Homebox som moden kun

Vis første besked

29 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Forstår ikke helt - jo, man kan absolut bruge Homebox som modem. Deaktivere den trådløse forbindelse og så fungerer Boxen som hvilket som helst modem. Koble evt. på din egen trådlåse router til én af boxens LAN-forbindelse

Omdømme 4
Badge +1
Da det ikke er muligt at redigere indlæg bedes i venligst se bort fra denne del af min indlæg:

"Ydermere skriver TDC i de guides at man skal forbinde sin egen routers lan-port til en lan-port på TDC box'en.

Dette kan være meget uhensigtmæssigt da man dermed både omgår TDC Box'ens sikkerhed og ens egen routers sikkerhed."

Omdømme 4
Badge +1
Hej

Det er ikke muligt kun at benytte TDC Box'en som modem, desværre.

TDC har ganske vist et par guides til hvordan man kan sætte en "DMZ" op men dette omgår ikke NAT/Firewallen i TDC Box'en.

Ydermere skriver TDC i de guides at man skal forbinde sin egen routers lan-port til en lan-port på TDC box'en.

Dette kan være meget uhensigtmæssigt da man dermed både omgår TDC Box'ens sikkerhed og ens egen routers sikkerhed.

Mvh

Ps: På Homeboxen til ADSL kunne (ihvertfald da jeg havde sådan en) man vælge, med en kommando at videresende samtlige porte til ens egen router, dette kan man desværre ikke på boxen til VDSL.

Omdømme 4
Badge +1
Sådan deaktiverer du trådløs signal på TDC Homebox:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23703

Håber det løser dit problem. Jeg har deaktiveret den trådløse signal på min homebox og koblet på min egen router via én av de fire LAN-porter, fungerer perfekt.

Besvar