inet væk efter anden pc lukkes

Hej kloge hoveder :-)

Jeg har lige skiftet til homeduo fra adsl bredbånd. Alt fungere som det skal! Eneste problem jeg oplever er at når min søn lukker hans pc ned, mister jeg adgang til internettet, og det varer en del tid inden jeg kan komme på igen. Såvidt jeg har kunne konstatere, har jeg forbindelse til accespoint men ikke internettet. Vi kører med 3 blærbare, 1 printer og 3 android mobiler via trådløs. Signalet ligger mellem 60 og 50 dbm på min, og net hastighed på 17mbit ned. Er der nogen der kan give en forklaring på hvorfor den ene pc kan lægge forbindelsen ned?

Mvh Gert

5 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Gert

Tak for dit spørgsmål her på vores forum.

Umiddelbart tænker jeg at der ikke burde være nogen forbindelse mellem din søns computer og internettet, men det er der selvfølgelig, når du kan se at der sker afbrydelser, når han slukker sin pc.

Derfor har jeg tænkt i lidt alternative baner, det håber jeg er i orden Glad humørikon

Jeg spekulerer på om din søns computer og din TDC Homebox sidder i sammen strømskinne?

Gør de det, så kan det ganske enkelt være en løsning at sikre at din TDC Homebox sidder først i denne skinne. Løser det ikke problemet, kunne jeg godt tænke mig at du forsøgte at sætte din TDC Homebox til et stik for sig selv.

Jeg håber at ovenstående er løsningen ellers skal du selvfølgelig endelig skrive igen.

Hilsen Line

Omdømme 5
Badge +1
Nej Line....

Det er s*u for tyndt....

Samme strømskinne? Først i denne skinne?? En elinstallation er parallelkoblet hele vejen fra elværket. Og det fungerer fint. Hvis din teori skulle holde var det jo kun den første installation på den pågældende 230V distributionstrafo der kunne bruge ADSL..... I Danmark kører vi uden skilletrafo på den enkelte installation. hvilket betyder at der er galvanisk forbindelse mellem alle ledere på den samme distributionstrafo.

Derfor er det ærlig talt noget sludder det du skriver! Jeg håber da at TDC har bedre kompetencer indenfor elementær kredsløbsteori....

Hvorfor sker problemet så - ja jeg er sikker på at det er fordi den computer der bliver slukket, af en eller anden grund frigiver routerens IP-lease. Det skal den naturligvis ikke gøre. Det burde kun ske hvis der er firmwarefejl i routeren - og det har vi jo aaaaaaaaldrig **HOOOOST** hørt om på homeboxen.

Homeboxen findes efterhånden i flere variationer, men så vidt jeg ved har de alle en resetknap man kan nå gennem et lille hul. Det burde genstarte routeren óg hente ny firmware(hvis der altså er kommet ny).

Man kan også slukke routeren i nogle minutter og tænde den igen. Det burde også hente ny firmware (hvis der er ny version) - men eventuelle indstillinger på routeren burde så bevares.

Hvis problemet består bør linjen overvåges eller homeboxen bør forsøges udskiftet.

Vh

Peter

Omdømme 1
Hej Gert

Jeg er ked af, at du synes mit forslag lyder tyndt.

Problemet er at vi har hørt om ligende problemer før og at problemet var let løst netop som bekskrevet i mit tidligere svar, men har du forsøgt det og det ikke løste problemet, så skal vi selvfølgelig have kigget på det igen.

Vi har bare erfaret at nogle elskinner gør netop det du beskrev og derfor mit forslag.

Nu kan jeg ud fra dit indlæg ikke se, hvilken TDC Homebox du har, men hvis du sender mig en PM med dit fastnettelefonnummer eller EM-nummer hos os, så vil jeg med glæde undersøge din homebox nærmere.

Hilsen Line

Nu var det ikke mig der svarede Line Glad humørikon

Det har intet med strøm skinner at gøre.

De 2 andre komputere der lægger forbindelsen ned er på samme lysgruppe, men ikke på en strøm (spændings skinne). Det har intet med spændingen i huset at gøre. Tror mere på den anden ide om at det er ip relateret. Men tak for dit indput.

MVH. Gert

Omdømme 5
Badge +1
Line - som Gert skriver - så er det mig der er efter dig :-)

Hvis det er et problem i har observeret, og det kan løses på din måde, så vil jeg anbefale dig at repetere EMC-direktivet. Så er det nemlig ikke tilladt at anvende jeres udstyr i Danmark.

Så enten har du en dålig forklaring, eller også har du et virkeligt stort problem.....

Hvordan definerer du i det øvrigt "først" i en "stømskinne"? Det jeg antager du kalder en strømskinne er tit kablet sådan at der sidder f.eks. 2 stik til den ene side af tilslutningsterminalerne og f.eks. 3 til den anden.... men det kan man først vide når man har skilt den ad. Ifølge stærkstrømsbekendtgørelsen må man godt selv skille den ad, men kun når man ved hvad man gør. Hvordan skulle en almindelig forbruger have nogen chance for at vide hvordan den er kablet?

Vh

peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)