Når HomeDisken slukkes og tændes igen, kører backup'en fint én gang, og der står ”Auto updating external ip to TDC server is triggered” i loggen.
Efterfølgende fungerer backup'en ikke, for hver gang systemet forsøger at lave en backup, kommer der følgende besked i loggen: ”[Update Ip] failed to get external ip address”. Så vidt jeg kan konstatere, er det ikke fordi HomeDisken ikke får en IP-adresse fra HomeBoxen, for HomeDiskens IP-adresse er registreret som LAN-server i HomeBoxen, og jeg har ingen problemer med at tilgå HomeDisken fra min pc. Jeg formoder derfor, at det er backup-serveren, som HomeDisken ikke kan få forbindelse med.
Har andre oplevet noget lignende?
Nogle gode idéer?
Bedste svar af Stephen1
Efter nogle ugers research fandt TDC ud af, at problemerne skyldtes en ustabil bredbåndsforbindelse.
Det viste sig, at den VDSL-linie, som jeg havde fået etableret i september, periodisk var påvirket af en eller anden form for elektrisk støj, og dette fik bredbåndsforbindelsen til jævnligt at afbryde kortvarigt. TDC's overvågning viste, at det var værst om aftenen - nogle gange med 6 afbrydelser på en time, og det var ofte i weekenden. Disse afbrydelser skabte problemer for HomeDisk-backup'en.
For en uges tid siden fik jeg ændret min bredbåndsforbindelse tilbage til en ADSL-linie, og denne bruger en anden frekvens, som åbenbart ikke er påvirket af den elektriske støj. Efter at ADSL-forbindelsen blev etableret, har der ikke været problemer med HomeDisk backup'en.
Se original
Det viste sig, at den VDSL-linie, som jeg havde fået etableret i september, periodisk var påvirket af en eller anden form for elektrisk støj, og dette fik bredbåndsforbindelsen til jævnligt at afbryde kortvarigt. TDC's overvågning viste, at det var værst om aftenen - nogle gange med 6 afbrydelser på en time, og det var ofte i weekenden. Disse afbrydelser skabte problemer for HomeDisk-backup'en.
For en uges tid siden fik jeg ændret min bredbåndsforbindelse tilbage til en ADSL-linie, og denne bruger en anden frekvens, som åbenbart ikke er påvirket af den elektriske støj. Efter at ADSL-forbindelsen blev etableret, har der ikke været problemer med HomeDisk backup'en.