Svar

HomeDuo Fiber & port 25 diskussion med TDC support

Hejsa,

Nu har jeg snakket med TDC supporten 5-6 gange de sidste 2 dage og nu løber jeg snart død i snakken og er tæt på at opsige abonnementet og gå på Waoo i stedet. Måske er der nogen herinde der har en ide til hvordan jeg kommer videre uden at gå drastisk til værks?

Min gamle fasttv fiber blev igår konverteret til en HomeDuo Fiber forbindelse og jeg fik i den forbindelse en fast IP adresse (50kr/md) som åbenbart er en forudsætning for at TDC vil åbne for port 25.

Jeg har haft en mail server kørende de sidste 7 år, og den virkede fint indtil i går hvor linien blev konverteret. Jeg har intet ændret i min port-forward eller på min server, så når den kunne modtage mails på port 25 via MX-backup i når, burde den også kunne modtage mails direkte på port 25 idag. MX-backup virker ikke efter flytningen.

TDC support siger min linie står til at port 25 er åben, men når jeg nu med Wireshark kan se at der intet kommer ind, så tyder det måske på at der er en fejl i det bagved liggende system. Desværre er åbning af port 25 ikke noget der supporteres uden at jeg betaler for supporten, så hvad sytten gør man nu? Jeg ønsker at bibeholde mail serveren og syntes ikke jeg vil begynde at betale for en ekstern mx-backup/port-forward til f.eks. port 26 når jeg nu betaler en del for fiberen+fast IP.

icon

Bedste svar af mrwee 13 august 2012, 13:29

Så lykkedes det sørme at få det til at virke. "Linien" blev genstartet og så virkede det med det samme.

Det er skønt at det lykkedes, men frusterende at det skulle tage så lang tid og det er irriterende at supporten stod så stejlt på "at det virkede" når det så åbentlyst ikke gjorde...

Stor tak til Line Opstrup, for at finde den rigtige tekniker Glad humørikon

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 1
Hej Mrwee

Tak for dit indlæg.

Jeg har talt med en af vores fiber eksperter og fået nogle forslag til, hvordan jeg kan hjælpe dig videre.

Derfor vil jeg meget gerne have en e-mail fra dig på kundeforum@tdc.dk med dit EF nummer hos os eller din adresse, så vil jeg hjælpe dig videre.

Du finder dit EF nummer på din telefonregning fra os.

Hilsen Line

Hej Line,

Tak for svaret. EF nummeret er sent for 2 minutter siden.

.... Så venter jeg bare på at nogen i support reagerer Blinkende humørikon

Så lykkedes det sørme at få det til at virke. "Linien" blev genstartet og så virkede det med det samme.

Det er skønt at det lykkedes, men frusterende at det skulle tage så lang tid og det er irriterende at supporten stod så stejlt på "at det virkede" når det så åbentlyst ikke gjorde...

Stor tak til Line Opstrup, for at finde den rigtige tekniker Glad humørikon

Besvar