Import af mapper fra webmail til MS Outlook 2007

Vil de kloge hoveder forklare mig, hvordan man gør det?

9 Kommentarer

Omdømme 1
Hej romklaus

Jeg kan se der ikke er nogen der har svaret dig, så jeg vover "pelsen".

Jeg mener kun en mailklient kan opstilles til at  importere meddelelser fra indbakken på webmail, ikke hele mapper. Trist humørikon

Du kan videresende hver enkel mail til dig selv, og når de landeri din indbakke, henter outlook 2007 den mail, hvorefter du opretter en mappe i dit postpogram.

Eller

Log på webmail, sæt markering ud for alle mail i mappen "X" til indbakken. (Du skal klikke på Flyt i rækken over dine mails) Åben outlook 2007. Når programmet har hentet dem, flytter du dem ned i  X-mappen.

Så går du tilbage til webmail og flytter dem tilbage til "X" mappen på webmail. og så fremdeles.

Løser det dit problem?

Hej Maja,

Mange tak for din hjælp.

Alle mine mails i webmails Indbakke er pludselig blevet flyttet til Outlook Indbakke (jeg kan ikke engang huske, hvad jeg har gjort), og jeg vil gerne have emails begge steder!

Mappen, som jeg flyttede til Indbakke i webmail for at eksportere den videre til Outlook, ikke "vil flyttes"-Programmet henter dem ikke.

Hvad kan jeg gøre nu??!!

Mange hilsener,

romklaus

Omdømme 1
Hej romklaus

Dit outlook program kan ikke hente mapper, kun mails der ligger i din indbakke på webmail.

Det er dit outlook der har hentet dem, i det øjeblik du har åbnet dit program.

Hvis du vil have mail begge steder skal du åbne dit outlook program. Under egenskaber er der flere faner. Klik på Avanceret.

Nede på siden står der "Levering - gem en kopi på serveren" Derudfor skal du sætte en markering. Du kan herefter vælge om den efterladte mail skal slettet efter x-antal dage. Hvis du sætter programmet til ikke at slette dem, skal du være opmærksom på at din webmail måske en dag bliver for fuld og så kan du ikke modtage flere mail. Husk derfor at ryde op på webmail med jævne mellemrum.

Hvis du vil have hentede mail tilbage til webmail, skal du videresende dem til dig selv en gang mere. Så bliver de i webmail, men du får dem altså også i dit outlook en gang mere.

Redigeret tilført:
Uaktuelt skilt er fjernet.

Forklaring på at gemme eller ikke gemme en kopi på tdc's server:
Åben din mailklient.
Du skal finde egenskaberne for din konto.
På et af fanebladene står der "Avanceret"

Nederst står der "Levering"

Hvis du vil gemme meddelelser på tdcs server, efter din mailklient har hentet dine mail, skal der være markering ud for "Gem meddelese på server efter hentning af meddelelser". Du kan også vælge hvor længe de skal gemmes.

Fjern eventuelle markeringer, hvis du ikke vil opbevare mails på webmail.

Hjælper dette ikke, vil jeg bede dig om at oprette en ny tråd, da dette er en af ældre dato.

OK, tak igen , Maja.

Jeg har markeret "gem en kopi på serveren" og slet efter 100 dage.

Mappen har jeg åbnet i Webmail Indbakke - der ligger mails hver for sig, men Outlook henter dem ikke... Er der mon et problem med serveren?!

De bedste hilsener,

romklaus

Omdømme 1
Glad humørikon

Det er ikke serveren der er noget i vejen med.

For at outlook kan se dine  mail skal de ligge i indbakken og ikke i mapper..

Her under ser du min indbakke. Jeg har lige slettet 18 mails. Du kan se jeg ser hvilke mail der er i indbakken, fordi teksten indbakke er sort og de andre er blå.

Nu er der fire tilbage. Hvis jeg vil have at mit postpogram skal hente de fire (igen) bliver jeg nød til at åbne hver enkel mail og sende den til mig selv. Dette gentages 3 gang mere. Når disse mail lander i indbakken IGEN, "SER" outlookprogrammet dem og henter dem.

Ude i venstre kollonne ser du mine mapper. Der har du også dine mapper liggende.

Hvis der ligger mail i en af de mapper kan outlook programmet ikke se dem. Åben en af de mapper. Marker alle mails of flyt dem til indbakken. Når de er flyttet til indbakken kan outlook se dem og henter dem ned. Opret mapper i din outlok og flyt dine mails til den mappe du ønsker. Så går du tilbage til indbakken på webmail. Der ligger de mail du før flyttede til indbakken. Marker dem alle og flyt dem tilbage til mappen.

Så åbner du en af de andre mapper. Marker alle dem og flytter til indbakken. Åbner outlook og så fremdeles.

Tak, Maja, det fungerer. Nu vil jeg bare se, at nye emails automatisk havner begge steder....

Mange hilsener,

romklaus

Hej Maja,

Nye Webmails i Indbakke vises IKKE i Outlook 2007. Skal de virkelig importeres manuelt hver gang jeg åbner MS Outlook??!!

Hjælp venligst med et godt råd.

Pfh mange tak.

romklaus

Omdømme 1
Hej

Nye mails der kommer i din webmails indbakke hentes automatisk af din outlook 2007.

Hvilket du også skriver længere oppe i tråden:

"Alle mine mails i webmails Indbakke er pludselig blevet flyttet til Outlook Indbakke"

Jeg havde fået en forståelse af at dit outlook hentede mail fra webmail

Jeg kan desværre ikke forklare det på andre måder. Er der andre der kan hjælpe i denne tråd?

Hvordan får man sine emails både i Outlook og on website TDC.dk UDEN at de skal flyttes manuelt?

Hjælp udbedes....

romklaus

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)