Hvordan støtter jeg kunstnerne?

• 0 kommentarer
Kære TDC

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan jeg støtter den enkelte kunstner/band når jeg eksempelvis downloader et album eller et nummer?

Bidrager jeg på samme måde, i forhold til at købe albummet eller nummeret i Itunes Store eller i en pladebutik?

Vh Martin

2 Kommentarer

Omdømme 1
Hej MBT

Denne gang syns jeg du skal have et svar.  Du skriver i et kundeforum, så det er måske lidt vanskeligt for andre kunder at svre på, og jeg tror heller ikke det nytter at henvise dig hverken til kundeservice.

Er der nogen der kan hjælpe med et svar?

Omdømme 5
Badge +1
Der findes forskellige modeller for hvordan der afregnes. De er desværre normalt fortrolige.... Så det nøjagtige indhold kendes normalt ikke.

Men generelt er det sådan at når en kunstners musik downloades - så udløseer det betaling.

Men der er mange varianter af HVORDAN betalingen kan udregnes. Og det får vi aldirg nøjagtig kendskab til. F.eks. kan det være sådan at der kun betales for en brugers første download - uanset hvor mange gange en bruger efterfølgende henter materialet igen. Der findes også modeller hvor kunstneren kun får f.eks. den halve kompensation, og resten går i en pulje der så fordeles med mest til de kunstnere der er blevet downloaded mindst - for at støtte upcomming navne. Der findes minutafregninger. Der findes modeller der vægter konpensationen efter hvor meget et nummer spilles i radioen osv. osv.

Men det korte svar er altså at ja - download udløser en kompensation :-)

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)