Internet? | YouSee Community

Internet?

Hej,

Efter geninstallering af XP kan den ikke mere komme på nettet,den skriver,et netværkskabel er ikke tilsluttet,det er det og porten lyser også grønt.De andre maskiner på netværket kan alle gå på nettet.Jeg har kørt op til flere guider i programmet men intet hjælper.Kan nogen hjælpe med det.

BA.

6 Kommentarer

Omdømme 4
Prøv at gå ind i enhedshåntering og se om der skulle være en gul anmærkning ved netværkskortet. Hvis der er det skal du installere driveren til kortet eller opdatere driveren.

Håber du kan bruge dette svar!

KPN

Hej KPN,tak for svar.

Ja, der er gul anmærkning men da computeren ikke selv kan komme på nettet måtte jeg hente opdatering via usb lagerenhed,men computer siger den er opdateret.Både LAN og 1394 er aktiveret men kun rødt kryds ved LAN.Jeg ved heller ikke hvad 1394 er.

Hilsen BA

Omdømme 4
Prøv igen at gå ind i enhedshåndteringen og se på dit LAN Ethernet-kort med det røde kryds. Dobbeltklik på kortet og se på status for kortet, der vil du kunne aflæse hvilke problemer der er med kortet. Hvis det mangler driver, så find ud af om du skulle have en CD liggende med driverefiler til din PC.

Hvis det er tilfældet placer CD'en i drevet, og i vinduet for dit netkort klikker du på tungen driver, du vil så få et vindue der hedder "Guiden Opgrader hardware". Hvis du gør det, klik på punktet - "Nej, ikke denne gang" -, klik næste - i dette vindue markerer du "Installere fra en liste eller en bestemt placering" - klik næste. I det næste vindue kan du skrive stien til dit CD-drev (DVD-drev) og lade computeren afprøve de forskellige muligheder.

Det er sådan set den mest nærliggende løsning jeg har lige nu. Prøv om det kan hjælpe dig, måske andre har yderligere hjælp.

Mvh. KPN

Omdømme 6
hej.

1394 er hvad vi i daglig tale kalder firewire og det bruges mest på MAC, men er gået hend at blevet forældet efter som både USB 2 og den ny USB 3 (480megabit og 4.0 Gigabit) er meget hurtiger, da firewire kun køre men 400megabit, grunden til at du finden den samme med dit netwærk er at du også kan køre net over den men det er også forællet da nye net kort køre 1000megabit(0.9gigabit)

http://da.wikipedia.org/wiki/FireWire.

så nu ved du lidt mere,

Omdømme 6
det skal også lige siges at XP kun understytter USB 2 og der under, samt firewire også nogle gigabit netkort

Hej KPN Tak for svar.

Det viser sig der var installeret 2 netværkskort.Det huskede jeg ikke.Det ene var blevet ødelagt af lynnedslag..

Mange tak for svarene.

Besvar