Homeboks | YouSee Community
Svar

Homeboks

Vis første besked

30 Kommentarer

Hej tdc

Jeg har tilsyneladende det samme problem, som I har løst før.

Vi har skiftet fra Mac Airport Extreme til Homeboks. Ingen problemer med at komme på nettet med 3 Mac'er med Mac OSX 10.4 - 10.6 og en iPod. Der er heller ingen problemer med telefonforbindelsen.

Jeg satte Homeboksen op med tilslutning fra boksens gule Ethernetstik på bagsiden til vores Ethernetkabling med forbindelse til vores gamle router på samme måde som tidligere, MEN der kunne ikke printes på vores kabelforbundne KonicaMinolta bizhub C450.

Jeg har givet printeren en fast IP adresse 192.168.1.10. Med den adresse kan jeg i Safari få forbindelse til printerens system, dvs. jeg kan hente scannede dokumenter/tegninger til min computer (som jeg også har givet fast IP)

Men jeg kan ikke få printeren frem, når jeg vælger indstil printer på computeren.

I Homeboksmenuen på 192.168.1.1 kommer der timeout, når jeg forsøger at tildele en fast IP adresse.

I Homeboksmenuens oversigt vises ingen tilslutninger til boksens Ethernetstik.

Jeg hører gerne, hvad jeg skal gøre.

mvh

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Hvad er ip adressen på jeres gamle router??

mvh

Hej igen

Den gamle router var tildelt IP 10.0.1.1 og dengang var printeren tildelt 10.0.1.10

mvh

Omdømme 4
Badge +1
Hejsa

Det er lidt noget rod men flere subnets som privat.

Det ville være bedst hvis i kunne droppe den gamle router men er den nødvendig så sæt den op med en lan ip der hedder 192.168.1.254 / 255.255.255.0. Dekativer dhcp serveren i den gamle router og brug kun lan portene.

mvh

Hej

Ja, jeg vil meget gerne droppe den gamle ruter, og jeg startede allerførst med bare at sætte pds-kablerne ind i de gule stik bag på homeboksen. Det grønne lys tændte/slukkede afhængig af om min printer var tændt eller slukket. dvs. at Homeboksen registerer printeren, men den bliver ikke vist som tilsluttet i homeboksens menuoversigt foroven under Ethernet. Telefontilslutningen vises og de computere, der er tændt vises.

mvh

Besvar