Home duo

• ndh
  • 0 kommentarer
Efter installation af Home Duo kan den, der ringer op udefra høre sig selv i sin egen telefon. Hvad gør jeg for at undgå dette?

5 Kommentarer

Omdømme 2
Det er desværre noget man åbenbart oplever en gang imellem med IP telefoni.

Jeg ville nok i første omgang forsøge med et filter, godt nok behøver man ikke filter sådan rent teoretisk, men alligevel kan det nogen gange vise sig at gøre en forskel. Med filter mener jeg den lille hvide boks med 1 indgang og 2 udgange i bunden, før TDC boksens og Home Boksens fødsel, brugte man altid disse filtre, grunden til at man ikke behøver dem mere, er at de er indbygget i de nye TDC bokse / Home bokse. Men som sagt, det er et forsøg værd at prøve med et sådant filter. 

Hvordan skulle et skillefilter hjælpe på echo på ip-telefoni?

/Lars

Omdømme 2
Et skillefilter tager også en del støj som kan forstyrre, altså elektronisk støj forstås. Erfaringer fortæller endda at et skillefilter til ISDN nogle gange gang have en gavnlig virkning på den slags. Men i stedet for at spekulere på om det nu også kan være rigtigt, så prøv det dog, enten virker det eller også virker det ikke

Omdømme 4
Svar slettet af bruger. FN

Omdømme 2
Syntes lige jeg ville supplere med lidt ekstra info.

Når man har en almindelig PSTN telefon linje, har man en spænding på telefomlinjen på 48-50V Hvis man har et almindeligt ADSL abonnement på denne linje, er det meningen det før omtalte filter skal sidde imellem den spændingsførende telefondel og adsl linjen.

Hvis man så bestiller en ren bærelinje uden telefoni, bliver telefon abonnementet selvfølgelig lukket og der vil derfor ikke være nogen klartone mere, men der kan godt stadig være en spænding.

Nogen steder har man anbefalet at teknikerne lod den spændingsbærende del blive siddende på centralen, på den måde ville man teoretisk kunne måle på denne del fra supporten eller fra en teknikers computer for den sags skyld, men andre steder har man haft som politik at fjerne den spændingsbærende del i forbindelse med etablering af en ren bærelinje som f.eks. en Home Duo eller Home Trio. Man kan i øvrigt godt have en Home Trio med IP telefoni OG en almindelig PSTN linje samtidig som man f.eks. kan bruge til fax.

For at gøre en lang historie kort, så kan der rent faktisk godt være en spænding på 48-50V på en Home Duo/Trio selvom der ikke er PSTN på linjen. Så hvis man oplever støj eller lignende, kan det måske være en god ide med et ekstra filter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)