Homedisk

Jeg har for nylig købt Homedisk og installeret det. Det fungerer udmærket, men selvom drevet ifm installationen blev oprettet som et Z drev, så har den selv siden hen oprettet 9 kopier, så den nu ligger som både Q, R, S, T, U, V, W, X, Y og Z drev. Det betyder at ved min ugentlige automatiske backup, så laves der backup til 10 drev.

Hvad kan der være galt?

3 Kommentarer

Omdømme 4
Hej Hausgaard 111

Jeg har et lignende problem på én af mine computere, som jeg ved har problemer med at huske adgangskoder. Jeg er derfor foreløbig nået til den konklusion, at Windows må oprette et nyt netværksdrev (nyt bogstav), når Windows (p.g.a. manglende adgangskode) ikke kan reetablere forbindelsen til det netværksdrev (bogstav), som blev oprettet sidst den var tændt.

I en tidligere tråd har der været forslag fremme om, at det kunne skyldes, at programmet "HomeDisk.exe" lå under "Start" og derfor altid blev kørt ved opstart af computeren, men det er i hvert fald ikke tilfældet hos mig.

Hvis du klikker på de oprettede netværksdrev er det så kun det senest oprettede (fx Q), der virker? Har du tilfældigvis Windows XP Mediacenter Edition installeret på din computeren?

Mvh Stephen

Hej Stephen.

HomeDisk.exe ligger ikke under Start, så det er heller ikke problemet hos mig. Alle de oprettede drev fra Q-Z virker fuldstændig på samme måde og jeg har ikke XP Mediacenter Edition på min PC.

Omdømme 4
Det ser ud til, at de problemer vi oplever, ikke er helt de samme, og at de formentlig skyldes forskellige årsager.

Ligesom på min pc, går jeg ud fra, at din pc også kører programmet NCReconnector.exe automatisk når den tændes (dvs NCReconnector.exe ligger under "Start"). Jeg ved ikke, hvordan dette program helt præcis virker, men det kunne tyde på, at der er noget ved din opsætning/installation som får dette program til at opfatte de tidligere oprettede drevbogstaver som optaget, og derfor opretter et nyt hver gang.

Jeg har en pc med Windows 7 og én med Windows XP Home, og har ikke oplevet nogle problemer med oprettelse af HomeDisk som netværksdrev flere gange på nogle af disse.

Mvh Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P