Internet langsomt for nyligt

• fpk
  • 0 kommentarer
Her for nyligt har jeg lagt mærke til at internettet bliver enormt langsomt hvis der er mere end 1 på nettet.

F.eks. når jeg kommer hjem og vil spille et computerspil der kræver netforbindelse, så kører spillet med en hastighed på ca. 40-80 ping (jo lavere, jo bedre). Når min papfar så kommer hjem og logger på nettet stiger min hastighed op til over 999 ping, hvor spillet slet ikke kan registrere det, fordi det kører så langsomt.

Dette er noget som er begyndt at ske her for nyligt, og vi har ikke ændret noget ved vores router.

Hvad kan jeg gøre ved det?

2 Kommentarer

Omdømme 2
Hej fbk

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Jeg vil gerne forsøge at hjælpe dig.

Først vil jeg gerne vide en smule mere om dit problem. Hvor hurtig er jeres hastighed på nettet?

Der kan være mange faktorer der spiller ind omkring dette problem. Når din papfar logger på nettet, kan han jo have flere programmer der "tager" upload hastigheden. Det kan være forskellige programmer der updateres (virus programmer, Windows update, mail klienter etc.) Hvis i har 1mbit i upload, så skal der ikke så meget til før din ping bliver meget høj. Ligeledes kan han havde programmer der "optager" uploaden på forbindelsen. Det kan være virus eller blot andre programmer der sender mange oplysninger.

Evt. få tjekket det igennem. Ligeledes må du gerne se om der er et mønster i problemet. Om du f.eks oplever at din ping falder i perioder hvor han er på.

Jeg ser frem til at høre fra dig igen.

Hej Jesper

Tak for dit svar. Jeg snakker med mine forældre når jeg kommer hjem om hvilken båndbredde vi egentligt har. Nettet får vi dog igennem min mors arbejde, så jeg skal ha' bedt hende om at spørge derinde.

Men generelt kører nettet fuldstændig uden problemer når jeg er alene, men når jeg så ikke er alene hjemme mere begynder det at blive meget ustabilt, også selvom min mor eller papfar ikke streamer eller downloader noget.

Dog mener jeg at deres mail kører konstant, så jeg det kan godt være at der enten er en virus på computeren i stuen, eller deres mail tager en hel del af nettet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)