Hvordan får man sit TDC modem til at virke?

Hejsa. Jeg har Speedstream 4100, og nogle gange går den ud. Den blinker nogle gange på DSL og det er måske 5 timer om dagen den ikke virker, det er meget frustrerende. Min router viser at der er oprettet forbindelse med: Wireless, Router og nogle gange blinker den orange med Modem. 

Derfor er mit spørgsmål: Skal jeg købe nyt kabel mellem router og modem,

købe ny modem fra tdc

Gøre noget andet?

Min router virker hele tiden fint, men mit modem går ud, og genstarter nogle gange af sig selv. Har prøvet at lade den være slukket 10 minutter og det virker stadig ikke. Håber i har nogle ideer. 

Hvad koster et nyt modem, som gerne er hurtigere (ude på landet (klippinge) ) lige nu er hastigheden på kun 0.50 mbit. ca 

På forhånd tak! Mvh. Frederik

8 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hej Frederik

Er dit modem defekt leverer TDC et nyt kvit og frit. Det er derfor bedst at du ringer og snakker med dem.

Du skal ikke holde dig tilbage, det vil ikke koste dig noget Glad humørikon

Omdømme 4
Hej frede99,

Droid har fuldstændig ret - du skal have fat i vores tekniske support og have gang i en fejlretning Glad humørikon

Lige en lille note: Hvis DSL-lampen blinker kan det også godt tyde på, at der er noget knas med forbindelsen, så jo før du tager fat i vores dygtige supportere, jo bedre! Her kan du se hvordan du kommer i kontakt med os: http://tdc.dk/kontakt

/Ulf
Hej igen, havde glemt min tidligere bruger, men jeg er den samme. Vi er i tvivl om det er vores Modem som er problemet eller om det er den store sender ved ik hvad man kalder den.
Hvordan finder jeg ud af det? Vores modem blinker stadig på DSL et par :-) timer om dagen så vores net ikke virker. Håber i kan beskrive hvordan jeg finder ud af det. Grunden til dette spørgsmål er at vores store sender er gemt i en skunk som er besværlig at komme ind til. Mange tak for jeres svar, vil i være søde at hjælpe med mit sidste spørgsmål. Pleasssse
Omdømme 4
Badge +1
Hej frede900,
Du har fået to kvalificerede svar fra Droid og Ulf, læs dem igen!

Dit sidste spørgsmål er uforståeligt.

Mvh
Hvordan finder jeg ud af om det er forbindelsen eller mit modem det er galt med?
Har skam læst deres indlæg, men vores forbindelse er inde i en skunk, og ikke lige til at få fat i, derfor spørger jeg igen om det er selve forbindelsen som det er galt med eller om det bare er vores modem der skal udskiftes.
Omdømme 4
Badge +1
OK - Ulf skriver:
"Droid har fuldstændig ret - du skal have fat i vores tekniske support og have gang i en fejlretning"

Altså, få fat i teknisk support, så du bliver fri fra, at kravle ind i din skunk. Men hvis TDC svarer, at alt er i orden, skal du nok ind der alligevel.

I øvrigt en dårlig ide, at have en WiFi router skjult i en skunk, den skal helst stå fri fra forstyrrelsen, som f.eks vægge og mure.

Håber du finder en løsning med hjælp af Teknisk Support.

Mvh
Tak så gør jeg dette. Men kommer de ud og ser på det efter at have beskrevet problemet eller skal man have alle ting klar når man ringer og selv skifte
eller vælger man selv?
Omdømme 4
Badge +1

frede900 skrev:
Tak så gør jeg dette. Men kommer de ud og ser på det efter at have beskrevet problemet eller skal man have alle ting klar når man ringer og selv skifte
eller vælger man selv?

I første omgang kigger de på din forbindelse via "fjernadgang", dvs at de ikke skal være fysisk tilstede på din adresse - de laver bl.a. et par målinger.

Derfor, som allerede skrevet alt for mange gange - ring nu til TDC. Det er altså det eneste du kan gøre.

Er det modemet den er gal med, sender de blot et nyt som du selv skifter.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)