iMac go internet

Jeg har en IMac og jeg oplever at internet forbindelse til min modem trådløs fra TDC blive afbrud hver20-40 minutter og jeg skulle starte modomen og restarte computeren igen og igen.

er der en beder løsning?

på forhånd mange take

Mar Aqidi

1 Kommentar

Omdømme 4
Badge +1
Hej Mar,

Her er nogle forslag.

Udgår fra at du har en router fra TDC, du angiver ikke hvilken?

Hvis du skal genstarte dit router hver gang, er det måske routern og/eller din internetforbindelse der ikke er i orden. Ring til TDC, så kan de tjekke, at indgangen til din internetforbindelse er OK.

Kan du se, om routerens lampe blinker, eller om der er et fast grønt lys?

Det kan også være, at dit trådløse netværk bliver forstyrret af andre netværk. Du kan gå ind på din router og se hvilken kanal den bruger. Brug eventuelt et WiFi-snifferprogram som Netstumbler til at finde hvilke trådløse netværk der findes i området - og hvilke kanaler/frekvenser de sender på. Ændre så din kanal til én, der er minst brugt af dine naboer.

Tjek også, at du har angivet ret kryptering til dit netværk. F.eks er Homebox kryptering WPA/WPA2. Sikre dig, når du logger ind på dit netværk fra din Mac, at du vælger ret "netværks godkendelse".

Tjek også i

Indstillinger-Netværk-Airport

Vælg "tandhjulet", til højre for plus og minus tegnet, under listen med anslutninger. Vælg "indstil rækkefølge på tjenester..." Sikre dig, at dit trådløse netværk ligger overst. Hvis det ikke gør, trækker du det bare op som nr 1. 

Håber det kan hjælpe dig lidt videre

Mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)