jeg har et underligt skærmbillede på padden. Har lige sat mailen op på min iphone4 uden problem selv om den også har ios5 software.
godaften - som den opringelige tråd "ejer" må jeg nu 14 måneder efter jeg oprettede sagen, konstaterer at TDC er rystende ligeglade med deres Ipad kunder såfremt de ikke samtidig har deres email hos TDC.

intet har jeg fået af hjælp som virkede og billedet af manglende support går igen i næsten alle indlæg.

nu har jeg fået løst problemet via min egen web leverandør og dermed kan jeg helt undgå TDC til udgående mail. så hermed til for ingenting til TDC.Gal humørikon

Tak for hjælpen med asmtp server. Efter 6 måneders normaldrift fik jeg pludselig samme Relay besked. Efter at have læst de gode indlæg her på siden, prøvede jeg, at ændre Værtsnavn, asmtp.mail.dk Brugernavn, 123456789012 ( altså mit tdc kontonummer ) Adgangskode, xxxxxxxx ( mit password til mailadressen ) Så virker det igen, uden at slette gammel mailkonto etc. Det mærkelige var i opsætningen, at når jeg kun brugte værtsnavnet asmtp.mail.dk fik jeg fejmeddelelse, serveren svarer ikke. Lige så snart brugernavn og password kom med, var alt accepteret.
Jeg kan modtage mails på min nye iPad, men ikke sende. Den skriver at min mail adresse ingersaerens@mail.dk blev afvist af serveren, fordi den ikke tillader relay-forsendelser

Omdømme 1
Tak for hjælpen. Det lykkedes først at sende mails efter jeg brugte mit TDC brugernummer og ikke min email adresse som brugernavn i kontoindstillingen.
Og vejledningen virker!

Så nu nu virker min iPad igen!

Den har fungeret i flere måneder med min TDC konto - men i går startede den op på det der bøvl med "tillader ikke relay forsendelser"!

Det kunne da være rart om nogen havde et bud på hvorfor dyret efter måneders upåklagelige funktion i går strejkede!!

Men alt andet lige - nu funker det igen.

Gert - TDC Privat kunde

Jeg kan heller ikke få min Ipad til at sende mails... Synes det er under al kritik. Har spurgt TDC kundeservice, men de kan ikke hjælpe mig.. siger, de aldrig har hørt om problemet før og i øvrigt ikke vil servicere på Ipad.... det kalder jeg sgu en serviceafdeling, der vil noget !!!

Hej

Jeg vil tillade mig at sige, at den såkaldte "rigtige gode beskrivelse" afviger markant fra TDC-opsætningen.

F.eks. indgår 12 cifret kontonummer på ingen måde i TDC-opsætningen !!

Og forsinkelsen fra TDC er fuldstændig uacceptabel i et kundeforhold, men når det er sagt må tilføjes at vejledningen er korrekt og min udgående mail virker nu i modsætning til situationen efter spild af tid med at følge rådene her i tråden. I mellemtiden har jeg dog oprettet en gmail som jeg er ved at skifte over til når alle mine kontakter efterhånden har fået besked. Efter 10 år (eller hvor meget det nu er) er det besværligt at skifte mailadresse......

Kun ros for den gode vilje og gode tone i dette forum - men det er jo også vigtigt :-)

Omdømme 6
Hej,

Til dem af jer der ikke her fået det til at virke endnu med den rigtig gode beskrivelse der er her inde med hvordan man setter mail op på sin ipad, så har TDC fået en vejledning.

her en vejledning til opsetning af Mail på ipad.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=27598

edit: Jeg fandt en taste fejl, er rettet nu.

ja, det vil jeg gøre - det er bare ufatteligt, at multikoncernen TDC ikke har været på forkant og lavet en opsætningsvejledning til Ipad'den - synes jeg - de kunne jo lissom godt forvente et boom ;0)))

Ellers : Prøv at ringe til den søde dame fra TDC som der er skrevet om længere oppe ;D

prøv at slette den konto du har oprettet og start helt forfra:

1) Gå ind i mail, contacts, kalender

2) Gå ind i din oprettede mail account

3) Gå ind i Outgoing mail server SMTP = asmtp.mail.dk

4) Gå ind i primary server (asmtp.mail.dk)

     - server skal være (on)

     - Host name (asmtp.mail.dk)

     - User name : dine 12 ciffer fra din TDC konto

     - Password (Password til din mail konto)

     - Use SSL (ON)

     - Authentication (Password)

     - Server port  (587)

5) Gå tilbage og ind i (Other SMPT servers)

     - Server (ON)

     - Host Name (asmtp.mail.dk)

     - Username Dine 12 ciffer ffra din TDC konto

     - Password (Password til din mail konto)

     - Use SSL (ON)

     - Authentication (password)

     - Server Port (587)

Det virker hos mig, MEN du skal starte med at slette den konto du har oprettet !!!

Det har jeg også prøvet og jeg kan ikke sende mails. Det virker på min Iphone, men ikke på padden

Kære alle

Jeg har, med STOR hjælp fra 

Miamariah Thomsen
Total Support  TDC

fået min Ipad til at virke :-)

I skal der hvor der står brugernavn, indsætte jeres kundenr. hos TDC

Og så virker det!!!!!

Nu kan den modtage og sende mail. Det er fantastisk!!!!!!

Sidder også her og roder med udgående mailserver - og oplever også at kunne modtage, men ikke sende, fordi serveren ikke tillader relay.

Min iPhone er sat op med en anden udgående server fra TDC - relay.tdcmail.dk - og her virker det fint - har også prøvet denne udgående på Ipad'den, men det duer ikke - jeg arbejder videre, men er der nogen, der har en løsning, så vil jeg satme gerne have den.

Trinebg

Jeg har også TDC mail, og ønsker IKKE anden mail, men til gengæld vil jeg gerne have den virker :-(

Nåh ja - det har jeg faktisk også - stadig....

Og til svaret oven for at gmail bare var et eksempel - ja, fint nok det tror jeg nok fremgår tydeligt nok. Men mit reply er fortsat at præcis det faktum at der på ipad er mere end een udgående server angivet gør at når ipad forsøger at sende på een der virker og derved støder på gmail-kontoens udgående server (som virker) - ja så er det ikke længere "bare" et eksempel.

At der kan sendes på løsningsgiverens ipad betyder altså ikke at den udgående server på TDCmail virker - bevares, det løser problemet for nogle, men jeg kunne stadig godt bruge hjælp til at få TDCmail udgående opsætning til at virke - uden at skulle oprette en gmail.

Jeg vil også MEGET gerne have hjælp for jeg har nøjagtig samme problem :-((((((

Goddag -

ummm, nu troede jeg lige problemet var løst, men selv efter opsætning med en gmail, får jeg stadig en fejl om at serveren ikke tillader relay forsendelser.....hjææææææææælp

vh. mich@el

G-mail er bare et eksempel: det gælder for en TDC konto. Der er dog en fejl idet jeg er kommet til at skrive at SSL skal være (ON) det skal det ikke!!!!

Besvar