Hej der.
Jeg har valgt at anvende XDOVE på min QNAP som mailserver og har i denne forbindelse problemer med at TDC har valgt at blokkere for port 25 (indgående mail).
Jeg har fået opsat XDOVE så det er muligt at sende mails inden for firewall/domæne og jeg kan også sende mails ud af huset via TDC SMTP-servere.
Men jeg kan ikke modtage nogle mails, da port 25 tilsyneladende er blokkeret. Jeg bruger Dandomain som domæneleverandør og har ikke noget webhotel og/eller mail hos disse, så jeg vil blot have lov til at modtage mail på port 25.
Jeg har ikke en statis IP adressse da denne koster 600 kroner om året (for at TDC vil åbne for port 25) og jeg har forsøgt at omdirigere mine mails via MX record til TDC's "backup-mx.post.tele.dk" som så skulle kunne tillade at denne record videresendes via A-rocord til mit maildomæne.
I loggen kan jeg imidlertid se at omdirigeringen tilsyneladende finder sted men at recorden blokkes af backup-mx.post.tele.dk - se nedenstående:
backup-mx.post.tele.dk #554 <lars@fagerlunden6a.dk>: Relay access denied ##
hvilket jo kunne indikere at min MX record ikke relayes videre til min A-record, så denne kan modtages på min port 25 på Homebox'en.
Jeg er der således "næsten" men ville jo gerne have mulighed for at modtage mails - ellers bliver det jo lidt ensidigt i længden :-)
Er der nogen som har gode råd/erfaringer med dette.
Kan fortælle at jeg også har forsøgt med MX records til
men med samme resultat og det ser ud til at alle lander hos "backup-mx.post.tele.dk".
Jeg ville jo allerhelst "bare" have åbnet for port 25 i Homebox'en.......
Hilsen, Lars