Hjemmeside åbnes ved direkt men ikke trådløs forbindelse | YouSee Community
Svar

Hjemmeside åbnes ved direkt men ikke trådløs forbindelse

Jeg har i de sidste 4 dage på forskellige tidspunkter på dagen ikke kunne åbne hjemmesiden ruc.dk med trådløs forbindelse til vores homebox (samme resultat ved flere computere og Firefox/IE). Alle andre hjemmesider fungerer fint. Pudsigt nok kan ruc.dk åbnes med direkt forbindelse til boksen. Altså det er ikke computer opsætning.

Hvad kan jeg gøre for at få adgangen til ruc.dk tilbage, da jeg normalt sidder ved trådløs derhjemme og skal på ruc's hjemmeside ret ofte?

icon

Bedste svar af cmitch 27 april 2013, 11:24

Tja, man burde gør, hvad man ved ofte løser alle computer problemer. Sluk og genstart for homeboxen. Alt fungerer nu igen! Spørg ikke mig, hvorfor.

Se original

8 Kommentarer

Er der andre derude som enten kan eller ikke kan åbne ruc.dk med trådløs forbindelse til TDC's homeboxen? Tak.

Omdømme 5
Hej cmitch

Det lyder mærkeligt, jeg har lige prøvet på min mands bærbare som er forbundet trådløst via vores Homebox, og det kunne lade sig gøre uden problemer.

Vi må håbe at der er andre der kan komme med et kvalificeret bud på dit problem.

hilsen Bente

Tak for det Bente. Jeg har lige meldt fejlen på TDC, interessant nok har de en passende beskrivelse på deres pull-down menu: "Privat - Bredbånd - Fejlmelding - Jeg har problemer med at tilgå bestemte sider på internettet". Så det kan ikke være helt nyt for dem!

Omdømme 1
Hej cmitch

Det tyder på, du har fået en forklaring på, hvad årsagen kan være, eller måske har læst det på en side.

Har du det?

Andre brugere kan bruge din forklaring, hvis du ved løsningen. Glad humørikon

Omdømme 6
Badge +1
Du kan ikke - som du gør - udelukke computeropsætningen.....

Din firewall kan sagtens have en profil for trådløse forbindelser og en anden for kablede forbindelser. Faktisk er det i flere firewall's standard at der virker på den måde.

Vh

peter

Maja - Jeg gætter bare, at det er noget som TDC kan hjælpe med, men der går jo flere dage før de svarer på henvendelsen. Problemet er altså ikke løst (endnu).

Peter - Tak for svaret. Jeg har prøvet både at ændre homebox's firewall sikkerhed til lav (fra middel, hvor den normalt er) og slukkede for computeren's firewall og lige meget hjælp det. Når jeg kører IE's diagnostik på ruc.dk får jeg også besked på, at min computer's firewall fungerer korrekt mht denne hjemmeside. I stedet for skulle problemet angiveligt ligger i en "remote" firewall.

Tja, man burde gør, hvad man ved ofte løser alle computer problemer. Sluk og genstart for homeboxen. Alt fungerer nu igen! Spørg ikke mig, hvorfor.

Besvar