Hvad/hvor meget får man tilbage fra forsikringen?

Hej.

Jeg er den heldige ejer af en HTC Sensation som jeg købte for 9-10 måneder, som jeg nu har været så uheldig at komme til at smadre, jeg var så klog at købe telefonen med en total forsikring fra TDC, som dækker alt, undtagen tyveri selvfølgelig.

Jeg har nogle spørgsmål ang. min forsikring.

Jeg er ret sikker på den er totalskadet, så får jeg en ny telefon eller får jeg penge til at kunne købe en anden og kan jeg så købe en anden model?
Og hvad er selvrisikoen på den forsikring?  

5 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Lenny87

Tak for dit indlæg. Jeg har undersøgt med AON, der står for vores forsikringer, og fundet nogle svar til dig.

Selvrisiko kan variere, afhængigt af hvilken forsikring du har tegnet. Den kan være enten 0 eller 500 kr.

Skulle det ske, at din telefon bliver totalskadet, vil du få et købsbevis på forsikringsbeløbet til brug i TDC butik. Derefter vil du skulle tegne en ny forsikning, hvis du køber en ny telefon.

Hilsen Niels

Jeg har lige tjekket mine forsikrings papire, og selvrisikoen er på 200 kr.

men når du skriver forsikringsbeløbet, mener du så det jeg har betalt for et års forsikring dvs. omkring 900 kr.?
Omdømme 1
Hej Lenny87

Det må være på en police, de ikke har længere så. Når jeg skriver forsikringsbeløbet, mener jeg det beløb telefonen er forsikret for, altså telefonens værdi.

Jeg har fundet et nummer på AON forsikring, så der er også mulighed for at kontakte dem, hvis du ville foretrække at tale med en medarbejder.

+45 32697000

Hilsen Niels

Okay tak for svaret, men jeg kan se at det er en TDC Fullcare forsikring, et samarbejde mellem TDC og Top Danmark. 

Omdømme 1
Hej Lenny87

Jeg beklager meget. Jeg må have fået nogle mangelfulde oplysninger, da jeg har forespurgt på vores forsikrings samarbejdspartnere.

Det lyder som om du selv har fundet svaret i forhold til selvrisiko dog. Er der andre ting, du er i tvivl om?

Hilsen Niels

Besvar