Homeduo egen mail server kan hverken sende eller modtage mails.

Jeg er lige skiftet fra Telenor til tdc homeduo. Nu kan min mail server hverken sende eller modtage mails. Ved telenor brugte jeg mail.telenor.dk som smarthost, og det virkede fint. TDC tillader ikke at jeg bruger smarthost, så jeg ved ikke hvordan jeg skal konfigurere min exchange server.

Ang indgående post har jeg sat gratis dns op som tdc selv beskriver:

mail.domaene.dk. IN A x.x.x.x
domaene.dk. IN MX 10 mail.domaene.dk.
domaene.dk. IN MX 20 backup-mx.post.tele.dk. men det virker heller ikke. Jeg har dog også læst her på forum at det ikke altid virker..

Nogen der kan hjælpe?

4 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Hvis du har en fast ip adresse kan du bruge pasmtp.tele.dk som smarthost.

Har du kun en dynamisk er det desværre kun muligt hvis du opretter en tdc mailadresse som du så kan bruge til at sende med. Du skal have fat i en fast ip adresse via kundeservice og samtidig snakke med dem om at få åbnet for port 25, den er nemlig blokkeret som standard.

Jeg har selv mailserver stående og hvis du blot får fast ip / åbnet for port 25 kan du på gratisdns nøjes med mx 10 "ditdomæne".

mvh

Tak for svar. Jeg har bestilt fast IP, så skulle det gerne køre når fast IP er oprettet.

Nu har jeg fået fast IP, men når jeg bruger pasmtp.tele.dk som smarthost, får jeg nedenstående fejl når jeg sender mails:

Der opstod problemer med SMTP-kommunikationen med modtagerens e-mail-server. Kontakt systemadministratoren.

<server #5.5.0 smtp;550 <email adresse>: Sender address rejected: Afsender domain afvist, se http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=28382 (Access denied with this sender)(#4)>

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Så har de desværre åbenbart strammet op på det.

Mit eget setup er således:

DHCP tildelt fast ip, åbnet for port 25 (Bed hotline om en profil 1) Derved behøves ingen smarthost og du kan sende via din egen mailserver (Husk at sikre mod relay). Sørg også for at skrive en mail til hostmaster@tele.dk og bed om at få lavet rdns til din ip således at din ip er relateret til dit domæne navn. Dette kan også være med til at løse problemet med fejl 550.

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P