Homedisk Media Server - understøttelse af M3U filer

Jeg vil gerne lave playlists, der virker på de eksterne enheder, der afspiller musik fra min homedisk (div. computere og min receiver). De playlists man laver i homedisk webinterfacet bliver ikke distribueret over DNLA, men hvis man gemmer en M3U fil i "Musik" folderen genkender Media Serveren den godt nok som en Playlist.

Mit spørgsmål er så: hvordan skal syntaksen være i M3U filen?

Mine hidtidige forsøg har ikke båret frugt, idet jeg kun har formået at generere tomme playlists.

Desuden vil jeg også gerne have mulighed for at tweake Media Serveren - specifikt vil jeg gerne have den til at generere Artist-listen ud fra AlbumArtist, så jeg ikke får splittet de albums op, som indeholder sange fra forskellige kunstnere.

Håber der er nogen, der kan hjælpe.

4 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1
Grundsyntax er:

#EXTINF - extra info - length (seconds), artist '-' title

Filheader er:

#EXTM3U

Et eksempel:

#EXTM3U

#EXTINF:123,Sample Artist - Sample title
C:Documents and SettingsIMy MusicSample.mp3

#EXTINF:321,Example Artist - Example title
C:Documents and SettingsIMy MusicGreatest HitsExample.ogg

123 ig 321 er her længden i sekunder - kun som eksempel. Held og lykke med det :-)

Vh

Peter

Tak for svaret PeterA, men jeg kender allerede den generelle syntaks for M3U.

Måske skulle jeg have præciseret mit spørgsmål:

I M3U filen skal jeg henvise til mediefilens placering
avn, men da jeg ikke kender Media Serverens interne opbygning, kan jeg ikke henvise korrekt til filen. Det er således den korrekte reference jeg mangler, så Media Serveren kan "publicere" en Playlist, som indeholder sange fra sin egen HD.

Nu har jeg selv løst problemet ved at prøve mig lidt frem.

M3U understøtter relative referencer, så hvis man lægger M3U filen i roden af Musk-folderen, kan man referere til en specifik media fil på følgende måde:

#EXTM3U
#EXTINF:321, Kunstner1 - Sang1
Kunstner1Album11 Sang1.mp3

#EXTINF:425, Kunstner2 - Sang2
Kunstner2Album22 Sang2.mp3

osv.

Såfremt man benytter den antydede navngivning/struktur på HomediskMusik

Dette gør det efter min mening nemt at oprette playlists - det eneste man skal bruge er Notepad.

Jeg mangler stadig svar på den sidste del af mit spørgsmål;

Kan man tweake media serveren?

Jeg kan i manualen til Zyxels udgave, som TDC Homedisk bygger på, at det netop er muligt selv at vælge hvordan musikken kan grupperes efter metadata.

Er der nogen, der kan hjælpe her?

Besvar