Hvorfor er musikken pludselig ikke 'gratis' mere

Jeg ved ikke om det kun er mig der undrer mig over, at musik som jeg har downloaded før, nu pludselig ikke er 'gratis' mere. Jeg har opdaget det, når jeg har tjekket om der var nye udgivelser. Så har jeg lagt mærke til, at P'er er væk og man nu kun kan købe dem. Nogle kunstnere har ikke ét eneste album til 'gratis' download.

Måske er det min dårlige musiksmag, som gør, at ret meget af den musik jeg godt vil høre/downloade kun kan købes og ikke downloades. Jeg mener hvis man 'kun' kan downloade 1 mio. af de 10 mio. i reklamerer med, så kan det, i min øjne, godt virke lidt plat.

Håber der er nogle der kan løse gåden med, musik som ikke er gratis mere.

Måske har der været et svar tidligere, men jeg orker ikke løbe hele TDC Play tråden igennem.

[i])

3 Kommentarer

Omdømme 4
Badge
Hej iNipers,

Du skal huske på at kunstnere har deres musik hos selskaber der styrer det hele. Og nogle selskaber har strænge rettigheder til hvad man må med musikken og hvad man ikke må. Det er altså ikke noget TDC decideret har noget med at gøre.

Det er også set at nogle musikalbums, er det krævet man henter hele albummet og man kan ikke gå ind og håndplukke enkelte sange.

Hej Mathias

Tak for dit svar, som jeg ikke rigtigt besvarede spørgsmålet om, hvorfor albums som før har været 'gratis' nu ikke er det. 

I forhold til det du skriver om rettigheder, så kan det virke lidt underligt, at musikselskaberne, går ind og stopper den 'gratis' download efter en lang periode og så kræver betaling for nye downloads.

Du kan godt få eksempler. 

Overrasket humørikon)

Omdømme 4
Badge
Hej igen,

Nej, synes den var lidt svær at svare på....Det virker lidt underligt at musikselskaberne går ind og ændre på forholdene.

Men smid gerne et eksempel Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P