Indgående post server virker ikke

Hejsa alle, mine TDC mail adresser har virket fint indtil idag, når jeg går ind i outlook ekspress kommer den frem med en fejl kode som hedder 0x800CCC0E

Den udgående server står rigtigt til 587 og den indgående til 110, så jeg ved ikke lige hvad der er sket.

Da jeg hentede TDC mailsupport viste den godt nok fejl ved den ene som jeg klikkede reparer til, og den står med grønt flag nu, men når jeg så trykker test, melder den fejl ud for det punkt der hedder: Logger på den indgående postserver (POP3) og stopper så derefter. Så umiddelbart ved jeg ikke om det kun er de indgående mails jeg ikke kan modtage, men måske godt sende (har ikke forsøgt at sende mails idag) så ved ikke om det virker.

Håber nogle kan hjælpe med en løsning, så jeg igen kan få det til at virke som hidtil :-)

5 Kommentarer

Omdømme 4
Hej

Prøv lige at kontrollere din kontoopsætning en gang mere.

Her er et link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5677

Kontoopsætningen skal være følgende: 

Serveren til indgående post:  pop3.mail.dk, og bruger port: 110

Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587 (ændres fra port 25 )

Marker: Serveren kræver godkendelse

brugernavnet ændres til din registrede mailadresse hos TDC og marker Husk adgangskode

Adgangskoden skal være den du altid før har brugt til din mailkonto.

Afslut og genstart dit postprogram

Så burde det fungere

Jeg har jo netop opsat min mail præcis som den skal ifølge tdc´s guide til outlook express, men som sagt den har virket fint indtil idag hvor den lige pludselig ikke virkede mere, og der står stadig de samme tal med 587 til udgående og 110 til indgående, samt hakket af i min server kræver godkendelse og at den skal huske adgangskode :-)

Omdømme 4
Ifølge fejlmeldingen får du ikke koblet rigtig op på serveren enten indgående eller udgående, og det kan skyldes forkert servernavn, men det er du jo sikker på er rigtigt. Men det kan også skyldes en blokering af enten virusprogrammet og eller i firewall. Prøv feks. forsøgsmæssigt at deaktivere disse programmer og se om du så kan sende/modtage, hvis du nu kan det, så kan det måske være i disse programmer der skal ændres i opsætningen. Husk at aktivere sikkerhedsprogrammerne igen.

Ellers måske andre har et godt bud på hvad årsagen kan være.

Der også online support på tlf. 80808047   Trist humørikon

Jeg håber du finder løsningen.

Tak for dit svar, det kunne sagtens være det som var problemet, det med antivirus, selv om det nu ikke plejer at blokere, men sandsynligt var det da. Min mail virker igen idag, så jeg formoder det har været en fejl ved TDC muligvis siden det kun var igår det ikke virkede, men bare ret frustrerende når det ikke virker, men sådan er det nok med al teknik engang i mellem, men tak for dit råd :-)

Omdømme 4
Hej igen

Tak for din tilbagemelding. Godt at det igen virker for dig.

Ha' en god dag

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P