Hurtigere Bredbånd

• 0 kommentarer
Hej

Hvad er mulighederne for os som ikke kan trække mere end 3 - 4 mbit/s?

Jeg har flere gange over de sidste 4 år, kontaktet TDC og forhørt mig om muligheder for opgradering af hastigheden, og haft teknikkere ude flere gange, der alle har måttet konstatere at den øvre max grænse for bredbånd ligger lige omkring 4 mbit/s.

Vi havde dog linjen tilpasset med en bestemt hastighed på et tidspunkt. 6.4 mbit/s hos centralen, efter en lang snak med en supporter inde hos TDC - hvilket var MAX for vores linje uden den gik ned.

Nu har arbejdspladsen dog valgt at opgradere vores linje til 10 mbit/s pludselig. Som vores linje slet ikke kan bære, overhovedet. Herefter fik vi sænket hastigheden mens teknikkeren satte udstyret op. det betyder at vi den dag idag, ligger og kryber afsted med 3.5 mbit/s.

Hvad der dog undrer mig, er at selvom vi fik lagt 50 meter splinter nyt kabel i jorden oppe fra vejen og ind i huset, er hastigheden kun gået en vej, og det er nedad.

Det burde vel egentlig have en positiv effekt på hastigheden? Teknikkeren kan trække 8 mbit/s oppe i telefonskabet ved vejen, men kun sølle 4 nede ved os. Det kan da ikke passe at hastigheden daler med 4 mbit/s, på 50 meter splinter nyt kabel?

Han kunne heller ikke måle noget støj på linjen, han sagde faktisk det var utroligt imponerende resultat.

(Har 4.5 km til nærmeste central)

Kan jeg slet ikke forvente mere hastighed end det der er tilfældet lige nu? 3.5 mbit/s kan man jo knap nok kalde bredbånd idag - det kan ihvertfald ikke bære en trio løsning.

Er der håb for man snart kan se en lokal central, vi er i øjeblikket koblet op på en central i en helt anden by, end den vi bor i. (TDC Support kan ikke svare på noget)

Vi er da en lille slat på par 1200 mennesker, som ikke kan modtage noget fornuftigt - det burde da næsten være rentabelt at sætte lidt turbo på linjerne.

Mvh. Patrick

1 Kommentar

Hej Patrick,

For det første ved jeg ikke hvilket område vi taler om. Men lad den nu ligge... Det som du selv nævner har noget at gøre med afstanden til nærmesten central af gøre/modstand i kablerne. Du kan muligvis trække noget som ligner 10 mbit, men i den forb. kan din kabeldæmpning være så ringe, at tv løsningen ville ikke ville være en optimal løsning for dig. Men det er svært at svare på dit problem 100 ptc. da dæmpningen/maksimal ydelse ikke kendes. Men jeg vil anbefal dig, at høre hotline om sådanne problemer/løsninger, da De kan give dig en forklaring på dit spørgsmål !!

Mvh Dan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P