Ingen lyd fra ekstern lyd klide

Hej.

Er nu snart meget frustreret. Har TDC TV, hvor jeg gerne vil have lyd ud fra den optiske udgang til mit surround sound anlæg, med det kan jeg ikke få. Kun fra selve Tv,et kommer der lyd ud fra via hdmi. Er nu på min tredje digitale modtager fra cisco. Forløbet er dette. Det første box kom aldrig til at virke. Var ikke hjemme den dag TDC kom og installerede. Min kone var. Teknikere kunne ikke få noget lyd ud via den optiske udgang. Det kunne jeg heller ikke, da jeg kom hjem selv om jeg forsøgte i flere uger. Kontaktede TDC fik en ny box og den virkede - i en måned. Så var der ingen lyd fra den optiske udgang. Kontaktede igen TDC. Lidt snak frem og tilbage omkring feljfindning der var foretaget. Resultat ny box, som nu er tilslutet, og igen ingen lyd!!! Her er hvad jeg forsøgt mig udi fejlfindings ædel kunst.

Købt nyt optiske kabel.

Tilslut anden lydklide (Mac Mini) masser af fin lyd.

Genstart digital modtager.

Nulstil digital modtager.

Digital modtager står til surround sound i indstilling på den digital modtager

Rødt lys i optisk kabel når det er tilsluttet digital modtager. 

Er ved at give op nu. Som sagt virker mit anlæg når jeg tilslutter min Mac Mini. Nyt kabel er købt. Så fejlen ligger ikke hos mig. Havde Yousee før og her var der ingen problemer med lyd. Er meget snart på vej til at sige TDC tv op, hvis en løsning på dette problem ikke findes. Er der andre som har haft lignende problemer med lyd fra den optikse udgang?

1 Kommentar

Omdømme 3
Hej,

Da jeg desværre ikke har noget specielt kendskab til surround anlæg og dets tilslutningsmuligheder, kan jeg ikke komme med en afsluttende løsning. Jeg håber at andre med mere teknisk viden på dette område, ser tråden og kan komme med nogle råd.

Jeg vil dog gerne bede dig om at søge i TDC's forum, da der har været mange debatter omkring dette, og mange løsninger fundet. På dette link kan du se søgeresultatet for "Surround anlæg":

http://go.tdc.dk/huwqh

Men prøv at søge på nogle forskellige ord, og se om du kan finde hjælp i tidligere tråde, indtil nogen med kendskab ser den her tråd.

Hilsen Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P