Hvilke muligheder for TDC play på anlægget?

Hej,

Vi får snart skiftet vores arbejdsgiver betalte internetforbindelse over til TDC og får i den forbindelse også adgang til TDC play.

Lige i øjeblikket har jeg et setup med en central server hvor vores musik ligger, som så kan afspilles på anlægget via en Squeezebox, fjernbetjent via vores Android tablet og telefoner etc.

Jeg vil gerne forstå hvilket mulige setups der er med TDC play på anlægget.

Det jeg ind til videre har forstået er muligt er at bruge "Afspil til" funktionen fra en mobil eller tablet til at afspille til en DLNA klient der understøtter AAC. Er der nogle specifikke DLNA klienter der egner sig specielt godt til TDC play ( kan se her på forummet at der er mange der har problemer med Afspil til funktionaliteten)?

Jeg vil dog egentlig helst have en løsning hvor tablet/mobilen blot er fjernbetjening (dvs, jeg kan starte et nummer og slukke tablet/mobilen uden at musikken stopper, eller skifte til næste nummer på et andet apparat etc). Er det korrekt forstået at dette endnu ikke er muligt? 

7 Kommentarer

Omdømme 1
Hej ziphnor

Der er ingen DLNA klient, der specielt er bedre end den anden. 

Jeg synes du skal læse dig igennem disse to links, som muligvis kan hjælpe dig på rette vej, da der er flere der netop også har spurgt til "afspil til" funktionen.

TDC Play - "Afspil til":

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?id=31181

Forum indlæg "Afspil til" problemstilling:

/t5/TDC-Play/DLNA-Play-i-Mit-TDC-App/td-p/83781

Dit sidste spørgsmål mht. at slukke for iPad/tablet/mobil, også at den fungerer som fjernbetjening, er endnu ikke muligt nej.

Håber der kan hjælpe, ellers må du meget gerne skrive igen.

Alen skrev:

Der er ingen DLNA klient, der specielt er bedre end den anden. 

TDC Play - "Afspil til":

http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?id=31181

En DLNA klient der understøtter det format TDC play bruger er vel bedre end en der ikke gør? Glad humørikon Jeg mente blot om der er nogen DLNA klienter der rent faktisk er blevet testet med.  Jeg har selv forsøgt både med at afspille til Windows Media Player og White Bear Media Server. Begge understøtter de nødvendige formater og kan modtage musik fra alt andet en TDC play.
Mht. til kundeservice linket så synes jeg godt det kunne bruge noget mere info.
Kunne egentlig godt tænkte mig at høre om der er nogen som helst der har haft held med "Afspilt til" funktionaliteten, men det hører nok til i det emne du linkede til.
Okay, det indlæg gik lidt i kage, det var ret svært at se hvad der var citeret tekst og min egen tekst. Hvis du lige bytter om på så giver det mening.

Derudover så har jeg også skiftet konto bare for at gøre det helt forvirrende Glad humørikon

Omdømme 1
Hej igen,

Haha fedt, ja så bliver "fjenden" i hvert fald forvirret!Glad humørikon

Dette er svaret:

Når man afspiller PLAY numre sker det i formatet MPEG4/AAC. Dvs. AAC pakket ind i MPEG4. Det betyder at kundens udstyr skal kunne afspille dette format via DLNA/Netværk for at det kan lykkes. 

Så det kommer helt an på, hvilket udstyr man har derhjemme. Det kan ikke beskrives bedre end det ovenstående. Det står også i de ovenstående links, som linker til den oprindelige tråd, som jeg har taget svaret fra.

Håber det kan klargøre tingene lidt bedre.

Tak for svaret på trods af forhindringerne Glad humørikon

Jeg har testet at de apparater jeg prøver at afspille til kan håndtere MPEG4/AAC via DLNA "Play to" fra feks. WMP. Det virker bare overhovedet ikke fra TDC play app'en. Jeg synes endnu ikke jeg har hørt om at nogen rent faktisk har fået det til at virke?

Jeg synes i skal være ærlige og indrømme at DNLA streaming i prakis ikke virker fra android versionen af TDC play.  Der er ikke nogen der endnu har fundet den magiske DNLA modtager som kan afspille fra TDC play.

Al den snak om encoding er bare udenom slør. Enten så virker den på de fleste afspillere eller osse så virker den ikke. Og denne implementation virker IKKE!!!!!!!

Hej.

Med Htc one x 4.1.1 har jeg kunne bruge tdc play afspil til, på min xbox 360. det virker gaske fint, men også den eneste af mine 6 enheder der kan.

Besvar