Homedisk - Boxee Box

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg bøvler med at få sat min Boxee Box op til at kunne få adgang til min HomeDisk.

Jeg kan godt se homedisken på Boxee Box'en, men jeg kan ikke få adgang. Boxee Box spørger hele tiden om mit brugernavn og adgangskode, men jeg kommer ikke på.

Hvad er det lige at jeg gør forkert?

Thomas

4 Kommentarer

Omdømme 3
Uden at være helt klog på det - mon så ikke du skal oprette en FTP adgang med tilhørende user og pass på homedisken, så du så taster ind i Boxee Boxen ?

Jeg har samme problem , min Boxee Box kan godt finde Homedisken, men der kommer også en boks der spøger efter brugernavn og logind. men hvordan sættet det der FTP adgang op ?

Jan

Hej Jan

Jeg har fået det til at virke Glad humørikon

Allerførst, så skal du finde dit netværksnavn og password (ikke at forveksle med dit TDC login). Det gør du sådan her:

1. Åben din browser (jeg bruger Google Chrome)

2. Skriv 192.168.1.5 i adressefeltet (og kun det)

3. Klik på den grønne svensknægle øverst oppi i højre hjørne

4. Indtast dit TDC-login

5. Klik på ikon "Opret drev på PC" oppe i højre hjørne. Hold evt. musen over så du kan se teksten.

6. Vælg "Bruger ikke windows" (også selvom du bruger windows)

7. Skriv det brugernavn og password ned der kommer op på skærmen. Det skal du bruge til Boxee Box.

8. Afslut og du er færdig ved din pc.

Boxee Box (her kan jeg ikke guide helt, idet jeg har allerede i denne test indtastet mit netværksnavn og kode, men du kan få et fingerpeg):

1. Gå ind i indstillinger (tandhjul)

2. Vælg "Filkilder"

3. Vælg "Tilføj kilder"

4. Vælg "Windows Network (SMB)

5. Vælg "Homedisk"

6. Vælg "Homedisk" (igen)

7. Vælg mappe. F.eks "Videoer"

8. Vælg "Tilføj Kilder"

9. Skriv et mappenavn

10. Vælg medietype. F.eks "Video"

11. Vælg "Tilføj"

Dit link vil nu se sådan ud: smb://homedisk/homedisk/videoer/film

Eller  smb://homedisk/homedisk/musik/music

"film" og "music" er bare hvad jeg har kalde mine mapper. ALt hvad du ligger under disse mapper scanner boxee box'en.

Et eller andet sted vil den spørge om dit brugernavn og password. Det brugernavn (admin) og password du har skrevt ned i den første del i denne vejledning indtaster du og så er du kørende Meget glad humørikon

/Thomas

Tusind tak for hjælpen .. 

Nu virker det Glad humørikon 

Hilsen Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$