HDMI Problem - Trio TV Box

Hejsa allesammen [i]

Jeg har et problem, der er ved at drive mig til vanvid og jeg håber der er en venlig person, som kan hjælpe mig. Der kan måske være andre, der har samme problem og dem vil jeg selvfølgelig også gerne høre fra.

Jeg købte et Samsung LCD TV for en del år siden og dengang var der kun en HDMI indgang på TV'et. Siden da har vi fået en del elektronik, der benytter HDMI men TV'et ønsker vi ikke at komme af med lige nu så vi havde et problem.

Vi købte derfor en Onkyo Receiver model TX SR-507 med 4 HDMI indgange og forbandt det til TV'et i stedet for. Det virker som det skal med PS3, WDTV Live, DVB tuner, Mac computer mm. og HomeTrio virker i princippet også.

Problemet opstår hvis vi har set film eller spillet på PS3 og derefter skifter over til HomeTrio boxen. Så kommer der et grimt gråt billede, enten i normal opløsning eller i meget lav opløsning. Samtidig bliver vi præsenteret med en HDMI besked om en "Fejl h1004 eller h1006".

Den eneste måde vi kan se TV på igen er ved at slukke HomeTrio boxen på bagsiden (frontknap afhjælper ikke problemet).

Jeg har en ide´om at det måske skyldes "hdmi handshake" men er ikke klar over om det er receiveren, der giver fejlen eller HomeTrio boxen (kiss).

Håber nogen har en ide´om hvordan vi løser problemet uden at skulle købe nyt TV.

Mvh

4 Kommentarer

Omdømme 3
Jeg har ikke sådan lige den ultimative løsning.

Som du selv er inde på, er det nok noget med HDMI handshake og udveksling af information om understøttede formater, der går ged i.

Bruger du de samme opløsninger på PS3 og TDC boks mv.?

Du skal i øvrigt være opmærksom på, at TDC boksen "taber" sin oplysninger om ønsket HDMI opløsning, hvis du slukker for strømmen til boksen. Den viser godt nok det rigtige valg i menuen, men kører med laveste opløsning i virkeligheden. Den eneste måde (jeg har fundet) er, at vælge laveste opløsning og teste og acceptere det. Derefter gå ind i opsætning igen og rette det til den ønskede HDMI opsætning og vælg test og accepter.

Tak for svaret..

Ja jeg bruger samme opløsning og har prøvet et par forskellige størrelser.

Tror dog jeg fandt en løsning i går. Jeg sad og pillede lidt ved receiverens muligheder og for sjovt valgte jeg en funktion fra kaldet "HDMI Control" eller lignende. Det har vist et eller andet med lyden at gøre, men det ser ud som om det også løste mit problem...

Oh well vi får se, en dag skal vi vel også have et nyt fjernsyn.

Mvh

Omdømme 3
"HDMI Control" ville faktisk være mit næste bud.

Ved HDM control sat til, vil receiver spørge TDC boks: "Jeg kan køre i opløsning xxxx.xxxx kan du også det?"

Receiveren forventer så at TDC boks køre i den opløsning de bliver enige om.

Enten håndtere receiveren det ikke godt nok eller også rapportere en af komponenterne en for optimistisk opløsning. Hvis jeg var dig, ville jeg også slå HDMI control fra.

Specielt da, hvis det ikke virker med det skået til!

Ok - lyder som om det var løsningen.. tak igen!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)