HJÆLP HJÆLP til mail.....

Hej er lige helt ny her inde. jeg har ikke selv en tdc mail men har tdc home trio og er nu startet nyt job hvor jeg arbejder hjemme fra, men men men kan ikke få mail til at virke her hjemme, kan godt modtage mail men ikke sende mail ud, jeg har haft fat i tdc og en mand sagde til mig jeg skulle ind og ændre sådan at den indgående server var min arb. og udgående var tdc. men det virkede ikke, en anden sagde begge skulle stå til mit arb. men det virker heller ikke, de henviste til en side hvor jeg kunne blive guidet igennem og det har jeg også prøvet, men intet virker..

det kan da ikke være rigtig man ikke kan ordne mail hjemme fra , er der ikke en klog sjæl der kan hjælpe mig er lige ved at gå ud af mit gode skind :-( :-(

4 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +1
Hvis du forklarer hvad det er du gerne vil, er der måske hjælp at hente. Hvis du ikke har TDC mail, skal du jo bruge arbejd@.

Hvilket mail-konto bruger du i forbindelse med dit arbejde? Hvilken computer bruger du?

Vil tro, at du skal have fat i dit arbejds IT-support for at oprette den rigtigte mail-opsætning på din computer. (f.eks. remote.bit.dk, Citrix?)

Det er rigtigt, at man skal ordne sine egne mail-konto hjemmefra.

Mvh

Tak for dit svar ejg vil prøve at forklare så godt jeg kan :-)

det er et lille firma jeg er i og ingen it support, jeg har fået udleveret bærbar en hp. og der ligger outlook på hvor der er oprettet en mail adresse til mig, den fungere fint både med indkommende og udkommende når jeg sidder inde på kontoret.

men når jeg sidder her hjemme og er på mit trådløse netværk igennem tdc kan jeg kun modtage mail der sendes til mailadressen og ikke besvare eller sende mail ud .

jeg har sammen med min chef over tlf været inde og tjekke koti oplysninger med indgående server og udgående server, hun mener det skulle fungere ved at det er arb. server der står i både ind og ud. nogen hos tdc sir jeg skal ændre i udgående til tds asmtp og port 587 men det virker heller ikke.

mit spørgsmål går på hvad jeg ska gøre for at kan få lov at sende mails hjemmefra via min arb mail???

håber det var forståeligt :-)

Omdømme 4
Badge +1
Ja tak, det er en fin forklaring. Når du er på dit arbejd fungerer det fint - ergo - du er opkopplet på dit arbejds- server/mail-konto.

Når du er hjemme, skal du have adgang til dit arbejds-mailkonto-server. De har sikkert en domæne, du skal bruge. Derfor, vil jeg mene, at det ikke er din TDC router, der blokerer for udgående mail.

Find dit arbejds domæne, skriv det ind i din outlook mail-opsætning. Tror ikke du skal ændre asmpt og port.

Windows 7? Vista? XP?

Mvh

Omdømme 1
Du skal anvende mail serveren på din arbejdsplads til både at modtage og sende via. TDC's mail service tillader kun, i følge best practice, at man anvender TDC's domæner til afsendelse. Dette er helt normalt, at man sender fra en mail service, der hvor den hostes/drives/bor. F.eks. gmail sendes via gmail, hotmail via hotmail, TDC mail via TDC, Cybercity via cybercity etc.

Men det bør sikres, at det enten er tilladt at authenticate (logge ind) og sende via din arbejdsplads mail service udfra dvs. fra internettet og ikke kun fra det interne net på din arbejdsplads. Det bedste var dog om du fik etableret en så kaldt VPN (krypteret tunnel) forbindelse til det interne net på arbejdspladsen, således at alt virker, som når du er forbundet direkte til det interne net der.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)