Hvilken lydkvalitet leverer TDC Play til min TV boks | YouSee Community

Hvilken lydkvalitet leverer TDC Play til min TV boks

Hej.

Er der nogle der ved hvilken lydkvalitet (bitrate) musikken leveres fra Home TRIO TV boksen til mit anlæg?

Ole

5 Kommentarer

Omdømme 4
Hey Ole

Det er en kvalitativ sammenligning af musik afspillet på anlæg (cd og Play download) versus musik afspillet fra dit tv til anlæg. Er lydbilledet fladt, mangler der nuancer? Ændrer det sig hvis du får lyden med øretelefoner?

DBh

C

Hej Chriz

Jeg er ikke helt klar over hvad en blindtest er. Jeg vil gerne lave en, men så skal jeg lige have lidt instruktion i hvordan den laves.

Vh Ole

Omdømme 4
Hey Ole

Jeg spurgte til en blindtest tidligere, da der er anvendt Dolby encodning på filerne, hvor kvaliteten er blevet mærkbar bedre. Jeg vil gerne høre om du har konkrete udgivelser hvor lydbilledet fejler, så tager vi den derfra.

DBH

C

Hej Chriz.

Jeg kan se at mange af filerne er i 192bits. Når vi snakker om at TDC Play bliver spillet via Home Trio TV boksen er der jo nem mulighed for at høre musikken direkte over steroanlægget. Dermed er der jo meget langt fra alm. CD kvalitet til TDC Play kvaliteten.

Har TDC tænkt at gøre noget ved dette?

Vh Ole

Omdømme 4
Hey Ole

På TV svarer formatet til det generelle Play download format til PC - hvis du vil lave en blindtest. Under rettigheder på de enkelte udgivelser kan du på tdcplay.dk finde oplysninger om de generelle fil-formater der leveres i.

DBh

C

Besvar