Hjælp jeg kan ikke sende og modtage mail i Outlook 2007 og Windows live mail

• P66
  • 0 kommentarer
Hej!

Er der nogen der har oplevet at mailprogrammet både Outlook (her 2007) og Windows live mail lige pludselig ikke virkede dvs kunne ikke modtage og sende mail, men web mailen virker.

Fejlmeldingen var: udgående og indgående kunne ikke få kontakt med serveren.

TDC sup. har kontroleret mail opsætningen og den er OK.

Det er ikke kun på 1 pc men på 3 forskellige, TDC kunne ikke hjælpe men henviste til mailprogrammet.

ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG????

Med venlig hilsen

P66

5 Kommentarer

Omdømme 1
Hej P66

hmm - Det var mystisk.

Ved du godt at opsætningen er ændret af tdc for nogle måneder siden?  eks. a foran smtp samt portnummer?

Noget må der være i vejen.

Er du sikker på at der er skrevet det som der skal stå?

eks. et punktum og ikke et komma?

Nogle brugere tager fejl af en tdc-mail-, og en youseemailadresse. Det er forskællige opsætninger der skal bruges.

Jeg skriver lige logon & opsætningen:
Ved oprettelse af bredbånd har du valgt en email-adresse og et Password. Den email-adresse skal du bruge som Brugernavn i opsætningen til dit postprogram på din pc, sammen med omtalte password. Hvis du ikke kan huske dit pasword, kan du gå ind på MIT-TDC > webmail > indstillinger > password. Her kan taste et nyt password til din opsætning i dit postprogram.

Serveren til indgående post: pop3.mail.dk, og bruger port: 110
Serveren til udgående post: asmtp.mail.dk, og bruger port: 587
Marker feltet: JA til godkendelse

Læg mærke til a foran smtp.mail.dk og port 587. Husk at lukke postprogrammet og åbne det igen for at ændringerne kan virke.

Har du prøvet at hente TDC's websupport program? (Blå bjælke)

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=18349

eller tdc's guide med opsætning af mail.

http://guide.tdc.dk/tdc-care/guideManager.do?guide=hotline_mail_og_webmail.net

Hvis der er noget i denne lange remse der hjælper dig må du meget gerne skrive det i din tråd.

Hvis ikke håber jeg der er en anden bruger der har et godt tip til løsning. Glad humørikon

Hej Maja H

Tak for svaret

Men det du foreslog er blevet testet af TDC flere gange.

Der sker nu noget mærkeligt, jeg kan nu sende og modtage 2-3 gange så får jeg igen samme fejlmeddelse,når jeg så åbner for konto indstillinger markerer min mail klikker på næste og så på udfør virker det igen 2-3måske 4 gange.

Mærkeligt ikke??

Med venlig hilsen 

P66

Omdømme 1
Hej igen

hihi - ja sådan kan det jo gå når der i et indlæg ikke står spesifikt, hvad der er prøvet.

jo det er mærkeligt.

Hmm - der er markering ud for denne linie hos mig i Windows live mail: " Medtag denne konto ved modtagelse af e-mail eller synkronosering." På fanebladet servere, skal der være markeret ud for "Husk adgangskode"

Har du prøvet guiden og det program der hedder websupport?

Du skriver at tdc har tjækket om det står rigtig i din opsætning. 

Hvis tdc kan se om alt er tastet rigtigt ind, synes jeg faktisk at tdc bør yde den tjeneste at tjekke kunders opsætninger, istedet for at lade andre kunder gætte sig frem til hvad der måske er skrevet forkert.

Derfor vil jeg spørge om følgende: Kan TDC se hvad du har skrevet i en mailklient på din pc?

Hej igen Maja H

Igen tak for svaret!!!

Det jeg skrev jeg havde prøvet, var efter mit første indlæg.

De markeringer du nævner har jeg også.

Ja, jeg har prøvet websupport, ingen resultat af det.

Nej, TDC kan ikke se hvad jeg har skrevet, men en supportmedarbejder(faktisk 3) har guidet mig igennem opsætningen og de var 100% sikker på at min opsætning er OK og alle var sikker på at der måtte være en fejl i mailprogrammet, hvilket jeg stilte spørgsmålstegn ved da den samme fejl fremkom på 3 forskellige pc`er nu da jeg har prøvet optalte ting kan det jo godt være det er mail programmet.

Med venlig hilsen

P66

Omdømme 1
Hej P66

Jeg syns det lyder mærkelig at du kan indstallere et program forkert på tre pc'er, hvorimod man sagtens kan skrive en sætning forker tre gang, men da du er sikker på at det sidste er rigtig skrevet, har jeg desværre ikke flere bud.

Jeg håber du får det løst ved egen eller andre brugeres hjælp.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)